Toon posts:

WinXP zet harde schijf uit, ook als je maar een pa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WinXP Pro NL doet iets raars. Hij zet vaak mijn harde schijf uit, tenminste, dat lijkt zo. Het gebeurt niet altijd als ik even niets doe, maar ook onder spellen als Counter-Strike moet hij de HD weer gaan "laden". Je hoort dan het geluid als, euh... ja, als een HD die opstart!

Het is erg vervelend, vooral als ik een spel aan het spelen ben en ik blijf ff steken, en als ik aan het chatten ben (MSN Messenger) en ik moet 3 sec. wachten voordat ik een bericht kan tikken .

Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen?

Ik heb bij schermbeveiliging->energie ingesteld dat hij nooit de monitor of de HD moet uitschakelen en ik heb daar ook de slaapstand uitgeschakeld.

Ik heb wel APM ingeschakeld, ander sluit mijn comp. niet automatisch de voeding uit bij het aflsuiten.

System Specs:
Biostar M7MKA, AMD Athlon SlotA 650MHZ, 256MB RAM 133MHz, GeForce2MX-200, SB Live! 1024, Maxtor 30.7GB 7200RPM, 40x16 DVD Rom, HP 10x4x32 CD-ReWriter.
MxStream 512kb/s Ethernet ISDN.
Win XP Pro NL + Office XP Pro NL.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hebbie ook een BIOS waar je 'HD Power Down after xxx minutes' in kan stellen?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de snelle reply, ik ga het nu ff checken... Ben zo terug :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. Er staat wel zo'n optie in mijn bios:
HDD Power down: 1 min.

Het vervelende is dat je die optie niet kan selecteren en veranderen.

Nog andere iedeeën??

Het is echt irritant. Ben je aan het chatten, duurt het een paar sec. voordat je kan reageren. En bij online spellen ben je dood als je een paar seconde blijft hangen!!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Biosje resetten :?

Verwijderd

Topicstarter
Euh.... Nee :D

Nog andere oplossingen?? Volgens mij moet het ergens bij het power management zitten, maar ik kan niets vinden!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het vervelende is dat je die optie niet kan selecteren en veranderen.
Moet je ff 'Power Management' (in hetzelfde BIOS-menutje) op Disabled of Custom/User Specified zetten, dan moet het wel kunnen (bij Disabled is het niet meer nodig ofcourse).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Aaaaah... :D

Volgens mij doetie het nu wel goed. Ik weet het nog niet zeker, maar tot nu toe doetie het weer prima. Zo niet dan post ik wel weer :)

Maar hardstikke bedankt.. Heb nu me allerlaatste XP probleem weggewerkt :)
Pagina: 1