Toon posts:

Formdata-post vanuit outlook (express)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit zo: een aplicatie stuurt een html-based mailtje naar mijn email-adres. In dat html-mailtje zit een form, met daarop een textfield en een submitbutton. Method=post, en action verwijst naar een pagina die de geposte data weergeeft. Alleen doet ie het niet. Er wordt blijkbaar geen data gepost vanuit OE (als ik met GET method werk, doet ie het wel, maar dat is niet de bedoeling --> er moet veel data mee).

Wie weet hoe ik dit kan gaan laten werken. Of heeft iemand een andere tip om meegestuurde data van de html-mail naar de internetpagina te 'versturen'.

Verwijderd

Ik weet niet psies wat je wil versturen, maar als het om plaatjes, bestanden ofzo gaat kan je ook het volgende doen:

In je mail alle gegevens en de zooi dat je eigenlijk mee wilde versturen geef je een naam. Al deze namen met al je andere data versturen naar de pagina die alles weergeeft. Die pagina moet je ff voorzien van een scriptje om de naam (die je in je mail hebt vastgelegd) om te zetten in het gewilde plaatje bestandje etc.
Op die manier verstuur je acsii en kan je de get methode wel gebruiken omdat het een kleiner bestand is. Dan kan je het bijv. wel weergeven in de mail maar hoef je het bestandje zelf niet mee te versturen. ;)
Denk ook aan hidden fields, waar je de strings later kan gebruiken.

Tis een ideetje, misschien niet wat je bedoelde maar HTH :)

Verwijderd

Topicstarter
nou, ut gaat eigenlijk niet om plaatjes ofzo. Het gaat gewoon om vrij veel hidden fields (60 ofzo) gevuld met strings. En aangezien de lengte van een URL gelimiteerd is (kwenie precies hoe lang ie mag zijn) wil ik liever geen GET gebruiken. Vandaar dus.

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 09:04 schreef Doris het volgende:
nou, ut gaat eigenlijk niet om plaatjes ofzo. Het gaat gewoon om vrij veel hidden fields (60 ofzo) gevuld met strings. En aangezien de lengte van een URL gelimiteerd is (kwenie precies hoe lang ie mag zijn) wil ik liever geen GET gebruiken. Vandaar dus.
Volgens mij 64 tekens.

Wat je ook kan doen is bijv. alle strings (weer bijv.) een nummer geven en dan in de html-pagina die dat ontvangt die nummers laten omzetten naar de bijbehorende (veel langere) strings. Dan blijft het onder de 64 tekens (mits je niet meer dan "64 - aantal tekens domein" tekens gebruikt natuurlijk) en werkt het (ongeveer) zoals je wilt.

BTW... ik neem aan dat je een scrippe in bijv je cgi-bin hebt staan om je POST data te gebruiken zeg maar (of iets soortgelijks)?