Saven van een Real stream.

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Is het mogelijk om een realaudio stream te saven. In realaudio zelf kan ik die functie niet vinden, ook niet in Real Plus. Is er software wat dat wel kan, of is er een manier om real zelf zover te krijgen?

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 15:24 schreef Bullet_Tooth_Tony het volgende:
Is het mogelijk om een realaudio stream te saven. In realaudio zelf kan ik die functie niet vinden, ook niet in Real Plus. Is er software wat dat wel kan, of is er een manier om real zelf zover te krijgen?
De meest eenvoudige maniet lijkt mij, gewoon een stukje software installeren welke een opname mogelijkheid heeft.

Bij iedere degelijke geluidskaart zit wel wat. :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ikzelf gebruik hier een download manager voor.
Ik geef de exacte url van het *.rm bestand in,
(ik gebruik als download manager teleport pro).
Dan komt het bestand op je harddisk te staan.
Als je daarna op dat bestand dubbelklikt,
zal real player openen en dat bestand lokaal
zonder internet verbinding afspelen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Er was toch een progje voor?
Streambox ofzo?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Dat is inderdaad Streambox. Die kun je hier vinden.

Verwijderd

:'( Helaas, Boris_the_blade, die link doet het niet meer. Nog een alternatief? :?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57

MRic3

Of praat ik weer poep?

gewoon een schot voor de boeg..

volgens mij met standaard Soundblaster of windows software kan je opnemen... "whta you hear".. probleem opgelost

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 06 november 2001 11:29 schreef higgy het volgende:
:'( Helaas, Boris_the_blade, die link doet het niet meer. Nog een alternatief? :?
Beetje googlen en je hebt hem zo gevonden hoor.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 11:29 schreef higgy het volgende:
Bij mij doet hij het toch wel, maar hier kun je hem ook vinden:

http://www.tutoneinc.com/programdls

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 21:29
het kan ook met een WinAmp plugin die RM leest, en de Output plugin op DiskWriter zetten.

woei!

Verwijderd

Wat je zoekt is Total Recorder.

Streambox was/is ook leuk maar werkt(e) alleen voor Real Media _bestanden_, niet voor live streams.

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 15:24 schreef Bullet_Tooth_Tony het volgende:
ECHTE streams via Real kan je niet 123 opslaan.

Natuurlijk zijn hier wel trucjes voor :) Onderstaande tekst heeft in de electronische versie van NetMagazine (http://www.netmagazine.nl) gestaan.

-- RealAudio en RealVideo opslaan --
Je komt wel eens filmpjes en muziek tegen die je graag zou willen opslaan op je harddisk. Op het eerste gezicht lijkt dat niet te gaan, omdat het streaming wordt uitgezonden. Een aantal handige jongens hebben een website opgezet waar precies staat beschreven hoe je het een en ander toch vast kunt leggen. Het spreekt natuurlijk voor zich dat je het alleen mag gebruiken voor muziek en video dat niet copyright-beschermd is. Zie: http://fluweelblad.leidenuniv.nl/~inventio/test/realaudio.html.

Sterkte, :7
Pagina: 1