Help: Kapotte AGP poort. Werkt PCI wel?

Pagina: 1
Acties:

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Voordat ik hier wordt afgemaakt dat ik de search functie moet gebruiken, die werkt momenteel niet. Ik hoop dat iemand me even snel kan helpen.

Ik heb een probleem met een oudere pc. Heel waarschijnlijk is de AGP poort kapot. Is het mogelijk om nu een PCI vga-kaart te gebruiken? Ik heb momenteel geen pci kaart liggen maar dan zal ik er een moeten kopen. Weet iemand of het mogelijk is?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het echt aan je AGP ligt wel. PCI videokaarten zijn voor alles behalve de meest die-hard gamen prima. Kijk trouwens in de V&A- jongen in Arnhem heeft er een stapel voor 20,- per stuk.

Kan echter ook zo zijn dat je mobo gewoon dood is. Dan heb je niets aan een PCI kaart- waarom denk je dat specifiek de AGP poort dood is?

Oslik blyat! Oslik!

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Ik denk dat het moederbord wel nog werkt omdat ik de pc gewoon hoor doorstarten. De kaart deed al een tijdje vreemd. Ik dacht dat het eerst aan de kaart lag, dus had ik een nieuwe AGP kaart erin gestopt. Deze heeft het een dag gedaan en daarna was deze ook dood. Maar de kaart heb ik in een andere pc geduwd en daar werkt -ie nog gewoon.

De pc wordt alleen gebruikt voor Windows/Word dus voor te gamen heb ik geen flinke kaart nodig.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou er gewoon een goedkoop pci-kaartje in proppen

Verwijderd

klinkt misschien raar maar duw hem ECHT goed aan en schroef hem goed vast.
heb ik ook een keer gehad.
heeft me 2 dagen geduurd voordat ik er achter kwam
blijkbaar moeten agp kaarten goed vastzitten

succes

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk, dan kan het de moeite lonen idd.

Probeer hier eens: http://www.tweakers.net/aanbod/27787

Oslik blyat! Oslik!

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Ik heb dat al geprobeert. Er zit zo'n ouderwets AGP kabeltje bij dat je om de kaart heen moet leiden en dan aantrekken. Ik krijg hem echt niet steviger vast. Wil het gewoon niet doen.

Maar als ik het goed lees kan ik de AGP poort gewoon leeg laten en er een pci-vga kaartje inpluggen?

Verwijderd

dan is dat de volgende optie
agp kan gewoon leeg blijven ja

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 05 november 2001 15:13 schreef real_jd het volgende:
Ik heb dat al geprobeert. Er zit zo'n ouderwets AGP kabeltje bij dat je om de kaart heen moet leiden en dan aantrekken. Ik krijg hem echt niet steviger vast. Wil het gewoon niet doen.

Maar als ik het goed lees kan ik de AGP poort gewoon leeg laten en er een pci-vga kaartje inpluggen?
Yup. Zelfs een ISA VGA kaart als je de slot hebt >:)

Misschien zul je in BIOS nog ff primary VGA adapter van AGP naar PCI moeten zetten (en als je er niet bij komt: CMOS clear dvm jumper), maar meestal pakt hij het gewoon gelijk.

Er is niets bijzonders aan de AGP poort behalve dat het een wat snellere tak van de PCI bus is. VGA kan overal in waar de BIOS het kan herkennen.

Oslik blyat! Oslik!

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Ok. Iedereen bedankt voor de snelle reactie!

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Nou, ik heb het geprobeert en het werkt!
Pagina: 1