welke video kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 10:14

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Topicstarter
aangezien mijn pctje te oud word. amd athlon 750mhz men een ati riva tnt2 32mb video kaart te oud word wil ik wel wat nieuws. een moederbord kom ik wel uit dat zal die epox 8KHA+ wel worden en een athlon xp 1800 of zo maar ik zit met welke video kaart, zo'n ati radeon 8500 of zo'n geforce 3 of zo ik heb er veel over gelezen maar ik ben er nog niet uit kan iemand mij ff wat meer vertellen

peentje

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

->[VB], en we houden het natuurlijk netjes. Zonder flames richting nVidia of ATI *D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

.

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Ik zou voor de Radeon 8500 gaan, 2d en 3d zijn gewoon super.
Enige nadeel op het moment zijn de drivers, maar ik denk dat dat wel snel verholpen wordt.
De prijs is een stuk aantrekkelijker dan van een Geforce3 en met de nieuwe drivers zal de Radeon even snel, misschien wel sneller zijn.

vinifinder.nl

Verwijderd

Voor de Ati Radeon 8500, kijk hier: http://www.ati.com/na/pages/products/pc/radeon_8500/

Verder wil je advies welke kaart, nu als je twijfelt tussen de Radeon en de GF3 zou ik de Radeon nemen (nu al even snel/sneller als/dan de GF3).
Twijfel je tussen een Radeon en een GF3-Ti500 dan moet je je het e.e.a. gaan afvragen:
- wil je nu al het maximale uit je kaart halen;
- vertrouw je er op dat Ati prima drivers kan maken;
- is het prijsverschil te groot.

Wil je nu al het maximale en is geld niet (echt) belangrijk, koop een GF3-Ti500.
Vertrouw je Ati niet, idem.
Anders, ga voor die Radeon.
Let wel op er zijn 2 verschillende Radeon's in de handel: de officiele Ati (275/550, build by Ati) en de OEM's (250/500, powered by Ati) die soms als retail en soms als 8500LE worden aangeboden. Vraag hier naar als je gaat bestellen, dit voorkomt teleurstellingen!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

De radeon heeft zoals je dus waarschijnlijk al gelezen hebt heel veel potentieel, maar dat komt er niet helemaal uit doordat de drivers minder goed zijn. Daarnaast worden veel functies van deze kaart niet gebruikt door de huidige spellen, daar is de kaart te nieuw voor. Er komen wel patches uit zodat deze features wel ondersteund worden.

Volgens mij heb je bij allebei een goede keus, maar zoals bij alles op pc-gebied moet je je afvragen wat je ermee wilt. De geforce 3 schijnt slechtere 2D kwaliteit te hebben dan de radeon bijvoorbeeld.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 14:13 schreef Tweakertje het volgende:
.
Goed punt maar hij zegt dat hij al een heleboel gelezen heeft en nu wat meningen van anderen wil horen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.