Kabels bundelen

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 03:15

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Hey ppl,

zeg, een kameraad van mij begon laatst vreemd te doen. Hij heeft namelijk alle kabels en snoeren in zijn kast zo veel mogelijk bij elkaar gedrukt en ingetaped (incl. flat-cables, door midden gestript, dubbelgevouwen, ingetaped zodat het één dik rond snoer wordt). "Betere Airflow" zegt-ie. Helpt dat echt zoveel? Of is het de moeite niet waard?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Het helpt vast wel. Heb t ook met een kabel gedaan. Heb m alleen nooit gebruikt. Mijn kast is open aan de zijkant en hoef de kabels niet te rounden voor airflow

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 15:40

w00Dy

Make soap, not war

ik heb ook alle kabels geround, behalve de ata 100, daar snij ik niet in.
maar het helpt wel...

GrEeTZzz

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ja dat helpt, ziet er netter uit als je een raampje hebt, je kan sneller je hardware changen, je ziet beter wat je doet, en het is een kleine moeite. kweenie of je wel eens een midikast hebt gezien met 5 pci kaarten, 2 hd's, burner, dvd, een baybus enz, nou als die kast open is zie je als er niks opgeruimt is de cpu koeler en 't mobo amper (laat staan de jumpers/dipswitches.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Het ziet er gewoon ook superstoer uit ... heb het zelf ook.
Wel een klote werkie als je 4 flatkabels moet doen ...

Maar heeft heeft het geen effect op de flatcables ?
Ik bedoel, ze heten niet voor niets flatcable ... :?
Weet iemand dat ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Op maandag 05 november 2001 14:31 schreef TheDarkLord666 het volgende:
Het ziet er gewoon ook superstoer uit ... heb het zelf ook.
Wel een klote werkie als je 4 flatkabels moet doen ...

Maar heeft heeft het geen effect op de flatcables ?
Ik bedoel, ze heten niet voor niets flatcable ... :?
Weet iemand dat ?
Dit kan de levensduur van een flatcable beinvloeden in een slechte zin..
Dat heeft te maken met de magnetische storing en de aarde draden die erin lopen die kunnen ruis laten optreden in de flatcable waardoor hij kapot kan gaan of niet meer goed kan werken, maar ach tegen die tijd dat het kapot gaat is het allang weer tijd geweest om te upgraden.. :9

\0/

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29
..waardoor hij kapot kan gaan of niet meer goed kan werken..

Kapot gaat hij hier niet aan, maar je hebt wel kans op dataverlies.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:30

chromeeh

the Gnome

Hmmmmm.... flatcables kosten rond een tientje ofzo....
Ga ik me echt nie druk om maken :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Een flatcable gaat hier niet kapot van. Je hebt wel kans dat de draadjes op elkaar ruisen. Een ATA100 kabel heeft 80 draadjes waarvan er 40 gebruikt worden. Die andere 40 zijn tussenruimte om de actieve draadjes een beetje uit elkaar te houden. Dat voorkomt ruis. Je kan dus zelf wel bedenken wat er gebeurd als je de flatcables rond maakt.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
het helpt nogal ja. Het is een stuk overzichtelijker allemaal, en mijn scsi flatcable (50 draadjes ipv 40) is nogal breed en blokkeert idd nogal wat van de airflow. Het is een half uurtje werk voor alle kabels en het is een stuk beter. Ik heb alleen met ata66 kabel niet gedaan.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
hmmm, dus opzich is het slecht voor de data die erover heen sjeest ?
Ach, het ziet er kool uit :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Pagina: 1