Toon posts:

Aopen AK73 Pro (A) en Voodoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik een Aopen AK73 Pro(A) moederbord en een AMD Duron 900. Als grafische kaart heb ik een ATI rage IIC met een Helios 3D VooDoo2 kaart.
In mijn Pentium II (BX440) had ik met deze combinatie nooit problemen onder W98 of ME. Nu kan ik de Voodoo wel installeren (Mobo ziet hem ook) maar hij werkt niet. Sterker nog, het systeem loopt vast. Trek ik de Voodoo eruit, dan draait de pc perfect. overigens werkt het mobo ook niet met een (andere) PCI grafische kaart...
Heeft dit moederbord problemen met PCI grafische kaarten?? weet iemand dat...
O ja, ik heb de laatste BIOS update.. verder een 3com netwerkkaart en 256Mb intern geheugen... HELP!!! :'(

Verwijderd

je moet de 3.3 volt van de mobo op 3.4 zetten die aopens hebbe een brakke volt regulator :( :r

heb er hier helaas ook ervaring mee

Verwijderd

Topicstarter
Voltage stond idd op 3.3, terwijl manual 3.4 als default aangeeft. Helaas heeft het geen effect gehad. Tijdens afsluiten geeft systeem een error, dat ie de dde server niet kan afsluiten... ????

Verwijderd

:? ......ligt dan eerder aan brakke drivers denk ik..... of natuurlijk die voodoo ...die zijn ook wat uit de tijd :Z

Verwijderd

Topicstarter
Tja, VooDoo heeft het altijd gedaan.... Ik lees ook nergens in Forums, dat anderen problemen hebben. Ik moet toch ook gewoon een PCI kaart kunnen installeren?? :(

Verwijderd

Voodoo II's werken inderdaad bagger tot helemaal niet op nieuwere mobo's: Dit ligt dus denk ik niet aan specifiek de AK73pro (A), maar aan de chipset die erop geplakt zit...:(

Vrees dat het doorsparen wordt voor een GF II MX....

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.... krijg hem echt niet aan de praat..
Binnenkort HCC dagen.. wordt dus GeForce 2 Pro (genoeg voor mijn pc'tje). :9~
Pagina: 1