De titel zegt eigenlijk al genoeg. Ik wil op een FreeBSD-bak meerdere versies (te weten 3.23.44 en 4.0-alpha) draaien om gewoon 'ns een beetje te testen met 4.0. Ik snap dat ze dan op een aparte poort moeten, maar is het überhaput mogelijk? En kunnen ze dan ook de databases delen? Dat zou helemaal geweldig zijn natuurlijk.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Verwijderd
Het zijn twee verschillende versies en je zet ze neem ik aan in een verschillende map, maar ze gebruiken dezelfde "soort *.exe files (o.a.)". Ik bedoel ze hebben dezelfde naam (mysqld-opt.exe, mysqld.exe etc.), zelfde functie zelfde reden en runnen dan op hetzelfde moment... Krijg je dan geen conflicten
Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me wel.
Op maandag 05 november 2001 17:01 schreef roelkw het volgende:
...Ik wil op een FreeBSD-bak...
tja..Op maandag 05 november 2001 18:51 schreef breukie het volgende:
...maar ze gebruiken dezelfde "soort *.exe files (o.a.)"...
"You're only as good, as what you did last week."
'tis al goed 
Maar heeft er dan echt niemand een idee / hier ervaringen mee?
Maar heeft er dan echt niemand een idee / hier ervaringen mee?
Zie sig.
Het moet welk kunnen draaien hoor, geen probleem. Ik vraag me alleen af of ze de databases kunnen delen, ik denk van niet, 4.0 zal wel een ander formaat gebruiken voor z'n extra mogelijkheden.
Maar anders exporteer je de boel naar 4.0, maar een kopie van je db's, is goed genoeg om mee te klooien.
Het moet welk kunnen draaien hoor, geen probleem. Ik vraag me alleen af of ze de databases kunnen delen, ik denk van niet, 4.0 zal wel een ander formaat gebruiken voor z'n extra mogelijkheden.
Maar anders exporteer je de boel naar 4.0, maar een kopie van je db's, is goed genoeg om mee te klooien.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik heb al geprobeerd of het op een Windowsbak kan. Daar heb ik gewoon 3.23.41 overschreven met 4.0.0-alpha, dat werkte perfect, ik was nix kwijt.
Maar goed, 't blijft een bètaversie. Het is niet zo'n ramp als m'n computer hier thuis crasht, maar op die server waar ik 't wil proberen issut toch wel een iets groter probleem.
Daarom vroeg ik me gewoon af of er mensen waren die er ervaring mee hadden.. maar die mensen blijken dun gezaaid hier
Maar goed, 't blijft een bètaversie. Het is niet zo'n ramp als m'n computer hier thuis crasht, maar op die server waar ik 't wil proberen issut toch wel een iets groter probleem.
Daarom vroeg ik me gewoon af of er mensen waren die er ervaring mee hadden.. maar die mensen blijken dun gezaaid hier
Ik weet dat op de servers van tweakers (die dualserver) eens een keer 2 dezelfde versies van MySQL hebben gedraaid naast elkaar.
Dé ene op de ene processor, de ander op de andere.... ofzoiets, moet je maar effies in de .plans zoeken
Dé ene op de ene processor, de ander op de andere.... ofzoiets, moet je maar effies in de .plans zoeken
Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW
dombie-dom bedankt voor je reactie!
Ik ben ondertussen maar gaan experimenteren en samen met iemand anders is het ondertussen gelukt. Wel een heel gekloot met de .sock-files, maar 't werkt!
mySQL-4.0.0 kan de tabellen lezen van 3.23.44 en omgekeerd, behalve dan dat 3.23.44 niet de InnoDB tabellen kan lezen, maar da's niet zo gek..
Iedereen bedankt!
Ik ben ondertussen maar gaan experimenteren en samen met iemand anders is het ondertussen gelukt. Wel een heel gekloot met de .sock-files, maar 't werkt!
mySQL-4.0.0 kan de tabellen lezen van 3.23.44 en omgekeerd, behalve dan dat 3.23.44 niet de InnoDB tabellen kan lezen, maar da's niet zo gek..
Iedereen bedankt!
Nee...
./configure --blaat --with-innodb
ligt behoorlijk voor de hand dus
./configure --blaat --with-innodb
ligt behoorlijk voor de hand dus
Pagina: 1