Ik ben al de hele middag aan het zoeken naar eenier om de user information uit NT te krijgen mbv Visual Basic. weet iemand misschien hoe je dat voor elkaar krijgt, en dan heb ik eigenlijk de NT group nog het meest nodig, omdat je dan meer onderscheid kan maken. Ik weet het, ik heb vanochtend ook nog zoiets gepost, maar ik probeer het gewoon nog een keer.
Hier zijn wel (commerciele) componentjes voor, zoals bijvoorbeeld SA Admin... Bij het gebruik in een intranet hebben we op m'n werk er niet zo heel goede ervaringen mee, maar in een vb-project voldoet het wel. Er zijn ook nog wel andere, maar die we nu in intranetten gebruiken weet ik de naam zo niet van.
als je die naar eens zou kunnen opzoeken en hier oposten ofzo, dat zou erg tof zijn. je mag het anders ook wel mailenOp maandag 05 november 2001 16:49 schreef Mart! het volgende:
Hier zijn wel (commerciele) componentjes voor, zoals bijvoorbeeld SA Admin... Bij het gebruik in een intranet hebben we op m'n werk er niet zo heel goede ervaringen mee, maar in een vb-project voldoet het wel. Er zijn ook nog wel andere, maar die we nu in intranetten gebruiken weet ik de naam zo niet van.
ik ben druk wezen proberen, maar je kunt netusergetgroups alleen gebruiken als je administrator rechten hebt. En zo kun je dus niet bij elke gebruiker kijken in welke groep hij zit.
weet iemand een andere oplossing?
Verwijderd
Ehh nee? dan zal het op de domain server uitgeschakeld staan en zal je er ook met een ander tooltje niet achter komen. Zie de documentatie in MSDN voor de nodige rechten blaat aangaande deze apicall.Op dinsdag 06 november 2001 14:44 schreef koely het volgende:
ik ben druk wezen proberen, maar je kunt netusergetgroups alleen gebruiken als je administrator rechten hebt. En zo kun je dus niet bij elke gebruiker kijken in welke groep hij zit.
Uit MSDN"
Trouwens wel logisch denk ik, tenzij je ocx-jes onder een andere user (admin user dus) kan laten runnen, draait een componentje met dezelfde userrights als jij als ingelogde user...
Omdat je zo stellig zegt dat je admin rights moet hebben, en ik heb net een blowtje op, ik heb het een paar keer gelezen en ik lees dus echt dat het 'op zich' gewoon moet kunnen, tenzij echt expliciet ingesteld dat jij als ingelogde user niet mag zien...NetUserGetGroups
The NetUserGetGroups function retrieves a list of global groups to which a specified user belongs.
Security Requirements
Windows NT: No special group membership is required to successfully execute the NetUserGetGroups function.
Windows 2000: If you call this function on a Windows 2000 domain controller that is running Active Directory, access is allowed or denied based on the access-control list (ACL) for the securable object. The default ACL permits all authenticated users and members of the "Pre-Windows 2000 compatible access" group to view the information. By default, the "Pre-Windows 2000 compatible access" group includes Everyone as a member. This enables anonymous access to the information if the system allows anonymous access.
If you call this function on a Windows 2000 member server or workstation, all authenticated users can view the information. Anonymous access is also permitted if the RestrictAnonymous policy setting allows anonymous access.
Trouwens wel logisch denk ik, tenzij je ocx-jes onder een andere user (admin user dus) kan laten runnen, draait een componentje met dezelfde userrights als jij als ingelogde user...
Exact expert nodig?
Pagina: 1