Op vrijdag 09 november 2001 14:31 schreef Dromer het volgende:
Het hele inkomsten verhaal vindt ik wel vaag. Tweakers.net stelt ons als bezoekers verantwoordelijk voor de inkomsten.
We leveren de site voor de bezoekers, want rijk worden we er niet van. Het enige dat we terug willen hebben is dat er door iedereen naar de banners gekeken wordt, zodat de vaste medewerkers kunnen eten, hardware gekocht kan worden en er gewerkt kan worden aan verbeteringen. Je bent dan niet verantwoordelijk voor de inkomsten, maar draagt er wel aan bij.
Als wij ze zouden blokken dan zouden ze geen inkomsten hebben.
In ieder geval een heeeeeel stuk minder.
Maar is de site daar zelf niet verantwoordelijk voor?
Hoezo, moeten wij op onze eigen banners klikken dan? "De bezoeker", jij dus, profiteert van deze site. Als niemand daarvoor iets terug wil "doen" (doen kun je het niet eens noemen, banner laden en kijken is zo passief als de neten, het kost zelfs extra moeite doen om het niet te "doen"), tja, dan kunnen we net zo goed ermee ophouden want dan is het ook gewoon niet meer leuk.
Betaalde abbo's moeten er zeker snel komen.
Als de prijs acceptabel is betaal ik er ook gewoon voor..simpel..maar op dit moment worden we voor dief uitgemaakt omdat we die banners niet zien zitten.
Beetje rare constructie..
Hier kun je eindeloos over doorlullen. Feit is: we doen dit voor elkaar. We hebben die banners gewoon ECHT kei- en keihard nodig om in de lucht te blijven. Als mensen hier dan lopen te roepen van "ik block lekker" dan voelen wij ons als crew behoorlijk klote, omdat er dan weer iemand rondloopt die onze HD ruimte in beslag neemt, onze bandbreedte, onze servers belast, maar daar gewoon 0,0 voor terug wil doen en daar zelfs openlijk voor uit komt. Dat dat soort gedrag niet gewenst is moet voor iedereen op een zekere manier wel te begrijpen zijn.
De vraag die ook maar onbeantwoord blijft terwijl hij al een paar maal gesteld is. Wordt iemand gebanned omdat hij een bannerblocker draait?
Er wordt niet op gecontroleerd, op wat voor manier dan ook. Maar als jij openlijk loopt te verkondigen dat je banners blocked, en daarmee weigert iets terug te doen voor de moeite van de hele T.net crew, GoT crew, serverbeheerders, adviseurs en directie, dan ben je inderdaad persona non grata.
Ik vind banners ook irritant, er wordt ook hard aan andere bronnen van inkomsten gewerkt zodat irritante banners niet meer nodig zijn. Zo zie je maar weer dat er hier alles wordt gedaan om het de bezoeker naar z'n zin te maken, ook al kost dat veel tijd en moeite.