...Make every cut count, even if it is one frame...
Graag wat duidelijker (welk protocol, wat voor netwerkomgeving etc.)
Hier ken ik geen ruk mee!!!!
Hier ken ik geen ruk mee!!!!
Verwijderd
Ja idd, was de exacte topologie en topografie van je netwerk?
Als protocol moet je apple talk gebruiken, verder kan ik je een programma aanraden dat heet PC MACLAN.
Als protocol moet je apple talk gebruiken, verder kan ik je een programma aanraden dat heet PC MACLAN.
Verwijderd
PC Maclan is inderdaad een optie mbt. filesharing. Wil je echter snel en mooi dan is DAVE een mooiere oplossing. Deze gebruikt geen appletalk maar gewoon TCP/IP. Deze draait op de Mac ipv PC Maclan op de PC. Het is vooral veel sneller en kleiner. Ondersteund ook windows domeinen ed.
Dit is vooral een mooie oplossing als het windows platform sterker vertegenwoordigd is dan het mac platform. Is handiger om de bv 1 mac aan te passen dan 20 pc's.
groetjes,
Patrick
Dit is vooral een mooie oplossing als het windows platform sterker vertegenwoordigd is dan het mac platform. Is handiger om de bv 1 mac aan te passen dan 20 pc's.
groetjes,
Patrick
Verwijderd
alleen bestanden overzetten: dan kun je dat prima met FTP als er een draait op de server. Kost niets extra.
Heb je een Linux server dan kun je vragen of de beheerder Appletalk installeert (kan meen ik met NT ook, maar weet het niet zeker). Dan kun je met de filemanager gewoon aan het werk.
Heb je een Linux server dan kun je vragen of de beheerder Appletalk installeert (kan meen ik met NT ook, maar weet het niet zeker). Dan kun je met de filemanager gewoon aan het werk.
Misschien dat je wel iets van een gateway ofzo moet gaan creeeren om die verbinding mogelijk te maken......In win2k moet t ook kunnen.......Maarja...wie koopt er dan ook een Mac???
Verwijderd
De gateway moet je als client altijd instellen, maakt niet of een windows-pc, linux-pc, beos-pc of Mac eraan hangt. Immers hoe weet de PC via de netwerkkaart anders waar de datastroom vandaan komt of heen moet.
Wie er een Mac koopt? Het grootste deel v/d magazines, kranten, folders, etc... wordt op een Mac gemaakt, DE grafische machine. De PC is wel sterk in opkomst daar omdat de programma's steeds vaker ook voor PC's beschikbaar komen en een PC meestal veel goedkoper is.
Wie er een Mac koopt? Het grootste deel v/d magazines, kranten, folders, etc... wordt op een Mac gemaakt, DE grafische machine. De PC is wel sterk in opkomst daar omdat de programma's steeds vaker ook voor PC's beschikbaar komen en een PC meestal veel goedkoper is.
Verwijderd
ehh... DHCP, DNS of NIS+ misschien?De gateway moet je als client altijd instellen, maakt niet of een windows-pc, linux-pc, beos-pc of Mac eraan hangt. Immers hoe weet de PC via de netwerkkaart anders waar de datastroom vandaan komt of heen moet.
Als je een Win2000 server hebt is het een koekie. Appletalk installeren en dan hier het proggie UAM downloaden en je kunt zonder probleem gewoon je files sharen.
FTP is inderdaad ook een goeie optie als je het alleen doet voor file transfer.
Verwijderd
Als je macos 9 en alles daarvoor gebruikt kun je het beste op de mac dave installeren. is nl. makkelijker te verwijderen dan pc-maclan.
Als je macos X 10.1 gebruikt. zit daar standaard smb in. Je kunt daarmee niet sharen naar een pc maar wel op een windows-share kijken. Ga dan vanuit de finder naar Go. kies connect to server.
Type als adress in
smb://username@hostname/share
Als je macos X 10.1 gebruikt. zit daar standaard smb in. Je kunt daarmee niet sharen naar een pc maar wel op een windows-share kijken. Ga dan vanuit de finder naar Go. kies connect to server.
Type als adress in
smb://username@hostname/share
Verwijderd
2000 is opvolger van NT, eigenlijk wel logisch dat het er in zit. Wist ik (nog) niet.Op dinsdag 06 november 2001 00:55 schreef willem169 het volgende:
Als je een Win2000 server hebt is het een koekie. Appletalk installeren en dan hier het proggie UAM downloaden en je kunt zonder probleem gewoon je files sharen.
UAM=User Authentication Module, juist.
Bij mij werkt Appletalk onder Linux perfekt en het is nog gratis ook.
Erm....op het moment dat een fabrikant pc's wil gaan verkopen aan mensen die het kleurtje zo mooi vinden hebben ze het voor mij al meteen afgedaan...Daarbij is er niets dat een mac wel kan en een pc niet.......Met een pc heb je al dit soort gezeik niet....typisch weer Mac.... Face it...de dagen van de Mac, en dus de dagen van Apple zijn geteldOp maandag 05 november 2001 22:41 schreef andre_at_home het volgende:
hoe kom jij in godsnaam aan dit beriht>?
de apple zal NEVER nooit verdwijnen uit de grafische wereld.. de apple is gewoon het platform voor de designer. Behalve snelheid.. zijn ze ook gewoon veel stabieler.. En Apple is altijd nog eerder geweest dan de pc met nieuwe ontwikkelingen:
gui : apple
usb : apple was eerder met firewire, wat veel sneller is
diskette : apple heeft de diskkette al uitgezwaaid
windows xp : LIJKT WEL HEEL ERG op mac os x
en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
en om een apple in een windows omgeving te hangen is helemaal geen probleem met win2k. Je hoeft niet eens een gateway enzo in te stellen. Wel moet je extra file sharing instaleren bij de setup...
de apple zal NEVER nooit verdwijnen uit de grafische wereld.. de apple is gewoon het platform voor de designer. Behalve snelheid.. zijn ze ook gewoon veel stabieler.. En Apple is altijd nog eerder geweest dan de pc met nieuwe ontwikkelingen:
en om een apple in een windows omgeving te hangen is helemaal geen probleem met win2k. Je hoeft niet eens een gateway enzo in te stellen. Wel moet je extra file sharing instaleren bij de setup...
Op dinsdag 06 november 2001 13:40 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Erm....op het moment dat een fabrikant pc's wil gaan verkopen aan mensen die het kleurtje zo mooi vinden hebben ze het voor mij al meteen afgedaan...Daarbij is er niets dat een mac wel kan en een pc niet.......Met een pc heb je al dit soort gezeik niet....typisch weer Mac.... Face it...de dagen van de Mac, en dus de dagen van Apple zijn geteld
Apple kan dan wel overal eerder mee zijn enzo,maar dat maakt helemaal niets uit...net als bij het stabile....Waarom denk je dat bijna iedereen Windows draait??? Echt niet omdat t zo goed is hoor...maar gewoon omdat het t meest ondersteund is.Op dinsdag 06 november 2001 14:17 schreef leon1 het volgende:
hoe kom jij in godsnaam aan dit beriht>?
[..]
T gaat heel Microsoft ook niet om of een OS goed is of niet....... t gaat ze erom of t verkoopt of niet. Als ze 4 miljoen in ontwikkeling stoppen en verdienen acht miljoen eraan dan zal t ze niet boeien of jij steeds een bluescreen hebt.........
Beter goed gejat dan slecht bedacht......
Heel dat windows is een bij elkaar gejat zooitje, maar verkoopt wel goed..... En zolang Apple, Linux Unix en weet ik veel wat je nog meer hebt geen grootse reclamecampagne opzetten tegen microsoft zal er niets veranderen. Microsoft is inmiddels te groot om nog te stoppen...Ze zullen uiteindelijk als enige overblijven......Helaas zal dus ook Linux t niet halen
Verwijderd
Iemand vraagt gewoon een simpele vraag en dan kom je midden in een flame-war terecht?
Waar is dat nou goed voor
Ach joh...je moet maar zo denken.....Leuk voor de mensen thuisOp woensdag 07 november 2001 02:08 schreef madscientist2 het volgende:
Iemand vraagt gewoon een simpele vraag en dan kom je midden in een flame-war terecht?
maar t gaat bij mij gewoon om t punt dat apple sux....t heeft altijd weer iets bijzonders....t werkt raar....een computer kopen voor t kleurtje..da's al iets dat me helemaal zwaar tegen staat....etc. etc. etc..
Pagina: 1