Toon posts:

IBM Harddisk Crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 7 maanden is mijn ibm hdd gecrashed. Is niet tof. Daarvoor had ik een maxtor diamond max, die was ook gecrashed en die ibm had ik als vervanger gekregen. Vervolgens crashed deze! Iemand ook al negatieve ervaringen met ibm ? Het is trouwens een IBM Deskstar udma100 7200rpm 30gb.
2 weken geleden heb ik toevallig een extra hdd gekocht en erbij gezet, ook een ibm deskstar. : udma100 7200rpm 61 gb. Ik neem aan dat die niet zomaar crashed ?

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ja er zijn heel veel mensen met negatieve ervaringen over IBM maar ook heel veel met positieve ervaringen....! IBM heeft namelijk een slechte serie HD's achter de rug. Er valt ook geen zinnig woord over jouw 61 GB HD te zeggen of dat ie zomaar gaat crashen.... Kan wel, hoeft niet....

Mmmmz wazig antwoord.. maja zo is het wel een beetje... AJB niet weer een topic waarin iedereen zijn leed over z'n gecrashte IBM HD's gaat vertellen... Daar word ik een beetje zenuwachtig van. (heb namelijk zelf ook een IBM) :)

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
het ging er mij alleen maar om, om er achter te komen waarom die crashed, slechte serie, slecht merk? Maar zoals je zelf al zegt, een hoop positieve en een hoop negatieve ervaringen.
Kan ik ibm niet bellen ofzo? klantenservice ofzo...

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 14:09 schreef Loeki het volgende:
het ging er mij alleen maar om, om er achter te komen waarom die crashed, slechte serie, slecht merk?
Slechte serie, en wel de 75GXP serie en dan met name het 45GB model de dtla-307045. Zelf ook 1tje gehad en die van mij ging er ook aan met de typische probleempjes die die serie heeft: bad sectors, niet willen detecteren en kggg...kggg....kggg geluid maken terwijl hij probeert te detecteren of hij bad sectors tegenkomt.
Kan ik ibm niet bellen ofzo? klantenservice ofzo...
Ontkennen nog steeds glashard alles, ookal zijn er leveranciers die 70% van die hd terug hebben gekregen, ze wel verdacht snel met de productie gestopt zijn en ondertussen al een rechtzaak aan hun broek hebben hangen. Maar goed, ik heb weer een 60GB 60GXP van ze terug gekregen (45GB, 75GXP's worden niet meer gemaakt en de voorraad is nu ook supersnel uitgeput met al die RMA's) en ik heb m'n data ook weer terug dus ik vind dat ze het nog heel redelijk oplossen. Ik heb trouwes wel redelijk vertrouwen in de 60GXP serie, imho is die weer net zo betrouwbaar als elke willekeurige hd.

Je moet niet vergeten dat de hd het meeste kapot gaat in een computer... 1 op de 100 of 1 op 50 hd's die in de garantieperiode kapot gaat is niet ongewoon, ongeacht het merk/de serie. M'n nieuwe maxtor D540X (80GB, 5400rpm) ging al na twee weekjes dood. Ik heb dus ook met twee kapotte hd's op hetzelfde moment gezeten, net als jou :)

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
check storageview.com, die hebben nu een reliability database.

Verwijderd

Topicstarter
de serie die ik heb : IBM-DTLA-307030
Klote dus :(

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Yep DTLA 307030 is klooot'n :r
Heb 'm een paar maanden gebruikt, toen met de al eerder genoemde symptomen opgestuurd naar IBM.

Kreeg trouwens wel zonder zeuren een nieuwe opgestuurd. Slechte serie schijven, maar prima service!

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op maandag 05 november 2001 14:01 schreef Loeki het volgende:
2 weken geleden heb ik toevallig een extra hdd gekocht en erbij gezet, ook een ibm deskstar. : udma100 7200rpm 61 gb. Ik neem aan dat die niet zomaar crashed ?
Ik hoop het niet voor je.
Zelf heb ik deze schijf van IBM gekregen als vervanger voor de 45GB.
Maar bij het booten begint ook deze schijf dezelfde geluiden te produceren als de oude 45GB schijf.

Je hoort een paar seconden lang, een z8 geluid.
Het lijkt er of als d'r iets aanloopt, alleen heel lichtjes, en gebeurt alleen bij booten.
Heb DFT ook al gedraait, maar deze kan nixs vinden.

[Diamon's prognose]
Deze schijf haalt de jaar wisseling niet.
[Diamon's prognose]

And The Only One

Pagina: 1