cursus routers programmeren e.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hoi,

heeft iemand info over een goede cursus voor het configuren van routers e.d.?

Ik zou het doen!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Move > ANS

DIT IS MIJN WEBSITE

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ICND?
Das cisco specifiek....
ligt er aan wat je zoekt... en dan voornamelijk welk merk...
Bijna elk merk heeft zijn cursussen...

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12 20:43

JJJ

Freesco cursus? :P

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-12 21:50
Veel hangt af wat voor routers je wil proggen rammes.
'k Heb zelf eens een dagje les gehad van Allied Telesyn (ook bekend als centrecom).
Op dat dagje les krijg je dan de echte basics mee van simpel routerwerk. Wel 100% gericht op de AT routers natuurlijk.

Veel beter ben je waarschijnlijk af met 1 van de vele diepgaande ciscotrainingen. Al zullen deze vast een een stukje meer kosten.

Blijft wel erg merkgebonden zo'n routercursussen?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 00:48 schreef poohbeer het volgende:
Veel hangt af wat voor routers je wil proggen rammes.
'k Heb zelf eens een dagje les gehad van Allied Telesyn (ook bekend als centrecom).
Op dat dagje les krijg je dan de echte basics mee van simpel routerwerk. Wel 100% gericht op de AT routers natuurlijk.

Veel beter ben je waarschijnlijk af met 1 van de vele diepgaande ciscotrainingen. Al zullen deze vast een een stukje meer kosten.

Blijft wel erg merkgebonden zo'n routercursussen?
ah ok naja we hebben hier een aantal cisco routers en ik wil toch eens meer weten over die dingen.. opleiding betaald bedrijf

Ik zou het doen!

• witchdoc
Op dinsdag 06 november 2001 10:14 schreef rammes het volgende:

[..]

ah ok naja we hebben hier een aantal cisco routers en ik wil toch eens meer weten over die dingen.. opleiding betaald bedrijf
Bel dan ciso even. heb je keuze zat. Kan je gelijk 1 of andere cisco certifiëring behalen.. is weer erg nuttig als je ooit ander werk wil zoeken.
Zelf ook van plan zo'n ding te gaan volgen al wordt dat wel moeilijk verantwoording richting me baas in me huidige customer support jobje (we doen bijna geen cisco)

Verwijderd

Ik heb pas geleden een Cisco ICND cursus gevolgd. Dit is de beginnerscursus van Cisco. Hier leer je configureren van switches en routers en natuurlijk ook bijbehorende theorie. Na deze cursus kun je redelijk zelf een switch of een router configureren zolang het geen exotische netwerken worden. Als je na deze cursus examen doet (wat ik nog steeds moet doen) mag je jezelf CCNA noemen.

Ik heb de cursus gevolgd bij Azlan trainingen in Amsterdam en ik moet zeggen dat de opleiding erg goed is bevallen.

Ik ga weer verder stoeien met mijn Cisco router hier.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ook pas mijn CCNA gehaald. Ik heb onderandere ICND, en nog twee basic-trainingen gehad bij Globalknowledge. 'T kostte bij elkaar iets van 11 mille, maar dan weet je wel een stuk meer en je bent gecertificeerd... Met de voorbereidende trainingen krijg je de basics van switchen,routing, tcp/ip, en netwerken.... Dat is in elk geval wel een aanrader.

• witchdoc
balou: is dat na uren? tijdens uren? hoe lang? Hoe duur?

btw teigetjuh: 11.000 gulden?! Hehe, dat krijg'k nooit uit me bass' zakken geklopt! ;(

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 13:02

grep

meer begrep...

Op woensdag 07 november 2001 16:21 schreef teigetjuh het volgende:
... Ik heb onderandere ICND, en nog twee basic-trainingen gehad bij Globalknowledge...
veel plezier nog met de vele folders die je nu voortaan krijgt van die gasten!!!
Ook eens een cursusje gedaan daar, krijg bijna elke dag post van ze.

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 20:07 schreef poohbeer het volgende:
balou: is dat na uren? tijdens uren? hoe lang? Hoe duur?

btw teigetjuh: 11.000 gulden?! Hehe, dat krijg'k nooit uit me bass' zakken geklopt! ;(
Bij Azlan heb ik de ICND cursus gevold. Die duurt 5 dagen van half 10 tot half 5. Cursus materiaal zijn 2 boeken die je doorwerkt in een redelijk pittig tempo (maar wel te doen). Probleem was voor mij niet zozeer de moeilijkheid van de stof, maar de hoeveelheid (afhankelijk van je voorkennis natuurlijk, bij mij bijna afgeronde HBO informatica opleiding). Daarnaast kun je een Cisco cdrom bestellen met de basic uitleg over TCP/IP en OSI model. Dit samen is genoeg voor CCNA examen (wel alles goed leren natuurlijk :) ). Alles bij elkaar, inclusief examen en cd kwam ik op FL5000,- uit. Dit word door mijn stage bedrijf betaald :)

Ps. wat bedoel je precies met "is dat na uren? tijdens uren?"
Pagina: 1