Mijn PC en die van de buurman zijn middels een HUB met elkaar gekoppeld in een netwerk. Vanaf de HUB gaat er ook een kabel naar het kabelmodem (@home).
Kabelinternet werkt prima, maar het de rest van het netwerk niet
. Op beide PC's staat de bestands- en printerdeling aan, maar mijn buurman krijgt helemaal niets te zien in zijn Netwerkomgeving (alleen 'Volledig Netwerk', dus ook zijn eigen PC niet).
Bij mij zie ik wel alle PC's. Wat ik echter vreemd vind, is dat als ik in Netwerkomgeving de PC van mijn buurman selecteer (de naam staat er wel), dat ik een foutmelding krijg: "kan computer- of sharenaam niet vinden". Als ik mijn eigen PC selecteer is er niets aan de hand.
Ik heb het vermoeden dat er iets niet klopt aan de instellingen van de PC van mijn buurman, maar ik weet alleen niet meer wat. Het gekke is dat het eerst wel heeft gewerkt, maar ik weet wat ik of hij veranderd zouden kunnen hebben. Kan iemand ons helpen?
O ja: beide PC's draaien Win98SE.
Kabelinternet werkt prima, maar het de rest van het netwerk niet
Bij mij zie ik wel alle PC's. Wat ik echter vreemd vind, is dat als ik in Netwerkomgeving de PC van mijn buurman selecteer (de naam staat er wel), dat ik een foutmelding krijg: "kan computer- of sharenaam niet vinden". Als ik mijn eigen PC selecteer is er niets aan de hand.
Ik heb het vermoeden dat er iets niet klopt aan de instellingen van de PC van mijn buurman, maar ik weet alleen niet meer wat. Het gekke is dat het eerst wel heeft gewerkt, maar ik weet wat ik of hij veranderd zouden kunnen hebben. Kan iemand ons helpen?
O ja: beide PC's draaien Win98SE.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?