Toon posts:

Goedkope maar goede mic gezocht...

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het: iedereen wil alles goed én goedkoop, maar toch ff het volgende. (En voor het geval dat...: de Search werkt niet...)

Ik zoek een mic om thuis zang op te nemen in combinatie met Cakewalk Sonar. Rock, pop, etc. Dat soort zang. Nu zou ik graag een Studio Projects C1 willen kopen (die schijnt héél goed te zijn en ook heel 'erg goedkoop': $200,- i.p.v. $1700,- voor iets vergelijkbaars...), maar die is dus absoluut te duur. Ik heb geen cent meer over, eigenlijk.

Wie weet wat een goedkope maar toch goede mic is? 50 piek, honder, eigenlijk niet meer... Het hoeft echt niet professioneel te zijn en zo (kan ook niet voor dat geld), maar de mic die ik nu heb (zo'n vaag merkloos geval) doet het lijken alsof ik op de plee door een lege closetrol zit te lallen...

Tips, namen, prijzen en niet te vergeten dealers (Hilversum e.o.) worden zeer op rpijs gesteld!

O ja, ook om rekenign mee te houden: ik heb geen mooie studio: ik zit gewoon op zolder te klooien. Dus de mic moet niet al te veel omgevingsgeluiden en sfeer opnemen...

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
de sennheiser e825s fl. 140,- of 150,-
redelijk goede microfoon en niet duur.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Kijk anders ff naar Behringer mics of zo bij Feedback.

Wanneer zet je eens wat muziek op internet ;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Een SM58 kost ook echt helemaal niet zoveel. En daar kan je ook goed mee touren en hij vangt zeker niet veel omgevingsgeluiden op.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb een el-cheapo IMQ DM 1000 gevalletje. Ik gebruik hem alleen om af en toe door te praten als dat op een feest moet.

Ik weet dat het een merk is dat niet erg hoog staat aangeschreven, maar als je een stevig (metaal) en basic dingetje wil voor een piekie of 60 kun je die nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 18:08 schreef ErectionJackson het volgende:
Wanneer zet je eens wat muziek op internet ;)
Mijn eerste proeve van bekwaamheid, in streaming Real Audio, onder de naam 'Who... Me?', één van mijn véle speudoniemen (je kan er niet genoeg hebben tegenwoordig...). Het heet Simple, omdat het een simpele tune is, helemaal geinspireerd op het lekkere gitaargeluid... ;)

http://www.soundclick.com/util/streamM3U.m3u?ID=28324&q=Hi

En nog een versie met zang (luister maar 'ns: dan weet je gelijk waarom ik een betere mic nodig heb...):

http://www.soundclick.com/util/streamM3U.m3u?ID=28333&q=Hi

Verwijderd

Ik heb er dus helemaal geen verstand van maar ik vind het best wel leuk klinken. Ga zo door :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 20:59 schreef mgfun het volgende:
Ik heb er dus helemaal geen verstand van maar ik vind het best wel leuk klinken. Ga zo door :)
Dank je!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ik sluit me aan bij Jag, ga op zoek naar een Shure SM 58. Das een lekkere mic en ook lekker robuust. Waarschijnlijk als je beetje zoekt kun je een leuke 2e hands vinden. Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

In hilversum zou je eens bij RAF kunnen informeren voor een leuke mic. Bij personal Audio en HiFi hebben ze wel een klein semi-pro-audio afdeling, waar je een rijtje mic's kan halen, een Dateq XTC en een SL1200 :) (zo'n lekker standaard hoekje :)). Daar zit een redelijk asortiment aan wat goedkopere mic's tussen.

Een sony mic van 250 piek is trouwens voor het geld ook echt een goed ding. Ik weet het typenummer niet, maar hij 'hoort' bij een portable MD speler en heette bij ons in de volksmond 'de sigaar'.

Ga in die winkel maar eens kijken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me later bedacht: da heb ik natuurlijk ook een mic voorversterker nodig...? En hoe duur kost die wel niet?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op maandag 05 november 2001 19:26 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Mijn eerste proeve van bekwaamheid, in streaming Real Audio, onder de naam 'Who... Me?', één van mijn véle speudoniemen (je kan er niet genoeg hebben tegenwoordig...). Het heet Simple, omdat het een simpele tune is, helemaal geinspireerd op het lekkere gitaargeluid... ;)

http://www.soundclick.com/util/streamM3U.m3u?ID=28324&q=Hi

En nog een versie met zang (luister maar 'ns: dan weet je gelijk waarom ik een betere mic nodig heb...):

http://www.soundclick.com/util/streamM3U.m3u?ID=28333&q=Hi
Cool! Klinkt leuk! :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 10:24 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Cool! Klinkt leuk! :)
Dank je, dank je, dank je! Lekkere gitaar, hè? ;)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Inderdaad, klinkt helemaal niet verkeerd.
Goeie gitaar inderdaad ook. Ben benieuwd... gebruik je gitaar loops ertussendoor of...? Vertel :)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Oja, microfoonadvies, daarom kwam je hier. Ik sluit me bij Jag aan, een SM58 lijkt me het beste idee voor je. Kost wel wat meer, maar dan heb je wel iets wat je altijd blijft gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 14:20 schreef GREENSKiN het volgende:
Inderdaad, klinkt helemaal niet verkeerd.
Goeie gitaar inderdaad ook. Ben benieuwd... gebruik je gitaar loops ertussendoor of...? Vertel :)
Hehehe...

Ik heb dit nummer ook via een newsgroup (Cakewalk Sonar) aan anderen laten horen. Die waren ook al benieuwd hoe ik die gitaar had opgenomen. Een gitarist had het al over dat die lekker strak was, lekkere korte decay en zo, goed geplaatse mics, etc.
Ik vond het toen erg leuk om te kunnen zeggen dat het hele nummer (behvalve de vocals natuurlijk) MIDI is. Geen audio, helemaal geen loops, alleen maar soundfonts. Ik heb het hele nummer zelfs helemaal met de hand 'getekend' in Sonar, omdat ik m'n synth nog niet had aangesloten...

Een maandje geleden keek ik nog steeds neer op soundfonts: vlutzooi, zwak, slecht. Nu niet meer dus! Er zijn echt HELE goede soundfonts te vinden. Jammergenoeg niet gratis, maar wel errug goed. Kijk maar eens op www.sonicimplants.com: ze hebben een groot aantal mp3 als demo's van hun soundfonts.

• ErectionJackson

ErectionJackson

hey hellogoodbye, jij hebt ook al last van het Sonic Implants virus? ;) Aanstekelijk he :D Ze zijn gewoon té goed :9 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 12:02 schreef ErectionJackson het volgende:
hey hellogoodbye, jij hebt ook al last van het Sonic Implants virus? ;) Aanstekelijk he :D Ze zijn gewoon té goed :9 :)
:9~ :9 :9~ :9 :9~ :9 :9~ :9 !!! En dat nog eens 100 keer. In het kwadraat. Minstens!

Verwijderd

Sennheiser is altijd goed ;) en als je er eentje met een staartje neemt nog niet eens zo duur *D
Pagina: 1