mogelijkheden FireWire kaartje

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
Ik wil af en toe een filmpje en still-video beelden in mijn pc zetten. De camera die aangesloten moet worden is een Digitale Sony camera.
Ik kan deze op een firewire kaart aansluiten, wat ook de goedkoopste oplossing is denk ik, maar:

- Kan ik video's importeren zonder tijdslimiet? (lees: afhankelijk van schijfruimte) :?

- Zijn er nog verschillen in firewire kaartjes waar ik op moet letten of is firewire gewoon firewire :?

- Welke software kan ik het best gebruiken om dan filmpjes te bewerken / knippen :?

mijn dank is groot

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Op maandag 05 november 2001 14:05 schreef winand het volgende:
Ik wil af en toe een filmpje en still-video beelden in mijn pc zetten. De camera die aangesloten moet worden is een Digitale Sony camera.
Ik kan deze op een firewire kaart aansluiten, wat ook de goedkoopste oplossing is denk ik, maar:

- Kan ik video's importeren zonder tijdslimiet? (lees: afhankelijk van schijfruimte) :? Ja, afhankelijk van software, gebruik bijv. Pinnacle Studio 7

- Zijn er nog verschillen in firewire kaartjes waar ik op moet letten of is firewire gewoon firewire :? Ik d8 het wel, natuurlijk zijn er ook speciale videobewerkingskaarten, waar af en toe een analoge uitgang enzo op zit, maar een standaard firewire kaart is perfect.

- Welke software kan ik het best gebruiken om dan filmpjes te bewerken / knippen :? Studio 7 van Pinnacle vind ik

mijn dank is groot

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 19:29
Ik heb zo'n goedkoop (125 piek) Exsys firewire kaartje met Texas Instruments chipset, wordt herkend door win98/2000/XP. Daar zat MediaStudio SE bij. Leuk voor de amateur. Alles werkt. 2GB file ook. Heb er een Sony DV cam op aangesloten. Vreet wel schijfruimte >:)
Voor het echte montage werk zoek naar Premiere 6 of MediaStudio Pro 6.5 (free 30 dagen trial).

• Hoyden
Op maandag 05 november 2001 23:30 schreef RwinG het volgende:
Ik heb zo'n goedkoop (125 piek) Exsys firewire kaartje met Texas Instruments chipset, wordt herkend door win98/2000/XP. Daar zat MediaStudio SE bij. Leuk voor de amateur. Alles werkt. 2GB file ook. Heb er een Sony DV cam op aangesloten. Vreet wel schijfruimte >:)
Voor het echte montage werk zoek naar Premiere 6 of MediaStudio Pro 6.5 (free 30 dagen trial).
Die progs zijn voor de meesten te moeilijk.
Pinnacle Studio 7 is gewoon NL, en heel uitgebreid en makkelijker dan de rest..

• winand
Ik ga eerst maar eens zo'n kaartje halen. Ik denk bij trendtek hier in eindhoven. Een firewire kaartje kost daar 135 piek. Heb alleen geen idee welk merk het is.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 05 november 2001 23:35 schreef The Fox het volgende:

[..]

Die progs zijn voor de meesten te moeilijk.
Pinnacle Studio 7 is gewoon NL, en heel uitgebreid en makkelijker dan de rest..
Die pinnacle software is echt brak, het is heel erg gelimiteerd, en ik ken mensen die er nou een poosje mee werken, maar ze willen gewoon allemaal meer, je kunt er heel erg weinig mee vind ik persoonlijk. Bovendien is het heel erg instabiel.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Wokschotel
  • Laatst online: 17:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 06 november 2001 10:19 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Die pinnacle software is echt brak, het is heel erg gelimiteerd, en ik ken mensen die er nou een poosje mee werken, maar ze willen gewoon allemaal meer, je kunt er heel erg weinig mee vind ik persoonlijk. Bovendien is het heel erg instabiel.
Daar heb ik niet zo'n last van. Wij gebruiken het om colleges op te nemen. Werkt perfect en heel gebruikersvriendelijk. Die instabiliteit zal wel afhankelijk zijn van de gebruikte PC lijkt me, ik heb nog nooit crashes gehad.

• winand
Tja,
nu ben heb ik twee kaarten op het oog:

1) Dynalink 1394P
2) Dynalink 1394PBpro

De eerste heb ik gespot bij memo voor 89 piek. De tweede kan ik nergens vinden? Is deze al te koop? zo ja, waar en hoe duur is ie?

Misschien nog belangrijker. loont het de moeite en het geld?
Bij de 1394PBpro staan de volgende specs extra:

- Compatible met 1394 OHCI specificatie versie 1.0 en 2.0
(bij de 1394P is dat 1.0 en een deel van 1.1)
- Iedere poort ondersteunt tot 63 apparaten (m.b.v IEEE
hub) (is dit niet altijd met firewire :?)
- Werkt met 1394 kabel en met 1394 physical layers (PHY)
onder 5V (..:?)

Tja :?

• Hoyden
Op dinsdag 06 november 2001 10:19 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Nou ja, ieder zen eigen, maar ik vind dat er geen betere paketten zijn die gebruiksvriendelijker zijn dan Studio 7. Als beginnende gebruiker heb je echt nix aan adobe premiere 6 hoor..

En wat zou je meer willen in Studio 7 dan ? :)

Lijkt mij uitgebreid genoeg. Zoals jij zegt, heel erg gelimiteerd, dat is dus echt niet zo.

Verwijderd

ik gebruik me firewire kaarten voor 2 dingen natuurlijk voor het capturen en terug zetten van video naar me jvc dv cam en me 400mbit netwerk

btw adobe prem is toch niet zo moeilijk heb de iso van ver 6

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 12:47 schreef The Fox het volgende:

En wat zou je meer willen in Studio 7 dan ? :)
Zitten er overlay-mogelijkheden in studio7? Ik heb studio-pctv en dat lijkt op studio7 en daar zitten geen overlay-mogelijkheden bij, dus die moet je dan met een of ander shareware programma erin knallen.

Voor de rest is de studio-software erg gebruiksvriendelijk en heel goed (ook bijv. analoge scene-herkenning, wat bij adobe en ulead niet is inbegrepen) maar helaas loopt het continu vast bij mij...

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 14:05 schreef winand het volgende:
- Kan ik video's importeren zonder tijdslimiet? (lees: afhankelijk van schijfruimte) :?
Ligt eraan wat voor programma het is. Er kan een limiet zijn van 2GB of 4GB, dan moet je een programma hebben wat na 2GB een nieuw bestand maakt van weer 2GB. 5 minuten DV is ongeveer 1GB
- Zijn er nog verschillen in firewire kaartjes waar ik op moet letten of is firewire gewoon firewire :?
Firewire is firewire. Alleen zit er wel verschil in software.
- Welke software kan ik het best gebruiken om dan filmpjes te bewerken / knippen :?
Pinnacle Studio7, alleen is mijn ervaring dat de software van pinnacle nogal instabiel is. Er bestaat ook nog ulead mediastudio pro en adobe premiere, die ongeveer hetzelfde kunnen, maar wat moeilijker in het gebruik zijn dan studio7 maar wel meer mogelijkheden bieden.

Als je een firewirekaart koopt met studio7 of ulead mediastudio pro 6 ben je rond de 300 piek kwijt. Als je een goedkopen firewirekaart neemt kost het 100-150 piek, maar dan zit er bijv. MGI videowave bij, of Ulead videostudio wat allebei kloteprogramma's zijn. Dan kun je nog beter Moviexone downloaden, wat gratis is.

• winand
Ik heb inmiddels de Dynalink 1394PB gekocht:
edit:
(voor de volledigheid: bij Trendtek voor 139 piek

Afbeeldingslocatie: http://www.dynalink.nl/gfx/products/dyn1394pb.gif
Ik kan alleen nog geen beelden importeren omdat ikzelf geen camera heb :-) Ik leen er een komend weekend.

De software bij het kaartje is idd Ulead. Ik zal eens kijken of iemand iets beters te leen heeft..
Pagina: 1