Toon posts:

Advies ander Mobo MSI k7t pro sux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagie

rekening houdende met ondertsaande specs, welk mobo kan ik het beste nemen. Hoeft niet overclockbaar te zijn enige eis is dat ie stabiel is en goedkoop.

2x 128 mb sdr dane electric.. (SDR dus geen DDR)
1x 256 mb Sdr dane electric
17 gig matrox had
MSI geforce 2 400mx 64mb
diamond mx300 soundcard (areal 2 chipset) (dees doet het nu zoweizo niet op mobo ivm met VIA chipset)
nb: Misschien een mobo met onboard sound?
lite on cdRW
poineer DVD
pci Netwerk kaartje

Mwa da is het wel

Nu werkt alles behalve me geluidskaart en heb ik het 4 rode lampjes probleem bijna dagelijks. Ik moet dan doorgaans een half uur wachten alvorens ik met een beetje rommelen aan kabels en hd of mobo de boel weer bootend krijg. Dit is zeeeeeeer irri... En ik heb nog geluk veel mensen met rode lam,pjes probleem krijgen pc niet meer aan de praat ik tot nog toe altijd wel..

Goed ik wil dus alleen een nieuw mobo van max 300 gulden..

enige tips?

:?

multiman out

Verwijderd

Wat voor proc zit er op? OC je hem ook?

Verwijderd

Topicstarter
Wist dat ik iets vergeten was hehe...

athlon k7 1200 (oude 1200 gewoon op 100 mhz)
en nee geen overclockte...

soorry wel belangrijk dat te vermelden..

met de grote coolermaster coooler..

Verwijderd

OK. IK heb zelf 2 x MSI K7 turbo met op beide een 1200 Mhz TB (266 FSB) en dit draait als een zonnetje.

Heb je ook al een geprobeerd wat er gebeurd als je de VCore (zo heet 'ie volgens mij) op 3,45V zet ipv 3,3V? (3,3V is default volgens mij).

De K7 Turbo heeft on-board geluid, trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm..

Wat zou het nut kunnen zijn van het opvoeren van de VCore? Het mobo hoort zonder tweaks gewoon te werken in combinatie met de cpu. En het lijkt me sterk dat dit het rode lampjes probleem veroorzaakt. Hoewel het wel de eerste iniatialisatie is. Maar ook me temp meterjes geven aan dat ie onder stress nooit warmer wordt als 45C wat volgens mij normaal is.
Ik kan het natuurlijk altijd proberen maare ik betwijfel of het uitmaakt daar die niet overclocked is en allleen maar warmer zou worden.

maar desalniettemin bedankt voor de tip...

MSI kopen nah daar heb ik nu een zeer slechte ervaring mee
dus dat doe ik maar niet..

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Cheap fast 'n' stable:
K7S5A van ECS, met DDR en SDR :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 16:50 schreef Multiman het volgende:
Uhm..

Wat zou het nut kunnen zijn van het opvoeren van de VCore? Het mobo hoort zonder tweaks gewoon te werken in combinatie met de cpu. En het lijkt me sterk dat dit het rode lampjes probleem veroorzaakt. Hoewel het wel de eerste iniatialisatie is. Maar ook me temp meterjes geven aan dat ie onder stress nooit warmer wordt als 45C wat volgens mij normaal is.
Ik kan het natuurlijk altijd proberen maare ik betwijfel of het uitmaakt daar die niet overclocked is en allleen maar warmer zou worden.

maar desalniettemin bedankt voor de tip...

MSI kopen nah daar heb ik nu een zeer slechte ervaring mee
dus dat doe ik maar niet..
Ga terug naar de winkel en ruil de mobo om voor en nieuwe.

De 4 rooie leds betekenen cpu not installed correctly.
Misschien de core een beetje beschadigd?
Ik heb zelf de msi k7t pro2 en de msi k7t turbo en heb er geen problemen mee.

Zie spec voor overclock resultaten

Verwijderd

Topicstarter
Geloof me coe is niet beschadigt en cpu werkt prima...

heb dezelfde cpu kortgeleden week in ander systeem nonstop laten draaien zonder vastloper...

Toen een duron 800 op dit mobo geplaatst en nog steeds zelfde problematiek..

en mobo is buiten garantie...

dus ik wil gewoon een andere hebben..

Verwijderd

AsuS

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik met mijn msi K7T hetzelfde probleem heb maar wel reproduceerbaar. (ik dacht dat mijn probleem uniek was)
Als ik mijn Nikon 990 leegtrek met de USB kabel en W2K loopt vast dan wil het gelijk niet meer opstarten. Niets helpt dan behalve de processor erafhalen en er weer opnieuw opzetten.
Processor-core is beschadigd maar doet het nog steeds.

Ben benieuwd wat de HCC prijzen gaan doen ten opzichte van de Pricewatch, heb nu een 750 en het sterk behoefte aan een 1400 of een XP1800. Gaat een XP werken op mijn K7T Pro-2? De MSI site geeft tot 1400 aan maar de Turbo versie die ook type nr 6330 heeft, gaat wel tot XP1800
Pagina: 1