Toon posts:

Doorgebrande CPU. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn thunderbird is doorgebrand! Maar nou is mijn vraag hoe kan ik teste of het mobo nog leeft, als ik er een andere duron of thunderbird in doe en het mobo blijkt kapot te zijn gaat dan die duron of thunderbrid ook kapot?

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

die kans is redelijk groot aanwezig, maar probeer het uit en je weet het zeker >:)

Alleen:           DE GROETJES

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 10:59
Je kan zonder problemen het bord testen met een andere tb of duron, kan geen kwaad.

(Ik doe het namelijk dagelijks op m'n werk)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Is je heatsing eraf gedonderd of zat ie er niet goed op? Of heb je te ver overclocked met een slechte koeling?
Als het een van deze gevallen is zal je mainboard waarschijnlijk niet stuk zijn.

Laat eens een foto zien. (Uh, als ie goed is die foto vereeuwig ik die op m'n site :) )

Verwijderd

Topicstarter
er is zilver pasta tussen van die pootjes gekomen bij die chip welke zich onder de l3 bevindt, das dus de oorzaak maar ik wil weten of me mobo nog leeft

Verwijderd

Joh bij jou ook al ARtic Silver op de bridges bij mij ook al :(

Mijne helemaal goed schoongemaakt niks... ook niet doorgefikt geen brandplekken of brandgeur nothing...

ARTIC SILVER beweert dat AS niet geleidt, heb ze gamailed (alleen als je FAKE AS hebt gebruikt) ik heb het getest thuis en AS geleidt echt vet makkelijk dus :(

Gewoon AS aanklagen stuur ze email en neem contact op met de winkel die je AS heeft verkocht, want als zij eerder hebben gezegd dat AS niet geleidt, zijn zij aansprakelijk.

Verwijderd

Topicstarter
maar iemand nou een idee of ik zo een ander cpu in mijn mobo kan zetten zonder dat die beschadigd?

Verwijderd

Zoals Praetorian zei:

wel maar volgens mij kan je beter de processor op een goed werkend moederbord zetten.....

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:36

Snow_King

Konijn is stoer!

lijkt me ook veel beter dan die andere cpu mollen :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel even wat duidelijker gemaakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

hmmm fikt dan niet het goede mb ook door :?

Verwijderd

neeman

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Ik heb mijn Thunderbirdje ook de vernieling in geholpen (waarschijnlijk door verkeerde BIOS instelling), ik krijg als het goed is morgen een nieuwe, namelijk een XP 1600+
Ik gebruik gewoon het zelfde mobo hoor, die brandt toch niet zomaar ook door???

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
lijkt me sterk dat het mobo kapot is, je kan het proberen, en als het mobo echt dood is, en je proc gaat kapot, dan ga je je proc ruilen, zeg je dat je een kapotte hebt gehad, en koop je bij een andere winkel een ander plankje, easy as that :)

en verder; als er AS in het socket is gelopen kun je het vergeten, maar anders, als de proc niet in het socket is gesmolten, no probs :)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Nou... Ik had dus mijn koeling

[Wreed mode]
VERGETEN >:)
[/Wreed mode]

Mijn CPU naar de eeuwige dondervelden en mijn moederbord... Nou ja, deed het niet meer op zijn zachtst gezegd >:)

Gewoon terugsturen onder het motto:

" EEEEEEJ! Hij's kapot !!! "

En ze hebben alles vergoed, en heb zelfs compleet nieuwe mobo doos gekregen met alles er NOG EEN KEER bij in (Want dat had ik niet meegestuurd natuurlijk B-)

(Zie SIG :))

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 05 november 2001 20:52 schreef Scyth het volgende:

[Wreed mode]
[/Wreed mode]

Mijn CPU naar de eeuwige dondervelden en mijn moederbord... Nou ja, deed het niet meer op zijn zachtst gezegd >:)

En ze hebben alles vergoed, en heb zelfs compleet nieuwe mobo doos gekregen met alles er NOG EEN KEER bij in (Want dat had ik niet meegestuurd natuurlijk B-)

Je snapte het niet, de rekening komt eraan hoor :P

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:52 schreef Scyth het volgende:

[Wreed mode]
[/Wreed mode]

LOSER :r

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik als melding krijg: ondeskundigheid ofzoiets

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
tss, als je zelf een processor naar de kloten helpt
moet je ook niet zeiken en gewoon een nieuwe kopen
zo'n grote winstmarge heeft AMD nou ook weer niet
teveel van die onzin en ze gaan failliet

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Wel een sleutelhanger maken van die doorgefikte CPU hoor :P dat staat kewl 8-)
Pagina: 1