Toon posts:

DLL bestanden gebruiken in JAVA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi, ik vraag me af hoe je eventueel die *.DLL bestanden kan toevoegen in je programma , zoals triallian, die gebruikt gewoon die librarys van MSn , irc enz..

stel dat ik een soortgelijk MSN kloon zou schrijven in JAVA , hoe kan ik dan gebruik maken van de msn.dll , graag wat links en info!

alvast bedankt

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Kijk hier eens:

Dr Dobbs of bij Sun

With the light in our eyes, it's hard to see.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

dag platformonafhankelijkheid... :'(

Verwijderd

Topicstarter
hoezo?

JAVA is toch juist platformonafhankelijk, tenminste dat leren we op school :)

maar nog meer infos en links , het liefst voorbeelden, want daar leer ik meestal heel veel van , ik weet alle basics van JAVA , exceptions events en dergelijke , alleen wil ik nu advanced programmeren , maar ik vind dat gewoon moeilijk!
ik zou ook willen leren progjes maken met skins enzo :P

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 november 2001 16:30 schreef cONEction het volgende:
hoezo?

JAVA is toch juist platformonafhankelijk, tenminste dat leren we op school :)
Maar DLL's zijn best wel windows specifiek
maar nog meer infos en links , het liefst voorbeelden, want daar leer ik meestal heel veel van , ik weet alle basics van JAVA , exceptions events en dergelijke , alleen wil ik nu advanced programmeren , maar ik vind dat gewoon moeilijk!
ik zou ook willen leren progjes maken met skins enzo :P
Wat versta je onder advanced programmeren? Een netwerk verbinding maken is niet echt "advanced" imho..

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Voor 'advanced programming' heb je geen DLLs nodig hoor. In Java zelf kan je meer geavanceerde dingen doen dan waar je ooit de gelegenheid voor zult krijgen. Voor skins kan je naar Swing (en eventueel de Skin look and feel) kijken.

Als je met DLLs aan de slag wilt moet je eerst maar eens goed de Java Tutorial / Java Native Interface doorspitten. Die vertelt in het begin meer dan genoeg en goed genoeg :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom wordt geavanceerd programmeren toch steeds verward met geavanceerde user interface??

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025

traviandus

vague

Op maandag 05 november 2001 16:34 schreef mbravenboer het volgende:
Als je met DLLs aan de slag wilt moet je eerst maar eens goed de Java Tutorial / Java Native Interface doorspitten. Die vertelt in het begin meer dan genoeg en goed genoeg :) .
..maar waarschijnlijk heb je dat helemaal niet nodig.

Als je een MSN kloon zou willen maken in Java kun je dat natuurlijk veel beter doen zonder die DLL te gebruiken, dan maak je tenminste iets origineels.

Dan kun je MSN gebruiken vanuit ander OSsen zoals Linux.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op maandag 05 november 2001 20:20 schreef Janoz het volgende:
Waarom wordt geavanceerd programmeren toch steeds verward met geavanceerde user interface??
Precies, iedereen ziet een mooie interface ne denkt: "Wow, dat is zeker vet ingewikkeld!!"

Terwijl een user interface voornamelijk een hoop redelijk saai werk is, hoe meer tijd je erin stopt hoe mooier je het kan maken.

Ech geavanceerd word het pas als je zelf multithreaded, multitier, multiplatform en vooral herbruikbaar gaat programmeren.
Pagina: 1