scherm=geel

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58
sinds kort is mijn scherm geel. Er hangt een felgele waas over het scherm, overal behalve op de linkse 1 cm van hetbeeld. Dat is gewoon wit. De rest van het scherm is egaal geel, net zo'n kleur als de got-smilies.
als de screensaver invalt, zijn daarin de kleuren wel goed.
ik heb een no name laser monitor s3trio videokaartje
win 2000 op een p2 233
Wat kan er hier mis zijn? videokaart stuk? monitor? stekker?
instelling win 2000? kan het niet zijn denk ik, heb daarin niks veranderd

bvd Allard

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is zeker niet de stekker, want dan zou overal en altijd het beeld geel zijn.

Het is hoogstwaarschijnlijk ook niet de monitor, want ook dan zou het beeld egaal geel zijn - dus niet een stukje niet.

En dus is het hoogstwaarschijnlijk de videokaart.

Wat is het verschil tussen je desktop en die screensaver? Draait die screensaver misschien in een andere resolutie? Verander de resolutie en refresh rate eens?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:19
Ik ga voor: één defecte monitor

Nature will strike back.....

Verwijderd

zeker

als ik jou was had ik een nieuwe monitor gehaald dat kijkt 8-) een stuk flexer!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heb je niet een andere compu waar je op kan testen?
want...ik zou gaan voor de monitor kabel...de vga aansluiting dinges dus ;)

denk dat dat het prob is eigelijk....op school staat een monitor die paars is :+
dus, als dat bij die van jou is, maar dan geel

probeer eens wat te frutsen met de VGA stekker, en het snoer wat eraanvast zit
dus beetje op en neer, heen en weer, laat er je heetste fantasieen op los :+

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb wel eens een paars gloed over alles op het scherm gezien dat bleek achteraf te zijn veroorzaakt door een verbogen pinnetje in de stekker
Aangezien je kleuren wel goed zijn bij de screensaver (direct x?) denk ik dat het toch geen hardware probleem is maar software.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jongens jongens jongens, lezen is een kunst hè?

Hij zegt dat links een baan wel de goede kleur heeft. En dat zijn screensaver ook goede kleuren heeft. Het kan dus onmogelijk de kabel zijn, want dan zou je altijd en overal zo'n gele verkleuring hebben.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Allardie
ik heb ook niks verandert aan de stekker
nu ik dit typ, na de volgende slaapbeurt van mijn monitor, is de witte balk links ook weg en is alles geel :( :( :(

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
Denk video kaart heb dit zelfde probleem ook op mn 2e pc daar zit een Voodoo en een dvd kaart in die normaal doorgelusd is maar sinds een paar dagen begint mn DVD kaart vaag te doen.
Bij het opstarten Wat normaal zwart hoort te zijn word geelig heb toen ik naar het prbleem die loopback kabel eruitgetroken en toen direct op video kaart gezet en toen had ik weer normaal beeld.

Conclusie VIDEO KAART.

• Allardie
ik denk dat ik maar een andere videokaart ga kopen morgen
wat ik nu heb is toch al een oud beestje, ik ga maar een mx kopen.

Tenzij hier natuurlijk andere oplossingen komen of beweringen dat het echt mijn monitor is.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 19:23 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Jongens jongens jongens, lezen is een kunst hè?
ja dat blijkt wel weer :X

maar dan, heb je een andere HD waar je win9x of 2k eventueel, 9x gaat sneller; kunt installeren :?

en hoe ziet het opstartscherm van w2k eruit :?
want daar kun je normaal gesproken geen instellinge aan veranderen, en heeft volgens mij ook nix met drivers te maken

• Allardie
ik heb 2k, en dat opstartscherm is dus ook geel

het lijkt zelfs om het amibios logotje geel is , maar dat durf ik niet te zeggen

Verwijderd

kijk eens of er geen magnetische dingen tegen je beeldscherm aanstaan zoals speakers,een electronische wekker of zo.
zo heb ik 3 maanden gedacht dat mn monitor half kapot was maar het bleek zo een electronische wekker te zijn

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 05 november 2001 19:35 schreef jordan2k het volgende:
Denk video kaart heb dit zelfde probleem ook op mn 2e pc daar zit een Voodoo en een dvd kaart in die normaal doorgelusd
Conclusie VIDEO KAART.
Speciaal geval; een add on kaart maar dat speelt hier niet want dit is een "alles in een kaart"
Op maandag 05 november 2001 19:40 schreef Allardie het volgende:
het lijkt zelfs om het amibios logotje geel is , maar dat durf ik niet te zeggen
BIOS logo geel ? dan zou het hardware matig fout zijn maar aangezien de kleuren onder je screensaver goed zijn denk ik toch aan softwareproblemen want een screensaver starten lost vast geen hardware fouten op. (Tenzij er in het 2d gedeelte vd kaart een fout zit , lijkt me erg sterk) Wat gebeurt er als je een spelletje start of van een bootflop start? Dan wel goede kleuren?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Allardie
probleem is opgelost:

monitor heeft met een mooie kleurenshow en rook de geest gegeven
was dus toch de monitor die aan het eind van zijn latijn was.

op zoek naar een nieuwe ;(

Verwijderd

Nou dat is dan weer eens snel opgelost |:(

Ga je nu een TFT kopen of een gewone :?

• Allardie
een gewone CRT

budget is te klein voor een TFT en ik zie de voordelen ook niet zo duidelijk.

Verwijderd

hey ik heb bijna hetzelfde probleem als alardi;
alles wat wit hoort te zijn is geel en de rest in beeld is bij mij ook verkleurd!
k heb monitor geswitched naar andere comp, en alles werkt dan wel goed, MAAR andere monitor op mijn comp werkt ook goed.
K heb alleen helemaal nix aan de instellingen enz verandert.
alle drivers heb k ge-update, via nView kleurcorrectie geprobeerd, werkt ook niet goed genoeg. heeft r hier iemand een idee wat t kan zijn???
groet mighel

Verwijderd

ohw ja mn specs zijn:
Asus Geforce 4 Ti4200 128 mb

CTX PR705F 17" monitor

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan hierover beter even een nieuw topic openen (met een duidelijke statrpost, zoals in * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * staat) dan dit topic van 1 1/2 jaar oud omhoog te schoppen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.