Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Is een beetje het verkeerd forum denk ik maarja.
Stel in je BIOS je cd-rom als eerste boot device in en pleur een bootable windows cd-rom erin
Stel in je BIOS je cd-rom als eerste boot device in en pleur een bootable windows cd-rom erin
Owke, ten eerste dit is volgens mij wel het goede forum, want het gaat over geluidskaarten,Op maandag 05 november 2001 17:29 schreef twopack het volgende:
Is een beetje het verkeerd forum denk ik maarja.
en ten tweede, De bios van de computer zelf vind de geluidskaart niet, want ander zou ik hem niet aan die geluidskaart drukken
Dusseh, bedankt voor je opmerking, maar ik heb er weinig aan.
op de eerste plaatsOp maandag 05 november 2001 17:32 schreef KDZ het volgende:
[..]
Owke, ten eerste dit is volgens mij wel het goede forum, want het gaat over geluidskaarten,
en ten tweede, De bios van de computer zelf vind de geluidskaart niet, want ander zou ik hem niet aan die geluidskaart drukken![]()
Dusseh, bedankt voor je opmerking, maar ik heb er weinig aan.
die andere persoon hadgelijk dit is het verkeerde forum
moet namelijk bij harde waren staan
en over die ide op de geluids kaart
ik heb een boekje bij mijn geluidskaart zitten waar in staat welke cd romspelers er op de kaart kunnen worden aangesloten en hoe alle instellingen moeten staan.
heb het alleen nog nooit gebruikt omdat ik het niet nodig had
een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling
Veel drivers kan je dmv de commandline extra opties meegeven zoals het adres. Ik weet dat enkele drivers in staat zijn om de overige 2 adressen welke voor IDE (168 en nog 1) te kunnen lezen.Op maandag 05 november 2001 17:27 schreef KDZ het volgende:
Kheb een ESS Sound drive ISA geluidskaartje, en nu wil ik de cdrom speler aan de praat krijgen in dos, want ik wil windows installeren. Nu moet ik dus eerst de DOS drivers hebben, maar die zijn er niet, of ik kan ze niet vinden.
Kan ik nu de cdrom speler op een andere manier aan de praat krijgen, zonder dat ik de drivers voor de geluidskaart heb, of kan iemand me aan de dos driver helpen voor deze geluidskaart.
Het is voor een firewall servertje dusseh...
Probeer anders bij de fabrikant van dat kaartje een driver te vinden. Weet je niet welke fabrikant, zoek dan een FCC ID en gooi die in de zoekfunctie bij www.fcc.gov
Pakt de standaard 98 diskette het niet ?
Owke, het heeft gewerkt, want windows 95 heeft er op gedraaid, en daar deed de cdrom speler het wel, maar ik heb nu dus geen drivers ervoor, maar kan ik dan niet een of andere andere driver ervoor gebruiken??
De fabrikant weet ik wel, ennuh de diskette van windows pakt hem niet neeOp maandag 05 november 2001 17:40 schreef Sinclair het volgende:
[..]
Veel drivers kan je dmv de commandline extra opties meegeven zoals het adres. Ik weet dat enkele drivers in staat zijn om de overige 2 adressen welke voor IDE (168 en nog 1) te kunnen lezen.
Probeer anders bij de fabrikant van dat kaartje een driver te vinden. Weet je niet welke fabrikant, zoek dan een FCC ID en gooi die in de zoekfunctie bij www.fcc.gov
Pakt de standaard 98 diskette het niet ?
Owke, kheb de site nog maar eens gecheckd:
http://www.esstech.com/techsupp/drivers.shtm#isa
Het is de ES1868, en zoals je ziet alleen maar windows drivers, en ze hebben het ook nergens over een IDE of cdrom aansluiting
http://www.esstech.com/techsupp/drivers.shtm#isa
Het is de ES1868, en zoals je ziet alleen maar windows drivers, en ze hebben het ook nergens over een IDE of cdrom aansluiting
9 van de 10 keer kun je de Cd-rom gewoon op de geluidskaart aansluiten, en dan booten met een win98 flop.
Mocht deze flop niets vinden, dan eerst DOS 6.22 d'r opzetten en een generic Cd-rom driver gebruiken (heb ik ergens liggen).
Deze driver zoekt alle beschikbare poorten af naar aangesloten Cd-rom spelers.
Mocht deze flop niets vinden, dan eerst DOS 6.22 d'r opzetten en een generic Cd-rom driver gebruiken (heb ik ergens liggen).
Deze driver zoekt alle beschikbare poorten af naar aangesloten Cd-rom spelers.
And The Only One
Move >> OM
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Sluit hem eens op je gewone IDE poort aan. Bijv. Master op het 2e kanaal, of slave op eerste kanaal, dan zal de bootflop hem waarschijnlijk wel pakken, ook al ziet de bios hem niet.
nog ff een puntje:
de IDE controller zit dus op ISA bus, dat levert vrij veel CPU belasting op. Verder kun je op geluidskaart IDE's niet DMA aanzetten in Windows dus een vermindering van belasting zit er ook niet in...
ter vergelijking: heb hier een P500 met een CDROM op de IDE van een SB AWE64/ISA en die gebruikt dus ongeveer 30 a 40% van mijn CPU power...
de IDE controller zit dus op ISA bus, dat levert vrij veel CPU belasting op. Verder kun je op geluidskaart IDE's niet DMA aanzetten in Windows dus een vermindering van belasting zit er ook niet in...
ter vergelijking: heb hier een P500 met een CDROM op de IDE van een SB AWE64/ISA en die gebruikt dus ongeveer 30 a 40% van mijn CPU power...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Pagina: 1