Toon posts:

MxStream Router met 2 pc's zien elkaar niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus die gratis router ( Vigor2200E ) gekregen van de KPN in ruil voor 3 IP adressen , en heb alles aangesloten , internet en alles werkt ...

alleen als ik elkaar onderling wil gaan pingen ( pc1 naar pc2 aangesloten op de router ) dan krijg ik een timeout ..

in Mijn Netwerkomgeving zien pc1 en pc2 2 elkaar ook niet op beide pc's ....

komt dit nu omdat dat dus helemaal niet kan met een router of doordat je eerst instellingen moet veranderen ?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
T zal wel een instelling wezen. Probeer t eens door die router op een hub te zetten..waarschijnlijk werkt t dan wel (ben daar niet helemaal zeker van hoor...maar met die router moet t wel kunnen om onderling te pingen natuurlijk)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen maar een router geen hub hiero

Verwijderd

Wat is je subnetmask?

Verwijderd

geen idee... te weinig info om een zinnig antwoord te geven.

hoe ze elkaar wel kunnen zien:

zelfde netwerksegmnent EN in de zelfde ip-reeks
ze zitten op een ander segment met een gateway in de zelfde ipreeks (2 subnetten; nu zien ze elkaar niet in netwerkomgeving, maar zou je ze wel moeten kunnen pingen op ip)

hoe ze elkaar niet zien:

ze zitten in 2 verschillende subnetten op hetzelfde segment.
ze zitten niet op hetzelfde fysieke segment maar gebruiken wel dezelfde ipreeks(hier gaat je router ook van over z'n nek).

er zijn overigens nog veel meer mogelijkheden maar geef eerst maar eens meer info zoals ipnrs en subnetmask en of de pc's op hetzelfde segment zitten (gebruik je een hub/switch of direct in router... heeft router een ingebakken hub enz..)

Verwijderd

Topicstarter
255.255.255.0

maar ik kan dus wel naar elkaar pingen dat was ff misverstandje :D

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 15:34 schreef kroegtijger het volgende:
T zal wel een instelling wezen. Probeer t eens door die router op een hub te zetten..waarschijnlijk werkt t dan wel (ben daar niet helemaal zeker van hoor...maar met die router moet t wel kunnen om onderling te pingen natuurlijk)
onderling pingen moet kunnen inderdaad..., maar alleen op ipnr niet op naam (lmhost/dns invullen) en het kan ook zijn dat de router pingen niet toestaat (icmp geloof ik) dus instellingen router ook belangrijk!!!!

Verwijderd

Heb precies dezelfde Router zonder hub. Het werkt prima. Werk je met vaste of dynamische IP-adressen?

Heb je hier al gekeken: http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e

Verwijderd

met subnet mask alleen weten we nog niets... zijn de eerste 3 bytes hetzelfde van je ipnrs of verschillend?

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:37

Zjemm

...

hoe kom jij aan een gratis router van kpn???

willik ook

opensecure.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is dus een Router ( Draytek Vigor2200E ) kweenie of er een Hub ingebakken zit ...

De boel gaat dus van m'n Alcatel Speedtouch Home modem naar de Router en daaraan zitten pc1 en pc2 dus ...

De router regelt alles met de DHCP die erin zit .

pc1 = 192.168.1.10
pc2 = 192.168.1.11
subnetmasker = 255.255.255.0

pc1 = win2k
pc2 = win98

en ja ik heb al een guest account gemaakt en enabled ...

ze zien elkaar gewoon niet bij Mij Netwerkomgeving ? pingen kan dus wel naar elkaar

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:37

Zjemm

...

ik heb namelijk een adsl router nodig
hoe kom jij eraan dan?
ik hoor het graag van je

Zjemm

btw meestal duurt het ff voordat ze elkaar kunnen zien ..
ff paar keer refreshen enz

opensecure.nl

Verwijderd

Topicstarter
Als je Fast ADSL hebt vanaf vorig jaar oktober ofzo dan heb je nog 4 IP adressen gekregen als het goed is.

De KPN wil de schaarste aan IP adressen tegengaan door die 3 IP adressen te ruilen voor een gratis router ...

kijk op http://www.xs4all.nl/adsl/acties/router voor meer info :)
Pagina: 1