Toon posts:

Wijzigen classname in gehele bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag het volgende: Als je op een link klikt moet overal waar class="on" gebruikt wordt class="off" komen te staan en vervolgens moet de class van de betreffende link op "on" gezet worden.

Dit is wat ik heb, maar dat schijnt niet te werken.

Kan iemand mij helpen?

<HTML>
<HEAD>

<TITLE>Links</TITLE>

<STYLE>
.on { font-size: 16; text-decoration: underline; color: blue; }
.off { font-size: 16; text-decoration: none; color: black; }
</STYLE>

<SCRIPT language=JavaScript>
<!--

function doSection() {
if (className == "on") {
className = "off";
}
}

function doSectionOpen(secNum){
secNum.className="on"
}

//-->
</SCRIPT>

</HEAD>

<BODY>

<A HREF ="#" class="on" ID="Sec1" onClick="doSection();" "doSectionOpen(Sec1);">Programmers</A><P>
<A HREF ="#" class="off" ID="Sec2" onClick="doSection();" "doSectionOpen(Sec2);">Designers</A><P>
<A HREF ="#" class="off" ID="Sec3" onClick="doSection();" "doSectionOpen(Sec3);">Managers</A><P>

</BODY>
</HTML>

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 05 november 2001 16:47 schreef Black_Francis het volgende:
<A HREF ="#" class="on" ID="Sec1" onClick="doSection{);" "doSectionOpen(Sec1);">Programmers</A><P>
Dit klopt al niet. Maak daar eens dit van:
code:
1
<A HREF ="#" class="on" ID="Sec1" onClick="doSection{); doSectionOpen(Sec1);">Programmers</A><P>

Verder kloppen je functie's ook niet echt; hier een stukje pseudocode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
functie zetAllesUit
  loop door alle links
    als link.classname == on dan op off zetten
  einde loop
einde functie

functie zetEenClassAan(welke)
  welke.classname = on
einde functie

Have fun :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoe het moet weet ik inmiddels wel, maar waar het om draait is natuurlijk de code.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 06 november 2001 08:39 schreef Black_Francis het volgende:
Hoe het moet weet ik inmiddels wel, maar waar het om draait is natuurlijk de code.
Klopt. Koop een javascriptboek, of kijk eens wat rond op webmonkey.com of irt.org ofzo.

We kunnen je hier natuurlijk wel een heel script gaan aanleveren, maar probeer het eerst zelf eens stap voor stap.

Verwijderd

Topicstarter
Schoolmeester zeker

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Op dinsdag 06 november 2001 10:37 schreef Black_Francis het volgende:
Schoolmeester zeker
Luie donder

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 06 november 2001 10:37 schreef Black_Francis het volgende:
Schoolmeester zeker
Yep, eentje van de oude stempel. Dus als je niet uitkijkt moet je straks in de hoek staan en 300 strafregels javascript schrijven.

Uit het topic [topic=174697/1/25] :
Kan iemand even

Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in W&G zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als 'kan iemand even een logo maken' of 'wil iemand even een popup-scriptje schrijven' e.d. gaan op slot.
Dus je hebt geluk dat bovenmeester OzBoz zich er nog niet mee bemoeit heeft, die is namelijk nog veel strenger als ik.
ik heb vernomen dat hij lijfstraffen niet schuwt

Ga nou eerst maar eens formuleren wat je precies nou niet snapt en waar je vastloopt, wellicht dat we dan wat voor je kunnen betekenen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik haak af jongens, kan mijn tijd wel beter besteden. Intussen hadden jullie mijn scriptje al 6 keer kunnen aanpassen, maar het is natuurlijk veel leuker om er bij te staan met je handen in de zakken.

Dus bedankt en tot ziens.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 06 november 2001 11:18 schreef Black_Francis het volgende:
Ik haak af jongens, kan mijn tijd wel beter besteden.
Suit yourself.
Intussen hadden jullie mijn scriptje al 6 keer kunnen aanpassen, maar het is natuurlijk veel leuker om er bij te staan met je handen in de zakken.
Wij hebben ook wel betere dingen te doen dan scriptjes te schrijven voor andere mensen die zelf niet verder durven of willen kijken dan hun neus lang is. Als jij vraagt: "Hoe loop ik door m'n links heen en check ik de class die ze hebben?" dan krijg je geheid respons waar je iets mee kunt.
No offence :)

• Dennis
  • Laatst online: 22:34
:O

• Willem
  • Laatst online: 19:55
Ik haak af jongens, kan mijn tijd wel beter besteden. Intussen hadden jullie mijn scriptje al 6 keer kunnen aanpassen, maar het is natuurlijk veel leuker om er bij te staan met je handen in de zakken.

Neem het hem niet kwalijk :Z

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

in de goede oude tijd werden personen zoals jij in de diepe kelders van onze ivoren torens vastgeketend, en daar hoorden we dan niks meer van, maar sinds de 3e bijeenkomst van het internationale genootschap van webmagiers is dat afgeschaft...

zucht...waar is die tijd gebleven..

;)

"You're only as good, as what you did last week."

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11

admiral866

The King Personality Disorder

open in notepad en dan ctrl+h

ez as that
Pagina: 1