Op maandag 05 november 2001 14:09 schreef Loeki het volgende:
het ging er mij alleen maar om, om er achter te komen waarom die crashed, slechte serie, slecht merk?
Slechte serie, en wel de 75GXP serie en dan met name het 45GB model de dtla-307045. Zelf ook 1tje gehad en die van mij ging er ook aan met de typische probleempjes die die serie heeft: bad sectors, niet willen detecteren en kggg...kggg....kggg geluid maken terwijl hij probeert te detecteren of hij bad sectors tegenkomt.
Kan ik ibm niet bellen ofzo? klantenservice ofzo...
Ontkennen nog steeds glashard alles, ookal zijn er leveranciers die 70% van die hd terug hebben gekregen, ze wel verdacht snel met de productie gestopt zijn en ondertussen al een rechtzaak aan hun broek hebben hangen. Maar goed, ik heb weer een 60GB 60GXP van ze terug gekregen (45GB, 75GXP's worden niet meer gemaakt en de voorraad is nu ook supersnel uitgeput met al die RMA's) en ik heb m'n data ook weer terug dus ik vind dat ze het nog heel redelijk oplossen. Ik heb trouwes wel redelijk vertrouwen in de 60GXP serie, imho is die weer net zo betrouwbaar als elke willekeurige hd.
Je moet niet vergeten dat de hd het meeste kapot gaat in een computer... 1 op de 100 of 1 op 50 hd's die in de garantieperiode kapot gaat is niet ongewoon, ongeacht het merk/de serie. M'n nieuwe maxtor D540X (80GB, 5400rpm) ging al na twee weekjes dood. Ik heb dus ook met twee kapotte hd's op hetzelfde moment gezeten, net als jou