Hoeveel watt voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Hi,

Ik wil een Enermax voeding kopen omdat mijn huidige voeding wat lawaaierig is en omdat die enermaxen zo'n fan boven je cpu hebben.

Hoeveel watt moet je voeding zijn om toekomstbestendig te zijn?

Heb nu 300 watt...dacht te gaan voor de 350 watt.

Heb ik meer nodig?

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Als ik zo kijk naar je specs moet een 300 Watt al voldoende zijn hoor. Maar ik zou een 350 Watt kopen voor als je nog eens een Geforce oid erbij wilt doen :) Dan heb je altijd genoeg.

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Als jij van plan bent om een kabinet aan schijven te gaan draaien dan zou je een 400Watt Enermax kunnen overwegen.

Enermax voedingen zijn gestabiliseerd en kunnen heel veel aan.... 350Watt is echt genoeg voorlopig....

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Zoek ook nog steeds een kast met een goede airflow. Het liefts een waar je voor en achter 120MM fans kan installeren. Iemand een idee welke?

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Wat dacht je van een Lian-li ? Daar kan je genoeg fans in plaatsen (een vriend van me heeft daar 15 fans in >:))

Verwijderd

Moet je zeggen: Ik heb er eentje van 240 Watt en no problems.... (Check mijn sig voor specs.) Oftewel: 300Watt lijkt me ruim voldoende!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 05 november 2001 14:15 schreef acidfever het volgende:
Zoek ook nog steeds een kast met een goede airflow. Het liefts een waar je voor en achter 120MM fans kan installeren. Iemand een idee welke?
zelfs mijn noname bigtower kan dat :) beetje [CM]en en dan kan het in bijna iedere kast zolang het maar een bogtiwer is oid

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 05 november 2001 14:20 schreef SittingDuck het volgende:
Moet je zeggen: Ik heb er eentje van 240 Watt en no problems.... (Check mijn sig voor specs.) Oftewel: 300Watt lijkt me ruim voldoende!
De ene voeding van 300watt kan beter zijn dan de andere van 400 :) dus dat zegt niets. Ennuh, dat sig checken bepalen we zelf wel he! niet commanderen :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Ik geloof dat bij veel computers 235 watt al genoeg is, 300 watt is nmw meer dan genoeg.

Verwijderd

Hmm als je nu eens op je voeding kijkt ...of naar de specs van je te kopen voeding wat ie allemaal kan leveren bv 12V X ampere, 5V Y ampere etc. En eens gaat optellen wat al je componenten in je computer doen en dan weet je het zeker.

En inderdaad een goede 300W is voldoende voor je mobo, standaard proc, video, ide schijfje etc alleen je moet geen rare dingen doen zoals een dual bord met raid met meerdere schijven en nog wat andere apparaatjes, dan speel je aardig op het randje en dat kan vage crashes in bv windows/linux veroorzaken.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 14:17 schreef RooT het volgende:
Wat dacht je van een Lian-li ? Daar kan je genoeg fans in plaatsen (een vriend van me heeft daar 15 fans in >:))
Die kasten zijn inderdaad heel mooi! Maar vindt ik een beetje overdreven duur voor een pc case. 800 piek is niks en dan heb je nog niet eens een voeding......kom je dus minimaal op ruim 1000 piek!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op maandag 05 november 2001 14:17 schreef RooT het volgende:
moet ie dan ook elke keer op de bank slapen als ie 's nachts een filmpje wil downloaden?? als ie hem gaat verkopen komt ie bij modelbouw in de viavia is gewoon een helikopter man
Pagina: 1