standby op notebook: zonder stroom?!?!?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Als ik mijn notebook in de standby modus zet, dan lijkt het dus of mijn notebook helemaal uit is. Als ik dan weer op de powerknop druk, dan kom ik direct weer in Windows XP, dus geen reboot of post. Heel handig dus. Er wordt dus ook niks van het geheugen naar de harde schijf geschreven als ik hem in de standby modus wil zetten. Dit wordt wel gedaan als ik hem in de hibernate modus zet! Maar nu het vreemde: Als ik mijn notebook in de standby modus zet, dan gaat hij bijna direct uit, zonder gegevens van het geheugen naar de hd te schrijven. Als ik nu de stekker uit het stopcontact haal, en de batterij eruit haal, dan zou normaal gesproken alle data verloren zijn wat in het geheugen staat. Want zo werkt dram, zogauw er geen spanning meer op staat, dan is alles weg. Maar als ik dan even later weer de stekker erin steek, en mijn computer opnieuw opstart, dan komt hij DIRECT weer in windows, zonder dat hij weer door de bios gaat. Hoe kan dit?? Ik ga vannacht even proberen of dit ook langdurig mogelijk is, maar ik denk haast dat dit niet gaat werken. Kan het zo zijn dat er een gigantische condensator erachter hangt die, zonder dat de batterij of de stekker erin zit, nog een tijdje onder spanning staat, waardoor het geheugen ook onder spanning blijft?
Een andere reden kan ik zelf niet bedenken.
Het systeem is een Dell Inspiron 3800, 192 MB geheugen (hyundai), Windows XP English.
Heeft iemand een idee hoe dit kan?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

Super_ik

haklust!

intern een batterijtje, net als voor je bios :?
toch een dikke condesator:? zou wel kunnen

wel vaag ja

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• JeroenTheStig
sorry van de baggerzooi hierboven..

copy/paste werk uit kladblok.

Maar ik ga vannacht proberen om hem standby te houden, zonder batterij of stekker.

• JeroenTheStig
lijkt me sterk dat het batterijtje voor de bios het geheugen op spanning kan houden. Dit ding is toch ook niet oplaadbaar?

Dat zou dus betekenen dat ik na een paar nachtjes standby een nieuwe batterij kan halen en de bios opnieuw kan instellen.

Maar gaat de spanning van een C niet langzaam van max naar 0?

• JeroenTheStig
Oke, ik heb hem vannacht op standby gezet, en de batterij en de powerkabel eruit gehaald, en vanochtend ging hij dus weer gewoon rebooten.

Helaas, maar was ook wel te verwachten :(

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

dan toch maar die hibernate gebruiken he....

Ben toch benieuwd hoe land die zo 'zonder' stroom op stanby zou kunnen staan... wat is het max wat je geprobeerd hebt?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

standbye vreet gewoon stroom van je batterijen

voor een sony betekend dat dat je volle batterijen een uur of 16 tot 24 meegaan.

haal je de batterijen en stroom eraf en je wacht een paar minuten moet je wel opnieuw opstarten.

Akita

• JeroenTheStig
Ik heb hem gisteren een half uur van het stroom af gehad, en hij kwam weer keurig in één keer terug in windows..

Ik ga straks even een uur proberen
Pagina: 1