[Modje] M$ optical USb muis

Pagina: 1
Acties:

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Hi ik d8 laat ik es mijn muis modden maar nu heb ik een paar blauwe leds gekocht (diffuus en helder) alleen nu heb ik ze allebei geprobeerd en nu doet de muis niks met die leds maar ze branden wel. Wat is dit?

heb dus weer de oude terug gezet |:(
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EMAAODSTHHE

dus het ledje maar aan de achterkant gezet

[edit] typo's

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
weet je wel zeker dat die optische muizen gewone ledds gebruiken want dat lijkt me wel heel heel sterk :?

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
lijkt me toch wel. Of heeft die sensor alleen dat rode licht nodig.?

Verwijderd

hmm de leds in optische muizen kun jij echt niet vervangen door een normale led, die in die muis zit is nl een laserled, kijk er maar eens in met je ogen :d . dus gewoon zo laten en wat heeft het btw voor nut om die led te vervange? die zit toch ad onderkant.

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
na 1 jaar tegen zo'n rood lampje aankijken lijkt het net of je in de hoerenbuurt bent

Verwijderd

het is gewoon een heel fel ledje hoor

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
Op maandag 05 november 2001 17:02 schreef clvy82 het volgende:
het is gewoon een heel fel ledje hoor
dacht ik ook, als de sensor maar genoeg licht krijgt

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 16:55 schreef Brazza het volgende:
na 1 jaar tegen zo'n rood lampje aankijken lijkt het net of je in de hoerenbuurt bent
Wat is dat nou weer voor onzin :r

Als jij er zo over denkt dan vind je het erg ja |:(

Het is juist MOOI.

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 17:41 schreef iefje het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin :r

Als jij er zo over denkt dan vind je het erg ja |:(

Het is juist MOOI.
maar blauw is mooier..denk je aan tropisch eiland :+

Verwijderd

Jah idd
Er was hier laatst wel een kerel die zijn Logitech met blauwe leds aan de praat had...
MIsschien doet blauw het niet op bepaalde ondergronden ?

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Volgens mij heb je kwalitatief verkeerde ledjes gekocht?

Anyway, ik zou nog een x goed naar de contactjes kijken als ik jou was, want anderen lukt het wel.

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 09:23
Kan het zijn dat er een filtertje voor de sensor zit? (om strooilicht eruit te filteren e.d.)
Die zal dan natuurijk ingesteld zijn op het rode ledje.

Just my 2 (euro)cents

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Ik denk dat infra rood een van de kleuren is die je ook nodig hebt !

• BaRF
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

uh sorry, maar er zijn al honderden optische muizen gemod naar blauw, en ze werken allemaal eigenlijk gewoon heel erg goed? Is idd geen laser-led ofzo, gewoon FEL :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Ik heb ook een blauwe led in me muis...

Hmm ow jah, tis een logitech.. die heeft dat standaard... :+

Maaruhm, je sensor moet dat rode licht hebben, anders kan je echt niet muizen... misschien kan je er blauwe in hangen zodat er een blauwe gloed tussen de knopjes doorkomt of zo.. ?

Verwijderd

Je hoeft niet perse een rood lichtje erin te hebben, maar de muis krijgt bij rood licht een betere weerkaatsing of zo van het licht, zodat hij gevoeliger is
Je kunt er ook best een gewoon blauw ledje instoppen zonder kwaliteitsverschil te merken, maar over het algemeen is het rode ledje beter voor preciezie

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

leuk zo'n blauw ledje, maar wordt de kleur niet een beetje vreemd door dat rode plastic?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 08:12
Op maandag 05 november 2001 20:41 schreef Acid_Burn het volgende:
leuk zo'n blauw ledje, maar wordt de kleur niet een beetje vreemd door dat rode plastic?
ik heb zo'n aldi optical muis en het plastic is daar blauw dus als ik daar zo'n blauw led in zou doen zou het erg *-) staan.

ps. die muis werkt nog perfect! niet ouwehoeren met aldi! :P:P

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
er zijn idd wel muizen die je om kunt modden naar blauw, maar dat kan lang niet bij alle muizen. Deze muizen hebben een sensor die alleen maar reageren op de golflengte van rood en dus niks anders (minder storingsgevoelig). Het zijn gewone leds, GEEN LASERLEDS, meestal 10000mcd of meer (fel dus). Loop nou dus niet te zeuren dat het speciale leds zijn, want dat zijn het niet!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 16:46 schreef brainball het volgende:
weet je wel zeker dat die optische muizen gewone ledds gebruiken want dat lijkt me wel heel heel sterk :?
ja tuurlijk gebruiken ze gewoon leds
al zijn het wel hele felle

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 16:52 schreef grimmyreaper het volgende:
hmm de leds in optische muizen kun jij echt niet vervangen door een normale led, die in die muis zit is nl een laserled, kijk er maar eens in met je ogen :d . dus gewoon zo laten en wat heeft het btw voor nut om die led te vervange? die zit toch ad onderkant.
dit is lul koek de led in een optical mouse is een dood normale led en echt geen laser led by mijn optical mouse heb ik de rode gewoon vervangen door een witten en dat werkt perfect

als je iets wilt zegen ergens over lees dan eerst de de manual maar eens door

Verwijderd

Je hebt gewoon een sterkere blauwe led nodig. Er zijn al genoeg mensen die het gelukt is.

• Brazza

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Ok gaan we ff kijken bij conrad..

Verwijderd

de led onderin is WEL te vervangen en is GEEN speciale lazer led ofzo maar idd gewoon een hele felle. de led zit tegen een paar lensjes die het licht naar de juiste plek geleiden, de led zit er namelijk horizontaal in (bij m`n logitech in ieder geval) die lensjes zijn bij mij gewoon van kleurloos plastic. bij sommige muizen is het rood/doorzichtig plastic (M$heeft dit vaak) en dan kun je de led zeer waarschijnlijk niet vervangen.

ps, ik ben die met de gemodde logitech van laatst.
Pagina: 1