AOpen HQ45 250Watt + AMD Athlon?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Gaat een zwaar Athlon systeem goed werken in deze kast van AOpen, of is de voeding te zwak?
Ik ga niet overclocken. Er komt een MSI moederbord in met DDR geheugen en een Athlon XP 1800+
Dat de onderste 5,25 inch drive bay dan niet te gebruiken is weet ik.
Maar ik wil dus weten of het systeem stabiel is in dit kastje met de voeding van 250 watt?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Tja, om het zeker te weten moet je het gewoon proberen..
Het is wel zo dat bij snellere procs het stroomverbruik steeds hoger wordt.. Ik heb zelf stabiel kunnen draaien met een 250W voeding en een TB1GHz@1333.. Maar toen zat de voeding inderdaad wel aan z'n max.

Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van de rest van je hardware.. Dus 1/meerdere hdd's, hoeveelheid geheugen, en de GFX-kaart is ook een behoorlijke stroomvreter!

Als je voor zekerheid wilt gaan, koop dan gewoon een 300W+ voeding..

• Rene59
Er komt een Asus GF2 Ti Deluxe videokaart in.
Verder 1 hdd en 1 dvd

Is de HQ48 300 Watt dan een betere keuze?
Die zijn qua uiterlijk toch precies hetzelfde he?

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik heb een athlon xp met een ecs en een AOpen HQ45 kastje van 250W.
draait hier zonder problemen

McFraGG de gekste !!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

voor 30 gulden meer heb je een 300W versie, dus neem geen risico...

Verwijderd

het schijnt dat de xp`s veel minder stroom nemen als de thunderbirds dus het moet wel lukken vertrouw je het niet koop je gewoon een 300 watt :) voedingkje

• Cis
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Pff... krapjes. Voor een paar tientjes meer zou ik een 300 of 350W nemen. Het is tamelijk irritant als je computer fullstressed bezig raakt, en dat je dan opeens moet rebooten (terwijl je net 4 pagina"s in word had getikt :-))

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Rene59
Oke dan. Dan neem ik het zekere voor het onzekere, een 300 Watt voeding dus.
Bedankt allemaal :)

Verwijderd

Toevallig heb ik deze kast met een redelijk zwaar systeem derin:
MSI K7T Turbo
Athlon 1Ghz (@ 1.72 volt)
512MB geheugen (1 dimmetje)
Geforce 2 GTS pro
SB Live
2 NICjes
Lite-on 16x10x40
Maxtor D540X (80GB, 5400rpm)
IBM 60GXP (60GB, 7200rpm)
Papst 8412NG @ 7 volt
Silverado @ 6 volt.

En het werkt allemaal prima en de voltages zijn ook allemaal keurig binnen de grenzen:
3.3 volt: 3,7
+5 volt: 4,99/5
+12 volt: 11.89

Het verbaast mij zelf ook nog dat zo'n 250 watter nog zoveel kan trekken want ik heb wel es uitgerekend dat ik toch behoorlijk aan de limiet moet zitten. Daarom zou ik toch in jouw geval maar een iets betere voeding kopen want het kan denk ik wel maar dan zit je de boel wel te stressen. Ik ga zelf ook al een betere voeding kopen, al was het alleen al omdat die Aopen PSU nogal luidruchtig is.

Verwijderd

Ik ben ook bezig een nieuw systeem samen te stellen. Hetgaat het MSI kt266a v.2.0 bordje worden met 256 mbDDRsdram en een athlon XP 1600. In een mailtje van een pc winkel werd me verteld dat de Aopen hq 45 miditower 300 watt niet geschikt zou zijn citaat:
--------
De Midi Tower HQ45 van a-open is niet geschikt voor deze pc (maar dat ligt NIET aan zijn voeding veel meer aan de slechte luchthuishouding).
--------

iemand hier een reactie op, of kan ik hem wel gewoon aanschaffen (ik koop wel en redelijk zwaar systeem maar ga niet heftig oc 'en ofzo)

Verwijderd

Heb hier een ECS K7S5A met een soundblaster Live, Geforce 2 GTS en een athlon 1400, 3 harddisks van 40GB per stuk 5400 rpm en een dvdspeler, en het werkt als een tierelier met dit kastje :)

• Wimlem
  • Laatst online: 20-08 07:30
heb hier een amd 1700+ met 512 mb ddr geheugen een een a-open hq45 kast met 250 watt. Zit ook een MSI K7T-Pro266 atx socket A moederbord (DDR) in. Heb er totaal geen problemen mee.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik heb ook zo'n kast en heb een AMD Athlon 1.33 Ghz erin zitten met 256 MB DDR geheugen en ook 250 watt.

[interaddict-mode]
It's me Nexus 8-)
[/interaddict-mode]

• Chaoss
  • Laatst online: 18:55

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ga binnenkort mijn MSI6167 + AMD Athlon "classic" 800MHz in bouwen in de kast van mijn vriendin, die heeft een 235watt voeding. Ik denk zelf wel dat dat moet werken.

Maar wat gebeurt er nou als niet gaat werken? gewoon onverwachte reboots? of kan er ook nog schade gedaan worden?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 19:27 schreef janneman73 het volgende:
De Midi Tower HQ45 van a-open is niet geschikt voor deze pc (maar dat ligt NIET aan zijn voeding veel meer aan de slechte luchthuishouding).
True, true... dat is idd slecht bij de HQ45.
Ik moet ook voordat de zomer weer begint beslist een nieuwe kast hebben met die athlon die er nu inzit anders ga ik het niet redden ben ik bang :D Maar dat is zowiezo bij elke miditower zo... dat is zo vol allemaal. Je moet haast wel een bigtower nemen.
Op dinsdag 06 november 2001 14:04 schreef Chaoss het volgende:
Maar wat gebeurt er nou als niet gaat werken? gewoon onverwachte reboots? of kan er ook nog schade gedaan worden?
Van te weinig stroom gaat er nix kaputt. Symptomen kunnen zijn: niet of soms op willen starten (opstarten zorgt voor piekvermogen), vastlopen/rebooten als er volle CPU load is zoals bij gamez en gewoon een instabiel systeem.

• Moonwalker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb een TB 1400 en een GF 2 Ultra.
Ik heb dus ook problemen gehad met mijn kast, een HQ48, dus met 300 W.
Mijn processor werd 70 graden, wel in de zomer dan. Toen heb ik er een paar fans bij gezet. Hij maakt nu het geluid van een straalmotor 8-).

Ik zal dan maar eens voor een andere kast gaan kijken.
Wel jammer, de kast ziet er strak uit.
grtz Moonwalker

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 19:27 schreef janneman73 het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

True, true... dat is idd slecht bij de HQ45.
Ik moet ook voordat de zomer weer begint beslist een nieuwe kast hebben met die athlon die er nu inzit anders ga ik het niet redden ben ik bang Maar dat is zowiezo bij elke miditower zo... dat is zo vol allemaal. Je moet haast wel een bigtower nemen.
Is dat dan echt zo essentieel?, ik ga verder niet overklokken ofzo. komt een athlon XP 1600+ met waarschijnlijk coolermaster cooler in met een MSI DDR bord

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 20:28 schreef janneman73 het volgende:

[..]

Is dat dan echt zo essentieel?, ik ga verder niet overklokken ofzo. komt een athlon XP 1600+ met waarschijnlijk coolermaster cooler in met een MSI DDR bord
Laat ik het zo zeggen:
Ik heb de Yate Loon fan in de PSU vervangen door een Papst 8412NG @ 7 volt die ongeveer even hard blaast. Ik heb een athlon 1Ghz @ 1.72 volt met daarop een silverado @ 6 volt. Terwijl ik dit nu zit te typen met winamp op de achtergrond is het binnenste van m'n pc 30 graden en m'n CPU 55 graden. Als ik 'm ga stressen ga ik richting de 70 graden.

Nou vind ik dat niet erg, want hij gaat er toch niet kapot van en het is wel lekker stil. En ik kan ook altijd nog die Silverado een standje hoger zetten. Maar afgelopen zomer was tijdens die hittegolf m'n kast al 37 graden terwijl er toen nog slechts een K6-3+ systeempje inzat. Komende zomer zal ik dus met deze kast echt wel over de 40 heengaan tenzij ik de Papst fan op volle toeren laat draaien wat een teringherrie geeft.

En ik denk dat een athlon XP 1600 minstens evenveel watt verstookt dan mijn ondergeklokte athlon dus qua kasttemperaturen kun je ongeveer hetzelfde verwachten...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Draait bij moi perfect hoor, heb nog niks van onstabiliteit gemerkt

• Rene59
Het is al een tijdje terug dat ik deze topic heb gestart, maar ik wil toch even melden dat ik lekker eigenwijs toch deze kast heb gekocht en het Athlon XP 1800+ systeem perfect werkt erin. :)

• Jaak
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Jaak

hq45 met standard aopen 250W voeding...
jawel, die kast heeft een hotspot onder de voeding
De voeding zuigt niet erg hard aan de onderkant, in verhouding met het lawaai ze soms kan maken.
het lawaai kan soms sterk verminderen door de vijsjes van de FAN ff los en weer vast. raar maar waar.

de voeding zelf,
250max
als ik me goed herinner, 145W sustained op 3.3V/5V
zelfs niet zo gek veel verschil met de 300W van aopen
(let wel op het woord sustained, deze voedingen kunnen er echt wel "continu" tegen.)
250W heeft peakload bestendigheid van 470W
(hetgeen gebeurt bij spinup/bootup)
de 300 kan nog beter.

250W werkte stabiel met een athlon 1.333 en flink wat hardware.
de +5VSB bleef stabiel en veroorzaakte geen "sudden reboots"
wake-up uit standby of hibernate werkte steeds
(en dat vertelt VEEL over je voeding...)

enfin, het gaat werken.
als je ze gebruikt, ff een front case fan steken, want dat helpt uw PSUfan de gevangen lucht vanonder de PSU eruit zuigen.
het blijft wel een relatief kleine kast, maar niet iedereen heeft al die ruimte nodig...

wil je toch iets meer en beter?
bvb een H600 kast
(E 110 ongeveer... heeft 300W, en heeft ook al een strategisch geplaatste casefan achteraan)

een goede voeding kost algauw E 60 en meer.

Er is altijd wel iets over het hoofd gezien.

Verwijderd

Bij mij draait de Athlon 1600+ XP op een Epox 8kha+ met een hercules geforce 2 mx en 256MB geheugen stabiel in een kast met slechts 235Watt voeding.

Het hangt heel erg van de voeding af. De ene 235 trekt hem wel en de andere 250 niet. Het 'wattage' zegt niet alles.
Pagina: 1