Toon posts:

P4, heeft toch altijd koeling nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iamnd uit men klas had nogal veel errors, dus ik zeg, ja kijk even na of alle koeling wel behoorlijk werkt, misschien dat zijn fan nit snel genoeg draaide kan altijd gebeuren, niet

ok, bleek dat zijn fan dus helamaal niet draaide, ik wer dzo ff gek, en heb hem alles even laten checken, bleek alles juist aangseloten, dus ik hem onmiddelijk naar de winkel gestuurd, maar heeft elke P4 wel koeling nodig, en heb ik hem misschien voor niks naar de winkel gestuurd

Verwijderd

Ehh, wat denk je zelf :?

Tuurlijk heeft elke P4 actieve koeling nodig (heatsink + fan) :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Yep, een P4 heeft zeker wel koeling nodig.. Tenminste, om optimaal te kunnen draaien!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Een P4 kan zelfs zonder koeling draaien het kan ook zijn dat zijn koeling heat sensivtive is. DUs dat de fan pas gaat draaien bij een aantal graden.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
ja idd, da dacht ik dus ook, maar kom,

ik heb eigenlijk weinig of geen ervaring met die nieuwe intel procs, ik zou daar weer eens een beetje over moeten gaan lezen

ik weet wel dat als je dit met een AMD doet je hem het raamkan uitkieperen of als sleutelhanger gebruiken

ik wou gewoon f zeker zijn, toch bedankt

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Is daar niet eens een test mee gedaan (ik dacht door Toms Hardware) met een AMD, een P!!! en een P4 CPU.

Het resultaat was:

* De AMD gaat in rook op.
* De P!!! stopt ermee, maar gaat niet stuk.
* De P4 gaat langzamer draaien.

edit:

Het artikel staat hier

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Ja, daar is een (waardeloze) test mee gedaan. AMD kapt ermee en Intel niet, boeiend!!! Beide merken hebben goede koelers nodig om optimaal te kunnen presteren, punt uit >:)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 05 november 2001 14:53 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ja, daar is een (waardeloze) test mee gedaan. AMD kapt ermee en Intel niet, boeiend!!! Beide merken hebben goede koelers nodig om optimaal te kunnen presteren, punt uit >:)
Zeker waar, ben zelf ook "zwaar aan de AMD", maar MOCHT de koeler op vage manier uitvallen, weet je bij die intels in ieder geval wel dat je processord niet naar z'n grootje gaat. Ik geloof trouwens dat dat clock throtteling bij de volgende generatie van AMD's ook aanwezig zou zijn. Ff zoeken....
edit:

Je moet er wel een chipset voor hebben die dit ondersteund, maar dan doet de tb het dus ook gewoon:
Ook AMD Thunderbird kan aan clock throttling doen

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Nou, zo waardeloos vindt ik de test niet. Het geeft aan dat intel een fatsoenlijke oververhittings-beveiliging heeft ingebouwd en AMD blijkbaar niet.

Als ik dat zo begrijp zou je met een P4 en een flink koelblok een stil servertje kunnen bouwen zonder actieve CPU koeler; als de P4 te warm wordt schakelt de CPU gewoon terug. Zeker met de Northwood moet dat toch mogelijk zijn.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 22:53
Ok

Ik kan de koelers van mijn thunderbird 1200 ook uitzetten.
En die blijft dan gewoon op een nette temperatuur, maar dan moet je niet gaan games, alleen wat internet schermen samen met winamp kan wel.

Je moet wel goede airflow hebben alleen.

maar het is dus zeker wel mogelijk

En ik snap ook niet hoe mensen hun temp in de 70 graden krijgen enzo.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 05 november 2001 15:02 schreef DE_Michiel het volgende:

En ik snap ook niet hoe mensen hun temp in de 70 graden krijgen enzo.
Nou, mijn athlon 500@750 wordt ook wel 70 graden als ik m'n casefans uitzet hoor! (2*oude voedingsfan in, en 2*oude voedingsfan uit+ voedingsfan in de voeding :+ )

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 15:00 schreef EXX het volgende:
Nou, zo waardeloos vindt ik de test niet. Het geeft aan dat intel een fatsoenlijke oververhittings-beveiliging heeft ingebouwd en AMD blijkbaar niet.
Klopt, maar daar betaal je ook voor en in de nieuwe AMD's is dit ook geimplementeerd 8-)
Als ik dat zo begrijp zou je met een P4 en een flink koelblok een stil servertje kunnen bouwen zonder actieve CPU koeler; als de P4 te warm wordt schakelt de CPU gewoon terug. Zeker met de Northwood moet dat toch mogelijk zijn.
Zelfs met actieve koeling kan je een stiller server opzetten, kost wel een aardige cent (maar goed) ;)

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

het is zo jammer om met een dure processor langzaam te gaan draaien omdat je er geen of geen goeie koeler op hebt staan
kun je net zo goed gelijk een oude 486 kopen.
hetr voordeel is dat die gewoon een stuk goedkoper is 8-)

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 15:00 schreef EXX het volgende:

pff, er is een ànder filmpje dat dat dan weer tegenspreekt, en waarin de P4 wel degelijk crashed ipv vertraagd als je hem langer dan 10 sec in beeld houd. Bij de AMD ging dan weer gewoon de power uit bij een te hoge temp.
conclusie : zet gewoon een koeler op je CPU en staar je niet blind op partijdige videofilmpjes

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:29

Snow_King

Konijn is stoer!

Nou mijn ouwe AMD k6-2 350 Mhz ging in rook op toen de fan er mee stopte dus het lijkt me dat een p4 die sneller is er helemaal mee stopt :) duss stop er maar gauw een fan op anders kan je je p4 begraven

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op maandag 05 november 2001 15:22 schreef the_dgc het volgende:
het is zo jammer om met een dure processor langzaam te gaan draaien omdat je er geen of geen goeie koeler op hebt staan
kun je net zo goed gelijk een oude 486 kopen.
hetr voordeel is dat die gewoon een stuk goedkoper is 8-)
Daar zit wel wat in; of anders zo een VIA/Cyrix geval erin. Die schijnen ook niet erg warm te worden -> Passieve koeling is voldoende.

Pagina: 1