windows xp en thuisnetwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Na de installatie van W XP heb ik mijn thuisnetwerkje nog niet aan de praat weten te krijgen. Draaide tot voor kort met W2000 en Winroute, maar dat doet het niet onder XP. Windows heeft mijn netwerkkaarten goed herkend en ik heb ze verder ingesteld, zodat ik nu weer via MxStream het net op kan, maar mijn 2e kaart, een Compaq, laat zich met 192.168.0.1 niet eens pingen, laat staan dat de rest het doet. Ik krijg time outs en packet loss. Werk nu met Zone Alarm pro en Sygate, want die is al wel XP geschikt. Zou het aan de combinatie kunnen, of doe ik iets anders fout?
Wie biedt

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 10,5 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

Onder XP moet je geen hulp programma's gebruiken om je netwerk aan te leggen. Dit regelt XP allemaal voor je. Ik heb zelf XP pro en dat werkt uitermate fijn. Moest alleen bij iedere computer gebruik maken van een netwerkflop om hem aan te melden en klaar is kees. Internet werkt dan ook gelijk.

Daarnaast heeft XP ook een firewall dus is Zone alarm ook overbodig. Ik weet alleen niet of de firewall ook echt goed werkt. Ik heb gehoord van wel.

XP is echt super relaxed!

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Geloof dat ik het zelf al voor elkaar heb. Heb de kaart gedeïnstalleerd en opnieuw erop gezet. Nu kan ik hem wel pingen, dus sluit deze draad maar. Sorry

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 10,5 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

Weet iemand hoe ik Sygate moet instellen om via een andere pc toch te kunnen internetten? Op de pc waar het usb-kabelmodem (Chello) aan hangt, heb ik ICS aan staan.