Ook celeron op dual socket-370 ?

Pagina: 1
Acties:

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:10
Hoi,

Weet iemand of er op modernere dual socket-370 bordjes zoals de Asus CUV4X-D of de Abit VP6 ook celerons kunnen ? Bij de specificaties op de betreffende websites wordt consequent alleen over P3's gesproken.
Iemand een idee ?

groetjes,

DJ

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Alleen hele oude celerons kan je in een dual opstelling gebruiken. Tot 433 Mhz of zo geloof ik.
Alleen de P3 is nu in een dual opstelling te gebruiken.
Dus dat wordt een dure grap.

Jammer dat AMD dual moederborden zo asociaal duur zijn.

Senile! Senile Oekaki

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:10
Dat zijn die oude PPGA Celerons zeker. Hmmm. Jammer :(.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Jep.. Bij de nieuwere FCPGA-celly's is de mogelijkheid tot smp er gewoon uitgesloopt.. (misschien was de BP6 toch te populair ;))

Dus tot 533MHz is het mogelijk.. Daarna niet meer..

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
En dat is errug JAMMER. :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad.

Over "oude" celerons gesproken: het zijn PPGA Celerons, ofwel een pentium2 met minder cache en in socketvorm. Ze zijn verkrijgbaar tot 533MHz en de overklokgrens ligt rond de 600MHz, althans zonder exotische koeling. De op Pentium3 gebaseerde celerons zijn de zogenoemde FCPGA celerons en ze kunnen wel op een dual moederbord geprikt worden, maar er gaat er slechts eentje werken. Intel heeft namelijk de SMP functie van de FCPGA celerons uitgeschakeld, nadat Dual Celeron een enorm succes bleek te zijn. Het was meer het opzet van Intel dat mensen die voor dual willen gaan, de duurdere Pentiums en Xeons moeten gaan aanschaffen..

Nogmaals; op de genoemde Dual P3 bordjes kun je ook een Celeronnetje prikken, maar dan moet je er geen tweede bij nemen. Ze weigeren namelijk samen te gaan werken, dus een 2e celeron is weggegooid geld (eentje trouwens toch al, want als je naar dual wil upgraden, dan moet je sowieso een nieuwe P3 bij nemen ;) ).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Op maandag 05 november 2001 15:37 schreef BalusC het volgende:
Inderdaad.

Over "oude" celerons gesproken: het zijn PPGA Celerons, ofwel een pentium2 met minder cache en in socketvorm
Maar wel met de cache op volle snelheid! :7

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36

Cis

Op maandag 05 november 2001 15:37 schreef BalusC het volgende:
Inderdaad.

Over "oude" celerons gesproken: het zijn PPGA Celerons, ofwel een pentium2 met minder cache en in socketvorm. Ze zijn verkrijgbaar tot 533MHz en de overklokgrens ligt rond de 600MHz,......
Dan moet je 'm goed koelen hoor! Vooral voor een dual-celeron! Op een BP6-je heb je 2 straalkacheltjes. Bij mij geen uitzondering dat ie 55 graden is, constant, "half-stressed" >:) en dan heb ik 'm nog eens niet overclocked :(

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op maandag 05 november 2001 15:54 schreef Cizzerd het volgende:
Dan moet je 'm goed koelen hoor! Vooral voor een dual-celeron! Op een BP6-je heb je 2 straalkacheltjes. Bij mij geen uitzondering dat ie 55 graden is, constant, "half-stressed" >:) en dan heb ik 'm nog eens niet overclocked :(
Welke koeling gebruik je dan en welke voltage? 'k Heb lang een bp6 met 2*400@552 gehad op 2.2V en die kwam nooit boven 42°C. Wel met heel degelijke luchtkoeling (Fop32-1's en 5 casefans @7V )

Verwijderd

koop je toch gewoon 2 PIII's die kosten nu ook niet meer zoveel :)

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op maandag 05 november 2001 18:44 schreef WiD het volgende:

[..]

Welke koeling gebruik je dan en welke voltage? 'k Heb lang een bp6 met 2*400@552 gehad op 2.2V en die kwam nooit boven 42°C. Wel met heel degelijke luchtkoeling (Fop32-1's en 5 casefans @7V )
Er wordt evenvantevoren ook gezegd dat het zonder exotische koeling warm wordt.
(dit lijkt me op zich al heel logisch, maar goed....)

Ik heb 2*433 op 507 draaien, en ze worden ,met de standaard koelers en twee air-flow fan's, 47-47-50 graden (cpu1-cpu2-case)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36

Cis

Op maandag 05 november 2001 18:44 schreef WiD het volgende:
Euhm, tja, 1,65 volt / processor en een coolertje van 20 piek (zo'n C-merk :) )

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1