Intel NIC maakt fouten :(

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Ik draai hier nu Debian 2.2 op een K6/3+ 450 met 320MB, IDE diskje, SCSI diskje, Intel EtherExpress 10 Pro (eepro module) en een Realtek RTL8139C (8139too module)
Kernel is (nog) 2.2.19

Probleem met die kaart is dat ie vannacht ineens helemaal niet meer te bereiken was vanaf internet. Ikke dus vanuit LAN op die bak: eth0 (Intel kaart) deed nix meer. Een en al errors en nix meer willen versturen/ontvangen.
Realtekje had nog nergens last van, geen errors, gewoon werken.

Kan dit aan een kapotte netwerkkaart liggen? Of heb ik een brakke kernel/modules gebakken?

• _JGC_
Ding maakt errors en collisions. Ik denk dat ie met full duplex mijn kabelmodem aan't bestoken is ofzow :(

Verwijderd

Als ie een hele tijd prima heeft gedraaid, en het werkt nu niet meer, zou ik m'n kast es openschroeven en aan de nic ruiken (of ernaar kijken) ziet ie er zwart uit EN hij ruikt opgefikt.......tja....dan issie dood :'(
Nee, ff kijken naar evt. schade op je kaartje.
Loop ook es ff de instellingen langs...

• _JGC_
Ben nu een 2.4.13 kernel aan't bakken, maar zelfs al is die NIC gecrashed, dan zie ik gewoon mijn kabelmodem troep naar de NIC sturen en andersom.
Ik denk dat die Intel es ff een stoot moet hebben met een configdisk dan om em in HD te zetten, aangezien ie volgens de switch die ik voor die Realtek gebruik op FD zou draaien. Misschien een misconversatie met mijn com21 modem?

• _JGC_
Nog ff vergeten te zeggen:
Ding heeft een hele tijd goed gedraaid onder NT, toen 1 dag onder Linux *crash*, weer Linux 1 dag, toen ook dit, en nu weer 6 dagen verder en weer dit probleem.

Lijkt me niet een doorgefikte NIC, want ik post er nu ook mee :)

Verwijderd

dan issie idd niet doorgefikt.
Zeker weten dat ie er goed inzit? bij sommige kasten komt het wel eens voor dat de kaarten eruit 'gewipt' worden...een vriend van me heeft ook zo'n kast.
mijn intel draait btw prima (we hebben veel dingen qua pc gemeen, ik d8 ff dat het mijn config was ;))
Ik draai kernel, eh...2.4.10 geloof ik...
hoe zit het met je drivers?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
ruilen? ik heb hier nog diverse 10mbit kaartjes (realtek, intel, 3com ISA) voor je liggen...werkt perfect met com21 modem :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• _JGC_
Ik heb em vorig jaar voor 5 piek uit de grabbelton op de HCC gehaald (was een kraam met een heleboel netwerkkaarten zoals die ook op mijn slaapkamer liggen. Ik pakte deze in plastic hoes eruit :) )

maar tis al opgelost, nieuwe kernel en geen enkele error meer gezien. Denk dat de modules een beetje brak waren :(
Pagina: 1