Even een kort vraagje. Ik wil graag ADSL (1024kb). Moet er dan vanuit de meterkast een draad naar de computer lopen? Die is namelijk 4 trappen lopen, en ik denk niet dat het de bedoeling is dat er een draad langs die trappen ligt voortaan. Of is het veel simpeler?
Erm....JA
hoe dacht je anders bij je pc te komen??? makkelijkste is om je Modem in de meterkast te plaatsen, dan een kabeltje naar je pc (of hub, als je je modem tweakt) Je kan er natuurlijk ook een wireless solution van maken....lijkt me wat duur maar zou kunnen
hoe dacht je anders bij je pc te komen??? makkelijkste is om je Modem in de meterkast te plaatsen, dan een kabeltje naar je pc (of hub, als je je modem tweakt) Je kan er natuurlijk ook een wireless solution van maken....lijkt me wat duur maar zou kunnen
Ik hoopte dat ik alleen een aanpassing hoefde te maken in de meterkast en dat ik daarna gewoon de ISDN aansluiting die ik boven heb kan gebruiken.
Nee dat kan niet. je krijgt een splitter tussen de hoofdaansluiting in je meterkast en je NT1 (ook in de mterkast ?). Vanaf de splitter krijg je een draad naar je ADSL-modem en vandaar een draad naar je PC.Op maandag 05 november 2001 13:24 schreef PWM het volgende:
Ik hoopte dat ik alleen een aanpassing hoefde te maken in de meterkast en dat ik daarna gewoon de ISDN aansluiting die ik boven heb kan gebruiken.
Van de splitter loopt ook een draad naar je NT1 en daar hang je je telefoontoestel(len) weer aan.
Kuuke
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Je kunt evt wel de ISDN-kabel gebruiken. De ISDN-kabel ompluggen van je NT1 naar je modem en op je PC ompluggen van je ISDN-kaart naar je netwerkkaart (of HUB, zie boven).
Je moet dan wel een kabel hebben waar de adertjes goed zitten. Als je alle nu al 8 adertjes in je kabel aangesloten hebt moet het lukken.
Alleen als je ook telefoneerde via die kabel werkt dat niet meer.
Je moet dan wel een kabel hebben waar de adertjes goed zitten. Als je alle nu al 8 adertjes in je kabel aangesloten hebt moet het lukken.
Alleen als je ook telefoneerde via die kabel werkt dat niet meer.
Ja, dat kan natuurlijk ook...ben je van al t gezeik af.....en ben je natuurlijk ook van wat geld op je bankrekening af
Verwijderd
Hoe dan ook er zal nog een kabel naar boven moeten als je wil blijven telefoneren en internetten. Als de KPN die draad naar boven moet aanleggen ben je heel wat kwijt.
Je krijgt voor je NT1-kastje een splitter waarop je het NT1-kasje aansluit. Je modem moet je daar ook op aansluiten. Het goedkoopste kan dat dan als je een simpel telefoonsnoer neemt (RJ-11) vanaf de splitter naar je modem 4 hoog. Je kan ook je modem beneden zetten maar dan heb je netwerkkabel nodig voor de verbinding naar boven.
Een en ander is trouwens heel goed zelf te doen.
Je krijgt voor je NT1-kastje een splitter waarop je het NT1-kasje aansluit. Je modem moet je daar ook op aansluiten. Het goedkoopste kan dat dan als je een simpel telefoonsnoer neemt (RJ-11) vanaf de splitter naar je modem 4 hoog. Je kan ook je modem beneden zetten maar dan heb je netwerkkabel nodig voor de verbinding naar boven.
Een en ander is trouwens heel goed zelf te doen.
Verwijderd
<font size="1">Win_xp_man had per ongeluk een extra topic geopend, topic is dicht en ik heb de reply hier maar even gequoteOp maandag 05 november 2001 18:33 schreef Win_xp_man het volgende:
Ik heb het ook zelf aangesloten en alle kabels zelf gemaakt je moet gewoon zorgen dat je alle draden in de kabelschoen aan alle 2 de kanten het zelfde doet.
Het werkt perfect ik heb adsl comfort en heb er maar liefst 6 computers op.
Het bespaart zeker een hoop geld dan dat je de kpn het laat doen het schild al gauw zo'n fl 200,-
Pagina: 1