[all] DiVX kijken met andere pc als decoder?*

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Is het mogelijk om op een pentium 120 laptop een film te draaien, die op een andere pc afgespeeld wordt?

Dus dat die pc decodeert en via het netwerk (11mbit wireless) beeld geeft aan die laptop? Zelf zat ik te denken aan PcAnywhere, maar is dat snel genoeg voor fullscreen films?

(Geluid kan eventueel met een draadloze hoofdtelefoon, maar een oplossing daarvoor zou ook niet verkeerd zijn.)

Verwijderd

Ik denk dat 11 mbit te weinig is om vloeiend ongecomprimeerde fullmotion video over te verzenden.

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Als je op de een of andere manier die andere pc MPG-1 laat uitspugen wel. Een streaming media server opzetten, maar dan met mpg1 compressie. Dat werkt best goed, en zelfs een p120 met een laptop videokaart zou dat redelijk moeten kunnen laten zien. MPG1 is zo'n 10MB per minuut, dus dat is zo'n 1.3 Mbit per seconde, dat moet wel lukken over 11 Mbit.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• MahRain
Ik heb het al geprobeerd met Remote assistance van WindowsXP, maar het mpgtje dat ik probeerde te kijken schokte heel veel, en mijn netwerkverbinding was maar 30% belast (in dit geval 10mbit coax). Dit zou toch vloeiend moeten kunnen?

Waarom schokte het nog terwijl de verbinding niet helemaal belast was? je hebt dan toch nog ruimte over?

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-03 16:14
VNC (pcanywhere) moet lukken. Weet alleen eigenlijk niet of die geluid meesturen. Maar met 11Mbit moet dat lukken normaal gesproken.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
draai op 100MB en als ik VNC gebruik...Op deze computer naar die andere...dus dit is de client die kijkt...en die andere een 200MMX...loopt het nog niet helemaal soepel...en dan wil je dat nog op een 120Mhz doen...hmz moet wel lukken maar hoe ut draait...

• Milo
Op maandag 05 november 2001 15:32 schreef Rusty het volgende:
VNC (pcanywhere) moet lukken.
VNC != pcanywhere dacht ik zo. Er zijn speciale VNC-smaken voor full/veel-color beeldjes enzo, en dan ook nog over weinig bandbreedte. kijk eens op thightvnc.com. Hoe dan ook, ik denk dat je dit niet gaat redden. Ik zal het hier nog ff testen via terminal services, maar ik denk dat mpg 1 streaming de enige mogelijkheid is. Of omzetten naar mpg1, maar da's weer lastig.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:19
Ik kon TV kijken over VNC ging prima, wel 100Mbit netwerk ertussen ...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-03 16:14
Ik bedoelde ook VNC of pcanywhere.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:57
Op maandag 05 november 2001 15:12 schreef Conquistador het volgende:
Is het mogelijk om op een pentium 120 laptop een film te draaien, die op een andere pc afgespeeld wordt?
Veel succes om op je PI 120 een divx is vloeiend te decoderen. Een dvd afspelen met een decoder kaart erin zou misschien net gaan. De een nog zwaardere comprisie en dan geen hardware matige decodering |:( .

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Milo
Ik lees dat quicktime5 streaming mpg1 kan encoden... ik denk alleen dat je om dat real-time te doen wel een dikke pc nodig hebt (quicktime = traaaag:Z)

Via TS gaat het niet zo best. Ik zal nu ff testen met VNC.

• Milo
Op maandag 05 november 2001 15:46 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Veel succes om op je PI 120 een divx is vloeiend te decoderen. Een dvd afspelen met een decoder kaart erin zou misschien net gaan. De een nog zwaardere comprisie en dan geen hardware matige decodering .
hmmz... lezen is best moeilijk he? |:(

• MahRain
Op maandag 05 november 2001 15:47 schreef Milo het volgende:
Ik lees dat quicktime5 streaming mpg1 kan encoden... ik denk alleen dat je om dat real-time te doen wel een dikke pc nodig hebt (quicktime = traaaag:Z)

Via TS gaat het niet zo best. Ik zal nu ff testen met VNC.
Hoe dik? Ik heb hier een duron 900@963 staan met GeForce2MX. Die zou dan het decoderen voor z'n rekening moeten nemen.

• MahRain
Heeft een van jullie al een oplossing in gedachten?

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

zo dit is een oud topic :D maaruhhh wel interresant, is dit nu inmiddels 3 jaar verder wel mogelijk ??? dat zo wel leuk wezen om nog wat oude bakkies in ere te herstellen !

I reject your reality and substitute my own!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt iig goed gezocht :P
Heb je de hierboven opgenoemde dingen al eens geprobeerd? Ik kan me voorstellen dat je bv. met Windows Media Encoder best een streaming Video server op zou kunnen zetten? :)

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

elevator schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:31:
Je hebt iig goed gezocht :P
Heb je de hierboven opgenoemde dingen al eens geprobeerd? Ik kan me voorstellen dat je bv. met Windows Media Encoder best een streaming Video server op zou kunnen zetten? :)
windows media encoder met divx/xvid ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hij kan ze toch her-encoden naar WMV? :P

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan dit heel simpel doen via http://www.videolan.org/vlc/ daar kan je zelf aangeven hoe je de gedecodeerde stream weer door stuurt naar de slechtere computer. B.V. van Xvid -> streaming Mpeg.... Je kan dit programma trouwens ook gebruiken om b.v. je webcame te sharen of t.v. kaart te sharen over je netwerk

[ Voor 24% gewijzigd door djexplo op 24-11-2004 12:04 . Reden: Aanvulling. ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

misschien ben ik dan gek, maar kan ik dan ook gewoon op de langzame client selecteren wat ik wil zien ? of moet ik op de "server" een film starten, naar de client gaan en daar de stream openen?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
misschien ben ik dan gek, maar kan ik dan ook gewoon op de langzame client selecteren wat ik wil zien
dat kan niet met videolan, maar voor het aanzetten van de film op de server gebruiken ik gewoon VNC. (Ik gebruik het voor mijn tv-kaart)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1