Hallo, ik heb een oude hp laserjet III. Krijg momenteel in de display de error "50 service" is iemand bekend met dit probleem? Uitzetten en daarna strten helpt niet en de knopjes reageren niet
voel ff of de fusion unit het nog doet, 50 ws de fusion unit geloof ik
Overgetypt uit de handleiding:
50,61,62,64,65 or 67- Service
The printer identified an internal service error. If any one of these errors appear, turn the printer OFF and then back ON. If the error continues, call your Support Representative
erikje,
waar kan ik dit vinden????????
waar kan ik dit vinden????????
ff zoeken met Google en je hebt weldra het antwoord gevonden.
Misschien is er nog wel een sloopprintertje te vinden op de komende HCC want die reserve onderdelen zijn afgrijselijk duur (maar goedkoper dan een nieuwe printer =) )
Met zulke errors is vaak de fuser, laser of iets anders interns kapot. Als je geduld hebt en een beetje handig bent met de schroevendraaier dan kan je het best zelf maken als je de onderelen hebt.
Misschien is er nog wel een sloopprintertje te vinden op de komende HCC want die reserve onderdelen zijn afgrijselijk duur (maar goedkoper dan een nieuwe printer =) )
Met zulke errors is vaak de fuser, laser of iets anders interns kapot. Als je geduld hebt en een beetje handig bent met de schroevendraaier dan kan je het best zelf maken als je de onderelen hebt.
Senile! Senile Oekaki
Verwijderd
toevallig zit ik hier op dit moment met een hp laserjet IID met precies hetzelfde probleem. dus als je de oplossing gevonden hebt zou ik het ook graag weten.
en wat is een fusion unit??
en wat is een fusion unit??
Verwijderd
misschien een interesant adresje: ftp://ftp.printerworks.com/pub/printers/HP_Error.txt
maar blijft de vraag: wat is een fusion dinges?
Verwijderd
wat voor ding het is weet ik ook niet
ik heb hier ook een IID met af en toe het zelfde probleem
stofzuiger er door heen, beetje poetsen van binnen en klaar is kees
ik heb hier ook een IID met af en toe het zelfde probleem
stofzuiger er door heen, beetje poetsen van binnen en klaar is kees
Ik weet het niet percies maar het is geloof ik het gedeelte dat het papier met de toner 'bestraalt'.Op maandag 05 november 2001 16:53 schreef bloemkool21 het volgende:
misschien een interesant adresje: ftp://ftp.printerworks.com/pub/printers/HP_Error.txt
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
de fuserunit is het gedeelte waar de toner op het papier gefixeerd wordt.
dit gebeurd door 2 metalen met teflon gecoate rollers die op een temperatuur van 160 graden gehouden wordt. ( vandaar het eerder genoemde voelen ).
e50 is inderdaad bekend probleem bij deze printers.
de unit wordt niet de gewenste temperatuur binnen 10 seconden.
je kunt proberen :
- de lamp doormeten met ohm meter, behoort <100 ohm te zijn.
- indien goed, het lampcircuit doormeten, de kabels, thermische zekeringen, contacten.
de fuser unit vervangen ( kost zo'n 300,- )
het kan ook nog de powersupply of de DC-Controller zijn.
meest waarschijnlijk is lamp stuk.
dit gebeurd door 2 metalen met teflon gecoate rollers die op een temperatuur van 160 graden gehouden wordt. ( vandaar het eerder genoemde voelen ).
e50 is inderdaad bekend probleem bij deze printers.
de unit wordt niet de gewenste temperatuur binnen 10 seconden.
je kunt proberen :
- de lamp doormeten met ohm meter, behoort <100 ohm te zijn.
- indien goed, het lampcircuit doormeten, de kabels, thermische zekeringen, contacten.
de fuser unit vervangen ( kost zo'n 300,- )
het kan ook nog de powersupply of de DC-Controller zijn.
meest waarschijnlijk is lamp stuk.
specs : wil je niet weten
Verwijderd
Mijn hp IIIp is onlangs ook met zo'n error 50 boodschapje overleden. Zo'n nieuwe fusion unit kost ongeveer 100 gulden. Is dat nog de moeite om er aan te besteden. Wat is jullie mening hier over. Heeft het tevens zin om er nog meer geheugen in te zetten. Kost 75 gulden. Of is dit een beetje onzin.
Pagina: 1