Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home
Ik zou gewoon blijven verhogen tot of je PC vastloopt, of de temperatuur te hoog word. Als je nou op 2.15 nog steeds geen ene Mhz verder bent kwa overclocken dan zou ik er ook mee kappen.
Ik had mijn AMD Athlon classic altijd op 2.05 (maximum) lopen terwijl standaard 1.6 is geloof ik. vEr werd mij hier toen altijd aanbevolen niet boven 1.8 te gaan. Maar zoals ik net al zei, hou gewoon de temperatuur van je CPU goed in de gaten.
Veel suc6.
Ik had mijn AMD Athlon classic altijd op 2.05 (maximum) lopen terwijl standaard 1.6 is geloof ik. vEr werd mij hier toen altijd aanbevolen niet boven 1.8 te gaan. Maar zoals ik net al zei, hou gewoon de temperatuur van je CPU goed in de gaten.
Veel suc6.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
temp=geen probleem, en ik ben bang dat ik eerder dat ding opblaas dan dat hij "gewoon" niet opstart of blijft hangen...
hmm intel geeft trouwes zelf aan dat max 2.13V is (staat ergens in de datasheet van cellie)
hmm intel geeft trouwes zelf aan dat max 2.13V is (staat ergens in de datasheet van cellie)
Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home
Mijn celli 1 (2,0V normaal) kan ik op 2,3 V laten lopen. De temperatuur gaat dan wel redelijk hard omhoog, dus in de praktijk zet ik hem daar niet op. Ik geloof dat intel dat ook zo ongeveer als maximum geeft voor de celli 1. Ik zou niet met je celli 2 hoger gaan dan die 2,13 uit de intel specs. Dan is het voltage ook al met bijna een halve volt verhoogd en dat is denk ik al best veel. Daarboven zou ie wel eens gefrituurd kunnen worden.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini