ATi Rage Pro beeldkwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hmm, search ligt er weeeeer uit, dus ga me niet gelijk verwijten dat ik het niet gebruik, heb wel Onno's search gedaan en wat geGoogled, maar antwoord vond ik niet.

Ik heb in m'n Internet bak een ATi Xpert98 (=Rage Pro LE m. TV-Out). Voorzover in de woud van al-dan-niet-OEM specs van ATi te vinden is meen ik een 230MHz RAMDAC te hebben.

Probleem is dus dat ik een nieuwe (grotere) monitor aangesloten heb, maar de scherpte te wensen overlaat op 1280x1024, waar het op 1024x768 nog te harden was, ondanks dat de dot pitch hetzelfde blijft (0.31- ja om te huilen, maar goed, dat is hetzelfde gebleven).

Kortom, ik verdenk m'n videokaart. Nu kan de Rage Pro tot 1600x1200, maar dat wil niet zeggen dat het per definitie optimale kwaliteit levert.

Oude monitor was een Tulip 17" uit 1994, nieuwe is een 1997 Sun GDM-20E20 (Sony Trinitron buis).
En ik hoef dus NIET 3D gaming hierop te doen; ik weet dat een GF3/Radeon beter zou zijn, maar ik wil alleen weten OF het aan de Rage Pro kan liggen, en zo ja wat een verbetering zou zijn dat budgettair te doen is voor een arme student (2e hands dus)

Ik heb overigens nog een 4MB Permedia2 liggen, ben wel benieuwd of iemand denkt dat die beter zou zijn- toch gebruik ik hem liever niet, want met 4MB lukt 32b kleur op 1280x1024 net niet (24b overigens wel). Ook kan ik aan een Matrox MGA-200 komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
ik had een wat nieuwere versie met meer geheugen de Ati xpert2000 met 32 mb en die was behoorlijk mooi op een 17"monitor met een resolutie van 1152*864.

Ik denk dat het aan de monitor ligt of aan de kabel naar het beeldscherm toe. Dan gebeurt het namelijk vaak dat het op hogere resoluties wazig wordt.