Donderdag mijn 73,4GB Atlas 10KII Ultra 160 LVD schijf terug. Netjes verpakt met bon rechtstreeks uit Ierland. En wat denk je? reboot zojuist mijn pc en dood is het schijfie. En ik durf er donder op te zeggen dat het aan Kazaa/Morpheus ligt. De eerste keer dacht ik het al, en nu weet ik het zeker. Een week nadat ik Kazaa er op had gezet en de pc 'snachts aan liet staan, ging de eerste schijf naar mijn opa. Vannacht Morpheus aan laten staan, en voila een splinternieuwe schijf gewoon dood. Hitte geloof ik niet. Die eerste schijf heb ik al sinds februari en daarop heb ik de machine weken laten renderen (DV). Effe kijken wat Maxtor nou te zeggen heeft, maar ik blijf erbij dat het aan Kazaa / Morpheus ligt. Hoe raar het ook klinkt, want mijn 36GB schijfie doet het wel goed. Ik ga vragen of ik niet gewoon 2x een 36GB schijf kan krijgen want ik vertrouw die Quantum schijf dus ECHT niet meer. Ik wil gewoon geen nieuwe
! Echt belachelijk, vier weken wachten op een nieuwe die binnen 4 dagen weer sterft. En als het aan mij ligt, waarom heb ik dan een nieuwe gekregen?!?!?
Verwijderd
het ligt 'm in elk geval niet aan kazaa/morpheus. Gewoon pure pech denk ik als je computer verder gewoon goed is (niet te heet/hoog voltage/te hoge FSB) en je 'm zelf ook goed in hebt gebouwd (juiste schroefjes, niet alteveel stoten enz). Heb zelf ook wel es in 2 weken 2 nieuwe hd's verloren... kan gebeuren.
Waarom neem je dan niet de 10K-III ipv de -II? Stuk nieuwer en vooral stiller, misschien ook wel betrouwbaarder...
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb wel vaker mensen gehoord die virussen en andere software de dood van hun hardware de schuld gaven, maar geloof me nou software kan hardware niet slopen !!! (oc'en uitgezonderd natuurlijk, maar dat is eigenlijk niet echt software die dat veroorzaakt)
Weet je waarom ik dat denk, die software scant je schijf. Ik hoor steeds die tikken, als ik Morpheus aflsuit hoor ik het niet meer. Nu hoor ik helemaal niets meer
En ik hoop idd dat ik nu een Atlas 10KIII krijg.
ziggy21:
Aantal posts: 22
Gem. aantal posts/dag: 22
Geb. datum: -
Geslacht: Man
Beroep: systembeheeder

je krijgt vast geen atlas 10KIII...
misschien heb je gewoon pech gehad. is hij actief gekoeld, of? hoe zit hij ingebouwd, wat voor slot welke plek waar in de kast etc?
mijn 18GB versie sjeest nog vrolijk door.
Aantal posts: 22
Gem. aantal posts/dag: 22
Geb. datum: -
Geslacht: Man
Beroep: systembeheeder
je krijgt vast geen atlas 10KIII...
misschien heb je gewoon pech gehad. is hij actief gekoeld, of? hoe zit hij ingebouwd, wat voor slot welke plek waar in de kast etc?
mijn 18GB versie sjeest nog vrolijk door.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Zeg dan nix.. dat heeft er helemaal niets mee te maken..Op maandag 05 november 2001 16:47 schreef ziggy21 het volgende:
komt gewoon omdat je pc hebt laten aanstaan
(dit moet natuurlijk de redeen zijn)
Uiteraard... Als je een pc koopt moet je hem uitpakken, neerzetten en nooooooit aanzetten! Gaat ie alleen maar kapot vanOp maandag 05 november 2001 16:47 schreef ziggy21 het volgende:
komt gewoon omdat je pc hebt laten aanstaan
(dit moet natuurlijk de redeen zijn)
Jij hebt het vast niet druk op je werk als sysbeheer
Ff ontopic: het kan gewoon domme pech zijn, heb ik ook weleens gehad, niet leuk inderdaad, je kan het vragen een ander te krijgen onder het motto "ik vertrouw dit type niet meer"
Het kan ook aan het vervoer hebben gelegen, sommige vervoersdiensten zijn niet al te zuinig op de te vervoeren spulletjes
Maar dat het aan software ligt lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Verwijderd
Bewijs: bij de verhuizing hebben de verhuizers een compaq pc dusdanig lief behandeld, dat de voeding los is gebroken en over met moederbord is gegleden naar de bodem van de kast. in de glijvaart heeft ie de DIMM, de CPU, de 16MB expansion in het videoslot, de NIC en de modemkaart los gesleurd of afgebroken.
maar de verhuizers vinden dat ie al stuk was voor ze m verhuisden...
-en zijn ze. in het weiland en gras eten, dat redden ze nog net. als je aanwijst wat graqs is en wat prikkeldraad.
niet je schijfjes opgeven omdat de transporter een bende maakt van z'n werk. gewoon terug faxen en zeggen dat je dit keer graag een werkend exemplaar ontvangt, en of ze m dit keer niet meer in een gekreukelde verpakking willen leveren, want dat geeft de postbode maar het verkeerde idee.
en dat lange wachten... denk je dat je op 2x 36G korter wachten moet?
maar de verhuizers vinden dat ie al stuk was voor ze m verhuisden...
niet je schijfjes opgeven omdat de transporter een bende maakt van z'n werk. gewoon terug faxen en zeggen dat je dit keer graag een werkend exemplaar ontvangt, en of ze m dit keer niet meer in een gekreukelde verpakking willen leveren, want dat geeft de postbode maar het verkeerde idee.
en dat lange wachten... denk je dat je op 2x 36G korter wachten moet?
Verwijderd
topictitel aangepast:
"AAAAHHHHHH $(*$(*#(#)@ Quantum" >> "Quantum binnen 4 dagen weer dood"
"AAAAHHHHHH $(*$(*#(#)@ Quantum" >> "Quantum binnen 4 dagen weer dood"
Light het niet gewoon aan een ranzige voeding oid? Het lijkt me sterk dat Kazaa/Morpheus een harddisk fysiek kan slopen. Misschien molt-ie je filesystem, maar dan zou een (low-level) format het moeten kunnen oplossen. Als je schijf echt morsdood is moet dat toch hardwareprobleem zijn (als die Atlas niet tegen een beetje seeken kan ivm scan van Kazaa dan is het gewoon een slechte onbetrouwbare schijf).
Dat denk ik dus, dat die Atlas niet tegen die seek acties kan in heel korte tijden. Je hoort namelijk de koppen zoeken, en nu willen de koppen weer niet bewegen. De koppen zitten gewoon vast. Schijtschijf... Nog geen mailtje gestuurd naar Quantum, effe kijken wat zij zeggen.Op dinsdag 06 november 2001 09:52 schreef Femme het volgende:
Light het niet gewoon aan een ranzige voeding oid? Het lijkt me sterk dat Kazaa/Morpheus een harddisk fysiek kan slopen. Misschien molt-ie je filesystem, maar dan zou een (low-level) format het moeten kunnen oplossen. Als je schijf echt morsdood is moet dat toch hardwareprobleem zijn (als die Atlas niet tegen een beetje seeken kan ivm scan van Kazaa dan is het gewoon een slechte onbetrouwbare schijf).
Dat betwijfel ik toch hoor, dat is een schijf die veel in servers werd/word toegepast, dus daar kan-ie wel tegenDat denk ik dus, dat die Atlas niet tegen die seek acties kan in heel korte tijden
Trouwens, ik heb zelf een 10K-III, 36 GB variant, en gebruik ook Kazaa, zonder problemen hoor, draait al een week of 3 ofzo prima.
Virussen? Scan ze hier!
Pagina: 1