[FAQ] "Webcam op het netwerk" werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 22:16

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Ik heb een Creative webcam draaien op mijn comp en die wil ik met Camarades online laten draaien.
Nu heb ik deze via port-mapping geprobeerd online te krijgen. Het enige probleem is nu dat dit niet werkt. Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik heb winXP en zit achter een server met Freesco 0.2.7

T.i.a.
(search functie werkt niet.)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Laatst online: 27-05 13:22
Bij mij lukt het ook al niet...

Ik heb wel gekeken in de FAQ, maar het lukt nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
hmm... niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, ik heb de vervelende ontdekking gedaan dat camarades in de nieuwe versie van het programmatje een referralcheck heeft ingebouwt, dat betekend dat de plaatjes die via de ingebouwde webserver gehost worden alleen nog maar mogen worden opgevraagd met de daadwerkelijke camarades pagina.

Ik heb even zitten knutselen maar er is nog geen workaround. Wel heb ik gezien dat onderandere CoffeeCup WebCam 3.0 erg gebruiksvriendelijk is en óók een ingebouwde webserverfunctie heeft. Dat is namelijk vereiste om de plaatjes dmv. het script over het intranet te sturen. Biedt verder nog wat leuke opties die camarades niet biedt dus dat is wel de moeite waard, het is alleen wel shareware.

Ik ga eens kijken wat dat voor mogelijkheden biedt, maar het programmatje van camarades is hiervoor dus niet langer geschikt. Zodra ik een (nieuwe) goeie optie heb post ik die hier, en zet ik die in de FAQ, maar ik heb tentamens deze week dus het kan even op zich laten wachten.

Ik heb even de topictitel aangepast, want het ligt dus niet aan freesco of de poortmapping, en dan kan ik dit draadje gebruiken voor updates enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Bedankt voor deze info!! *D
U know what you're talkin' about!
Thnx, ik ga ff kijken of het met de KoffieCup wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28944

Dit probleem heb ik ook gehad (Webcan <---> PC <---> FreeSCO <----> Camarades.
Dit heb ik opgelost door niet FreeSCO te nemen maar floppyfw. Zelf heb ik ADSL dus heb hem van http://www.lintegrate.nl
Bij floppyfw kan je de porten forwarden : http://www.lintegrate.nl/phorum/read.php?f=1&i=1272&t=1272 Hier staat hoe je een ftp/web server forward, maar als je die poorten vervangt door 2047 en 1972 dan is dat voldoende.
Werkelijk ik ben er maanden mee bezig geweest, ook onder floppyfw. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 12:49

nxt

Op zondag 11 november 2001 08:50 schreef Sander.nl het volgende:
....
Dit probleem heb ik ook gehad (Webcan <---> PC <---> FreeSCO <----> Camarades.
Bij floppyfw kan je de porten forwarden :
....
FreeSCO ondersteund ook port-forwarding... je hoeft het alleen maar aan te zetten...
Pagina: 1