Toon posts:

plextor 16x40 buffer steeds vol/leeg/vol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cd wil branden dan is mijn buffer echt een jojo...
Op 16 speed duurt het 20 minuten om een cd te branden. En dit komt omdat steeds de buffer vol gelezen word en dan de buffer wegschrijft totdat deze weer leeg is. Dan gaat hij hem weer vollezen en weer naar de cd weg schrijven.
Dit is zeer nadelig voor even snel een cd'tje branden :)

Wie weet waar dit aan ligt ? Want het schijnt een bekend probleem te zijn, en wie heeft de oplossing.

Alvast hartelijk dank voor de hulp.

Tuinlaafje.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

hmm bij mijn weten geen bekend probleem.
Maar heb je al eens een ander brandproggie geprobeerd?
Of misschien een aspi driver probleem?

Verwijderd

Heb je de DMA aanstaan?
Hoe is hij geconfigureerd in het systeem?
Heb je residente software draaien die ook gezellig bezig is met I/O opdrachten ?

Verwijderd

Dit is is al 30 keer voorbij gekomen... helaas doet de search het niet...

Anyway je geeft totaal geen info over je computer onderdelen en de manier van aansluiten en van je OS...drivers etc...

We zijn niet helderziend ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke helderziende van me....
Ik heb een athlon 1333.
40gig hd
dvd speler erin, en euhh DMA ?
wasda ? :)

moederbord is K7a133
kan dat ?

Wat willen jullie nog meer weten ?

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 14:28 schreef Tuinlaafje het volgende:
oke helderziende van me....
Ik heb een athlon 1333.
40gig hd
dvd speler erin, en euhh DMA ?
wasda ? :)

moederbord is K7a133
kan dat ?

Wat willen jullie nog meer weten ?
Naja niet genoeg info anyway,

Je hebt dus VIA chip, en waarschijnlijk win98? ga naar www.viahardware.com en download via4in1 VERSIE 4.34!!! 4.35 is voor windows XP.

De bandsoftware die je gebruikt weet ik dus ook niet, maar kijk op de site van die software naar de laatste Updates voor je brandsoftware, Kijk ook daar naar ASPI drivers voor JOUW SPECIFIEKE fikker!!!

Ga naar control panel (config. scherm) ga naar Systeem --> Apparaten beheer, ga naar CD ROM, en zet daar je CD rom en fikker ook op DMA mode (door op je cd rom cq fikker te klikken, Klik op INSTELLINGEn en vink DMA aan, negeer de waarschuwing). Ga daarna naar SCHIJFSTATIONS, en klik op GENERIC IDE DISK TYPE 46, ga weer naar instellingen VINK WEER DMA aan....

Verwijderd

Dan nog belangrijk:

Hard Disk: Primary Master (of als je onboard controller hebt daarop aansluiten, met ATA100 kabel = 80 aderig)
IN je Bios voor je Hard Disk, UDMA mode aanzetten, op Auto settings (is makkelijkste voor jou)

CD Writer: Secundary Master.

En liever geen 2 apparaten op 1 Kabel!!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik heb inderdaad win98sec.
En ik gebruik NERO, ik ga nu die drivers downloaden,
bedankt allemaal, het zal nu wel gaan lukken hoop ik...

Einde topic.

Tuinlaafje.

Verwijderd

Einde topic :?

laat eerst straks maar weten of alles werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
nog een laatste vraag, waar kan ik die via4in1 downloaden ?
ik zie het niet op die via pagina staan. Of kijk ik niet goed?

Verwijderd

4in1 versie 4.34: http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1434v.zip

en dit is voor alle KT133/133a chips, 4-way interleaving. Dit kan je in je BIOS aanzetten maar bij sommige mobo's (bij de mijne oa.) gaat het niet aan, het verhoogt de prestaties van je Memory met zo een 35%... wat ten goede komt van al je prestaties: http://www.viahardware.com/download/george/venabler_v014.zipJe kan het altijd uninstallen als je problemen zou hebben, heb ik nog nooit ermee gezien anyway

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles geinstalleer, even rebooten nu, ben zo terug :)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 12:12
Op maandag 05 november 2001 14:40 schreef -KOD- het volgende:

[..]
Je hebt dus VIA chip, en waarschijnlijk win98? ga naar www.viahardware.com en download via4in1 VERSIE 4.34!!! 4.35 is voor windows XP.
VIA 4in1 v4.35 is gewoon weer voor ALLE windozen (nu dus ook officieel XP) net als altijd.

Ik ben het probleem met die buffer net in een andere topic tegengekomen. Daar lag het aan de 5.5x versies van Nero met een Plex 12x of 16x. Versie 5.0.4.4 scheen het niet te hebben. Ik heb met de laatste 5.5x geen probs gelukkig (Lite-on 16/10/40).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 15:20 schreef nOLoGIc het volgende:

[..]

VIA 4in1 v4.35 is gewoon weer voor ALLE windozen (nu dus ook officieel XP) net als altijd.

Ik ben het probleem met die buffer net in een andere topic tegengekomen. Daar lag het aan de 5.5x versies van Nero met een Plex 12x of 16x. Versie 5.0.4.4 scheen het niet te hebben. Ik heb met de laatste 5.5x geen probs gelukkig (Lite-on 16/10/40).
Ik heb inderdaad die bewuste versie van NERO.
Ik had net ook nog even die drivers geinstalleerd waar die andere het over hadden, en na het rebooten verschok ik een beetje :) Internet verbinding was weg.
Wat bleek nu : hij probeerde steeds verbinding te maken met 127.0.0.1
Maar weer even op auto detect gezet ik we zijn weer online :)

Zal nu even een nieuwe versie van nero downloaden .

Verwijderd

Vergeet niet je ASPI drivers...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 15:28 schreef -KOD- het volgende:
Vergeet niet je ASPI drivers...
wat moet ik daaraan vergeten dan ?
Moeten die ook geupdate worden ?
Zo ja... WAAR ?

Verwijderd

ASPI drivers zijn drivers voor je CD Writer die kan je vinden, op de website waarvan je de brandsoftware hebt.

Zat net te kijken op de NERO site blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer nodig extern te updaten, zij doen dit blijkbaar met updates van je brandsoftware en niet apart

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 12:12
Op maandag 05 november 2001 15:38 schreef Tuinlaafje het volgende:

[..]

wat moet ik daaraan vergeten dan ?
Moeten die ook geupdate worden ?
Zo ja... WAAR ?
W98se heeft al aspi drivers ingebakken. Er wordt nogal eens gediscussieerd over de kwaliteit, maar voor branden is het prima. Hoef je dus niet naar te kijken.
Wil (of moet bijv voor w2k) je dat toch dan kun je van de Nero dload page neroaspi voor 9x dloaden (en in de installdir van Nero gooien). Of je dload ergens "forceaspi". Die installeert de laatste aspidrivers van Adaptec (die erg oud zijn!) als je geen Adaptec scsi-kaart hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat alles nu werkt... Alles nieuw geinstalleerd qua software en drivers...

Mijn dank is GROOT ! :)

Dank U allemaal

Tuinlaafje !

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb het zelfde probleem, Win XP, echter met een Plex 12/10/32S. Dus het hele DMA verhaal is niet van toepassing. (Want SCSI)

Ik had dit gedoe ook onder W2K, (Nee, niet onder 9X) maar dat heb ik ooit eens onbewust opgelost, :P nu heb ik geen flauw idee meer hoe.

De oplossing was echter niet de Aspi drivers updaten en ook niet de VIA 4in1.

Dus ben ik eigenlijk wel benieuwd.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1