Toon posts:

SOny DV avi formaat wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Nadat ik een avi heb gemaakt vanaf de dv stroom van een sony dv-camera, kan geen enkel proggie, Virtualdub of Premiere dit bestand openen.

Gezeur over formaat enzo.

Iemand een idee?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37
Ééntje mag er wel op slot hè :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Hmm dan doe je toch iets raars. Als je captured met Premiere 6.0 kun je het gewoon in je preview zien. Daarna moet je het exporteren naar een formaat dat kan met premiere zelf. Je kunt er dan bijvoorbeeld een AVI van maken en bij de opties kiezen met wat voor codec je dat dan doet. Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 19:29
VirtualDub of Premiere hebben problemen met het DV type 1 AVI formaat wat uit de Sony komt (1 video stream, video/audio geinterleaved). Als je het converteert naar DV type 2 AVI (1 video stream + 1 audio stream) gaat het wel goed. Gratis tooltje ff zoeken met google ofzo..

edit:
owja, als je captured met Premiere wordt het direkt type 2 AVI dus dat zou goed moeten gaan. Ik had met MediaStudio SE gecaptured naar een AVI en dat wilde Premiere inderdaad niet inlezen want was type 1.

Verwijderd

Topicstarter
Hebbie geen link naar dat tooltje.
Jij hebt al gezocht en gevonden, zonde om nog eens te gaan zoeken voor mij dan.

Maar bedankt anyways

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 19:29
Ik moest even op PC thuis kijken, maar hier istie dan, ben met jouw probleem uren bezig geweest dus dat hoeft voor jou niet nodig te zijn ;)

Download het shareware pakketje editstudio215.exe, daar zitten een paar tools bij die gratis zijn en wel gewoon blijven werken, waaronder "DV type convertor".

http://www.puremotion.com/downloads/index.htm

:7

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 16:36 schreef D.A.R.R.Y.L. het volgende:
Beste mensen,

Nadat ik een avi heb gemaakt vanaf de dv stroom van een sony dv-camera, kan geen enkel proggie, Virtualdub of Premiere dit bestand openen.

Gezeur over formaat enzo.

Iemand een idee?
mm das strange heb dat probleem nog nooit gehad en als je captured in prem doet ie het dan wel ?

Verwijderd

Hoi,
ik had een soortgelijk probleem,
als ik met m'n sony digicam capture via Premiere,
dan gaat alles perfect, en ik kan het daarna ook afspelen via de PC en in premiere, alleen als ik er dan een ander formaat van maak, dan krijg ik als ie klaar is met renderen wel geluid, mar zie ik zwart beeld. Maar als ik 'm bewerk met premiere en dan rechtstreeks naar de camera weer exporteer dan werkt het wel, alleen werken de overgangseffecten enzo dan niet, dus kan ik alleen beetje knippen enzo...

weet iemand oplossing zodat ik wel kan opslaan in ander ormaat, + met effecten???
bij voorbaat hartelijke dank;)
Pagina: 1