Toon posts:

[CASEMODDING] Help plz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mede-tweakers. IK ben van plan om ook maar eens een case te gaan modden. Aangezien ik een complete leek ben, heb ik een paar vraagjes:
1) Hoe en waar te beginnen
2) Heb je een speciale kast nodig
3) Een site met meer info?

Alvast bedankt, mazzols

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ten eerste: geduld
ten 2e: gereedschap (dremel, boor tangetjes enz enz, ligt eraan wat je gaat doen)
een rustige werkplek waar niemand je stoort zodat je niet met je boor per ongeluk uitschiet of iets in die richting

aangeraden: buiten te doen of in een kelder/garage niet binnen maar dat lijkt me wel logisch :)

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 17:40 schreef Kink het volgende:
Dag mede-tweakers. IK ben van plan om ook maar eens een case te gaan modden. Aangezien ik een complete leek ben, heb ik een paar vraagjes:

Alvast bedankt, mazzols
1) Zoek eerst rustig ZOVEEL mogelijk informatie bij elkaar (D.M.V GoT search) ( heb ik ook gedaan) zelfs voor de meest lullige dingetjes..
2) ELKE kast is geschikt, is ie dat niet, dan MOD je hem toch gewoon? daar is modden voor ! alhoewel een fulltower niet verkeerd is..
3) DEZE site, GoT is de perfecte bron

Ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Allereerst goed bedenken wat je precies wil gaan doen, Beter eerst veel tijd in steken in een goed plan te vormen dan er ana te beginnen en tot ontdekking komen dat het meer werk is of moeilijker is dan gedacht. Ook kijken wat je wilt en hoeveel budget jij daarvoor overhebt.

Veel lezen op GoT en natuurlij kplaatjes kijken bij virtualhideout :? :? als ik me niet vergis.

Daarna eerst alles goed op papier zetten en je kast meten tekeningen maken na kijken of alles wel echt past e.d. daarna kijken naar goed gereedschap (evt. vrienden / buurman) en dan op een rustige dag beginnen. En vooral niet haasten.

In iedergeval veel succes.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Een echte goede mod, daar ben je een paar dagen tot soms wel 2 weken mee bezig. Vooral als je wilt gaan verven, zagen/dremelen, CCFL lichtje erin, fanbusje maken.

Bedenk eerst goed wat je wilt. Ga je modden voor extra functionaliteit of omdat het mooier kan? Zet een plan op, en zoek informatie. Kijk hoe anderen het hebben gedaan en stel een lijst op met dingen die je moet hebben/doen.

Neem overal rustig de tijd voor. Hier op tweakers staat opzich al een hoop informatie en beeldmateriaal. mocht je er echt niet uitkomen, dan kun je het altijd gewoon vragen hier :) Da's het voordeel van dit forum.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt :)

Ik denk dat ik weet wat ik wil, een gat met een raam ervoor met wat ledjes. Het gaat bij mij alleen om de sier, ja oke wat extra fans vind ik ook wel leuk :9

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Ik heb bij stuutenbruin.com voor ongeveer 30 piek CCFL lampjes gezien. Zijn eigelijk hele dunne TL buisjes.
lengte: 30cm. Kleuren: Rood Geel Groen Blauw wit en black
light.

Dat is altijd leuk, achter je window!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 17:40 schreef Kink het volgende:

Alvast bedankt, mazzols
Kijk eerst even een tijdje rond op verschillende sites.
Kijk wat jij precies wilt en mooi/nodig vind.
Kijk of de mods geschikt zijn voor jou kast, of koop een kast die geschikt is voor jouw mods.
Doe alleen wat je zelf mooi vind
Oefen op een oude kast om wat ervaring te krijgen.

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Lees de FAQ :)

Ik zou zeggen koop of gebruik een bestaande kast, maakt niet uit, desnoods je klerenkast >:)

Maak wat gaten met een gatenzaag/decoupeer/dremel.
Vul die gaten aan de achterkant op met een fan, en voilà!

Site met info erover :?
Tweakers ofcourz!
Pagina: 1