effe een snel c++ vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik moet een string achterste voren op het beeldscherm krijgen en de string moet ik zelf invoeren

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#include <string>
#include <iostream>
#include <algorithm>

using namespace std;

int main ()
{
    string s;
    getline(cin, s);
    reverse(s.begin(), s.end());
    cout << s;
}

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Klinkt als huiswerk >:)

Je kan het op verschillende manieren oplossen,

Reserveer een blok geheugen gooi daar de invoer in, als het klaar is dan loop je van die positie terug naar het begin en plaats je elke keer de letter op het scherm.

dat is één van de mogelijke oplossingen, ik zou het niet op deze manier doen want dan krijg je gegarandeerd een onvoldoende :)

Je kan hetzelfde idee doen maar dan met arrays.

Je kan het ook gewoon in een string gooien en dan de string achterwaards doorlopen met een for lus.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 12:46 schreef dusty het volgende:
Klinkt als huiswerk >:)

Je kan het op verschillende manieren oplossen,

Reserveer een blok geheugen gooi daar de invoer in, als het klaar is dan loop je van die positie terug naar het begin en plaats je elke keer de letter op het scherm.

dat is één van de mogelijke oplossingen, ik zou het niet op deze manier doen want dan krijg je gegarandeerd een onvoldoende :)

Je kan hetzelfde idee doen maar dan met arrays.

Je kan het ook gewoon in een string gooien en dan de string achterwaards doorlopen met een for lus.
Of je doet het met een C++ stringetje, C++ streams, en een C++ algoritmetje >:) (zoals in mijn eerdere post dus)

Verwijderd

Hehe, ik zat er ook al aan te klooien :). Ik draai de string niet echt om zoals Sneech, ik loop er achterstevoren met een for_each doorheen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#include <iostream>
#include <algorithm>
#include <string>

struct CoutChar {
  void operator () (char ch) const { std::cout << ch; }
};

int main() {
  std::string str;
  std::cin >> str;
  for_each(str.rbegin(), str.rend(), CoutChar());
  std::cout << std::endl;
  return 0;
}

Verwijderd

Oja even nog voor de topicstarter:

Je krijgt nu wel antwoorden enzo, en das allemaal leuk en aardig, maar dit is niet de manier om vragen te stellen hier in /14.

Lees aub. de FAQ een keer.

Even in een notedop: wij zien graag mensen die eerst zelf wat proberen, en pas hier aankloppen als ze vastgelopen zijn, en niks hebben kunnen vinden via zoekmachines ed. (zoals Google, en de GoT-search).

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie mededeling Sneech
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.