[quote]
Op maandag 05 november 2001 17:44 schreef Rick2001 het volgende:
Carel,
Die score klopt dus niet.
Dat je peformance elke keer minder word ligt toch aan jouw systeem dan.
Als hij zijn FSB op 138 heeft lopen gaat zijn geheugen ook mee op deze snelheid.
Dit is dus NIET altijd 266Mhz. Was het maar waar.
Dit lukt dus momenteel nog alleen op sommige PIV boarden en op GEEN een AMD board.
Mijn scores zijn met een AMD761 chipset en dus GEEN KT266A wat nog sneller is,
Bij die MSI kan je geheugen by spd laten instellen of hostclock (- +33), +33 mag niet als je host clock al op 133 staat dan he , bij de proc opties enzo bij dat mobo stel je clock in op 133 , en daaronder overclocking klok zeg maar( die je tm 164 kan zetten) , maar die host clock staat op 133 dan weer ofzo, best vaag, maar naar mijn id lijk het erop dat de mem clock weer wordt doorverwezen naar die 133 die je alleen op 100 of 133 kan intsellen, terwijl die optie daaronder wel weer tot 164 kan, maar die dus alleen maar voor je proc/agp enz. systeembus geldt, en die optie die dus alleen 100 of 133 kan voor de pci divider is en als link naar je geheugen
Het kan ook haast niet anders, want als ik by spd instel doet mijn dimm nog steeds cas 2 bij 160 , terwijl dit dan naar cas 2,5 zou moeten gaan , dus lijk mij dat ie altijd op 133 loopt ??????????, bij booten staat ook altijd 266, en niks anders , ook niet na bios update ...
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel , na dit war verhaald