Script uitvoeren in J++

Pagina: 1
Acties:

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Topicstarter
Ik ben een applicatie aan het maken in Visual J++. Deze applicatie moet visual basic scriptjes gaan draaien. Nu vroeg ik mij af hoe ik vanuit mijn J++ applicatie nou zo een extern scriptje kan laten draaien.

Ik heb dus een editveld waarin een pad naar een scriptje kan worden ingevuld en dat wil ik nu runtime gaan draaien door middel van een klik op de knop. Hoe kan ik dit nu makkelijk doen want van de help bij J++ word je ook niet wijzer. De search van GOT en van Onno liggen allebei op hun gat dus wie zou mij kunnen helpen.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

je wilt een java programma een visual basic script uit laten voeren :?

voor hulp over java java.sun.com

* wasigh Als je echt java wilt programmeren stap dan NU van j++ af *

• -bolio-

-bolio-

Topicstarter
In verband met licenies en zo moet het in J++ gedaan worden. :'(. En er MOETEN ook vb scriptjes uitgevoerd worden dus er is geen andere keus.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 05 november 2001 15:09 schreef -bolio- het volgende:
In verband met licenies en zo moet het in J++ gedaan worden. :'(. En er MOETEN ook vb scriptjes uitgevoerd worden dus er is geen andere keus.
Jullie hebben een licentie die het julli verplicht om in j++ te programmeren?

in java is het erg makkelijk om een tekstfile te laden etc. maar welk component je ervoor nodig hebt?

• -bolio-

-bolio-

Topicstarter
Nee maar ze hebben hier alleen maar een licentie in J++. En ik heb scriptjes die gedraaid moeten worden vanuit mijn applicaties. Nu moeten deze runtime gedraaid aangezien er tijden gemeten worden door mijn applicatie. Met andere woorden moet ik dus ik die scriptjes draaien vanuit J++. Is misschien wel brak ofzo maar daar gaat het niet om.

• -bolio-

-bolio-

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 15:11 schreef wasigh het volgende:
In java is het erg makkelijk om een tekstfile te laden etc. maar welk component je ervoor nodig hebt?
Het programma hoeft niks in te lezen van het script hij moet het gewoon runnen en verder niks.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

je wilt een extern programma starten?

(ik begrijp je vraag niet helemaal maar dat kan ook aan mij liggen want ik heb barstende koppijn)

als je een extern programma wil starten kijk dan eens naar:
http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/lang/Runtime.html

Runtime.exec();

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:05
je kunt die visual basic dingen wel in een dll zetten en dan daaruit gebruiken

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Vanuit Java een niet gecompileerd vb script uitvoeren is niet mogelijk voor zover ik weet (lees: niemand heeft dit dus tot nu toe geimplementeerd). Er zijn wel veel andere scripting mogelijkheden voor Java. De enige standaard mogelijkheid is, zoals Wasigh al zei, om via runtime een externe applicatie uit te voeren in een process.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
THE_CR0SS: je kunt die visual basic dingen wel in een dll zetten en dan daaruit gebruiken
Das ook een goede optie idd... Voor direct aanroep via een native methode moet je dan wel via C++ werken.

Microsoft had hiervoor (JNI, Java Native Interface) trouwens een ander systeem, wat wellicht beter aansluit op VB. De details weet ik daar niet van.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• -bolio-

-bolio-

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 15:56 schreef wasigh het volgende:
je wilt een extern programma starten?

(ik begrijp je vraag niet helemaal maar dat kan ook aan mij liggen want ik heb barstende koppijn)
Dat is inderdaad de bedoeling wasigh. Maar aan je link daar heb ik wat aan. Hartstikke bedankt

• mbravenboer
Die link komt uit de Java API Documentation, een must have als je ook maar iets wilt schrijven in Java.

Zie ook dit topic btw: [topic=311251/1/25]

Pagina: 1