Toon posts:

PHP boek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een boek, om PHP uit te leren. Ik ken een beetje C++, dus ik zoek geen boek voor dummies of iets dergelijks. Enige ideeen?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:37

me1299

$ondertitel

lol

Ik zelf heb Php Het Complete handboek of zoiets.. die ruled wel.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Als je al C++ kent heb je geen boek meer nodig maar is de manual genoeg. En dat PHP het complete handboek gaat nergens diep de stof in.

Syntax PHP==C++ en dat staat dus zo'n beetje in dat boek, en voor wat diepere dingen. (Regex, xml, databasedesign, bla bla heb je aparte boeken)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op maandag 05 november 2001 19:46 schreef M4TR1X het volgende:
Als je al C++ kent heb je geen boek meer nodig maar is de manual genoeg. En dat PHP het complete handboek gaat nergens diep de stof in.

Syntax PHP==C++ en dat staat dus zo'n beetje in dat boek, en voor wat diepere dingen. (Regex, xml, databasedesign, bla bla heb je aparte boeken)
Syntax PHP!=C++ dan kan je namelijk net goed zeggen C++==JAVA==JavaScript.

Maar dat is niet zo. De twee talen lijk wel erg op elkaar. Maar om nou te zeggen dat het gelijkwaardig is nee.. En sommige mensen vinden het nu eenmaal lekker op zeker in het begin een boek bij de hand te hebben. Om lekker 's avonds laat nog ff een keer door veel van die functie heen te lopen of als je lekker loopt te schijten >:)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

PHP Bible en MySQL/PHP database applications waren mijn start, de php-manual blijft overigens onmisbaar voor de vele zoektochten ;) maar denk dat iedereen dit laatste zal zeggen. Ben het overigens volledig eens met LuCarD :)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
php is gewoon een mengseltje :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

php is erg makkelijk te leren
ik heb het zelf van alleen de manual geleerd (zonder een andere taal te kennen overigens.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor php hoef je volgens mij echt geen boekt te kopen hoor.
De meeste info kun je wel van internet halen.

En als je al wat c++ voorkennis hebt is het helemaal geen probleem.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:37

me1299

$ondertitel

Op maandag 05 november 2001 23:07 schreef breukie het volgende:
PHP Bible en MySQL/PHP database applications waren mijn start, de php-manual blijft overigens onmisbaar voor de vele zoektochten ;) maar denk dat iedereen dit laatste zal zeggen. Ben het overigens volledig eens met LuCarD :)
Php het complete handboek is een vertaling van PHP Bible ;)

Ik vind trouwens dat boek aardig diepgaand. Van mij mag het taalgebruik ook wel wat losser, want sommige zinnen leggen ze iets heel simpels uit, en zit je echt de lezen van :?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Pagina: 1