Toon posts:

Tyan Tiger MP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb vorige week een Tyan Tiger MP aangeschaft. Ik ben heel tevreden over dit bordje. Ik was van plan er tijdelijk een TB1300 (200Mhz FSB) en een Duron 7000 op te zetten. Dit wilde echter niet lukken. De cpu's willen beide wel stand-alone werken in socket 0 van het mobo.

Wat mij opviel is dat mijn tb1300 10 graden minder warm wordt als in mijn Abit KT7-raid. Nu wordt hij stressed 50C met een Iceberg cooler. Mijn duron wordt amper 35C met diezelfde cooler. Wat ook leuk is, is dat ik versie 3 heb van de pll-chip. hiermee kan ik m.b.v. het fsb-overclock tooltje, FrontFSB (als ik me niet vergis) de bus clock van 90 t/m 150 per megahertz opvoeren. Dus zelfs de tiger mp is over te clocken.

Ik heb er ook een Promise RAID controller bijgekocht. Deze kaart herkende het RAID formaat van de KT7 niet, maar ik kan nu wel 4 schijven van 30gb in raid 0 met elkaar samen laten werken. Dit geeft een transrate van 50 mb/s in SiSoft Sandra. Je kunt ook de blocksize opvoer naar 1mb! Dit kon bij het abit bord ook niet. Of dit verstandig betwijfel ik, want in benchmarks kwam ik bij een buffersize van 1mb niet hoger dan 30mb/s. Iemand hier meer verstand van?

Samengevat, de nieuwe rivisie van het Tyan Tiger MP bord is echt de moeite waard. Het bord is superstabiel, niet down te krijgen! Overclock feature, dus waarom wachten op de concurrentie???

Gr.

Timmetje

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik haal de mijne over een uurtje op :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Veel MPlezier!

Ik ben benieuwd of Tyan nog ooit met een bios uitkomt waar de FSB in te stellen is. En heeft iemand ooit gehoord dat je ook de multiplier aan kunt passen?

Overigens, wat ook opmerkelijk is, is dat mijn 1300 volgens sisoft sandra op 104 x 12.5 loopt. Dus hij is standaard al overgeklokt, die FSB.

Gr.

Timmetje

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 05 november 2001 12:11 schreef Timmetje het volgende:
Wat mij opviel is dat mijn tb1300 10 graden minder warm wordt als in mijn Abit KT7-raid.
Op zich niet zo vreemd.. Da's namelijk gewoon het probleem met die externe temperatuurssensoren: Je kunt ze niet vertrouwen..
Ik ben benieuwd of Tyan nog ooit met een bios uitkomt waar de FSB in te stellen is. En heeft iemand ooit gehoord dat je ook de multiplier aan kunt passen?
Nah, ik verwacht van niet.. Tyan staat er namelijk om bekend dat ze superstabiele borden maken, voor een professioneler gebruik.. En daar hoort overclocking nou eenmaal niet bij!

En multiplier instellingen: Tja, het is te doen door te gaan solderen op je bordje.. 't is alleen veel werk om het uit te zoeken, en een gewaagd project! (zoiets als floris ooit gedaan heeft met het eerste duron-project!)
Overigens, wat ook opmerkelijk is, is dat mijn 1300 volgens sisoft sandra op 104 x 12.5 loopt. Dus hij is standaard al overgeklokt, die FSB.
Nah, dat is volgens mij ook gewoon hoe het aangegeven wordt.. De 12.5 MP is gewoon geremapped naar 13x.. dus in feite zou hij 13x100 moeten draaien.. Maar dit blijft altijd een beetje wazig!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook niet of mijn cpu nu op 12,5 x 104 of op 13 x 100 loopt. Maar het boeit me ook niet echt, lieft 12,5 * 104 natuurlijk, gaat weer net een fractie sneller.

Ik vraag me trouwens af hoe je kunt checken of je een 760MP of 760MPX chipset bordje hebt?
Iemand een suggestie was voor cpu's ik erin moet gaat zetten. Ikzelf denk aan 2x XP1800+...

Gr.

Timmetje

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:14
Hoef je niet te checken, de Tyan heeft de gewone MP

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Op maandag 05 november 2001 12:25 schreef Timmetje het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe je kunt checken of je een 760MP of 760MPX chipset bordje hebt?
Iemand een suggestie was voor cpu's ik erin moet gaat zetten. Ikzelf denk aan 2x XP1800+...

Gr.

Timmetje
Heu Tim, jouw leverancier hier :7

De 760 MPX is nog niet uit van Tyan.

LinkedIn WoT Cash Converter

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 06:45
Tof dat jullie tyan bordje hebben. Ik wil em zelf ook kopen.
Maar 2 vragen welke cpu-koeler kan ik er op kwijt? ( ik zit te denken aan fans van 80*80mm, vanwege geluid)bv de thermaltake volvano 7, base is 68*70mm. Is er iemand die maten door kan geven misschien? zou erg tof zijn.

Verder zit ik echt te twijfelen over MP of XP procs. Wat is jullie mening?

Alvast bedankt,

videodok

• Abbadon
Op maandag 12 november 2001 13:00 schreef videodok het volgende:
Tof dat jullie tyan bordje hebben. Ik wil em zelf ook kopen.
Maar 2 vragen welke cpu-koeler kan ik er op kwijt? ( ik zit te denken aan fans van 80*80mm, vanwege geluid)bv de thermaltake volvano 7, base is 68*70mm. Is er iemand die maten door kan geven misschien? zou erg tof zijn.

Verder zit ik echt te twijfelen over MP of XP procs. Wat is jullie mening?

Alvast bedankt,

videodok
Ik heb er deze Coolermasters op van (base) 60 bij 60mm. Breder kan, maar erg veel ruimte heb je niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/cpus.jpg

MP's of XP's, bij mij werkte het in één keer perfect met XP's (hij ziet ze als MP's bij de weg); kan je toch wat pegels schelen :)

• Glewellyn
  • Laatst online: 20-08 15:58

Glewellyn

is er ook weer.

Bij mij doet 'ie het ook prima met twee XP'tjes.

Specs hieronder :9~

*zucht*

• videodok
  • Laatst online: 18-08 06:45
bedankt voor de pic.

Ik zie dat de thermaltake volcano, niet gaat. dan maar iets anders zoeken. Blij te horen dat de xp's geen problemen oplevert. Iemand trouwens andere suggestie voor koelers dan de coolermaster?

• maratropa
  • Niet online
en die XP's hebben jullie net gekocht? pas geleden? Want dan is het nog wel veilig om ze te kopen denk ik zonder dat ze gelocked zijn.

want ik wil er 2 durons op zetten denk ik.

specs

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Op maandag 12 november 2001 13:56 schreef videodok het volgende:
bedankt voor de pic.

Ik zie dat de thermaltake volcano, niet gaat. dan maar iets anders zoeken. Blij te horen dat de xp's geen problemen oplevert. Iemand trouwens andere suggestie voor koelers dan de coolermaster?
Ik heb 2 Noise controlled silverado's op mijn Thunder K7 plank(je), past ook goed, en koelt prima.....

<offtopic>
Heeft iemand toevallig de 2.09 Bios van de Thunder K7 thuis liggen, want die ftp van Tyan is zo brak als wat...
Indien dat het geval is: Mail me dat ding ff
</offtopic>

• Abbadon
Op maandag 12 november 2001 13:56 schreef gladiool het volgende:
en die XP's hebben jullie net gekocht? pas geleden? Want dan is het nog wel veilig om ze te kopen denk ik zonder dat ze gelocked zijn.

Heb ze vorige week donderdag opgehaald. Dat met die 'lock' schijnt meer een fabeltje te zijn.

Duron's op zo'n bord, vind je dat niet een beetje zonde? Als je toch al de benodigde pegels uitgeeft voor dit bord plus bijbehorend ram kun je net zo goed voor full fledged XP's gaan; meer cache en snellere FSB+RAM (of je moet die Durons met 100% zekerheid 33% kunnen overclocken)

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op maandag 12 november 2001 13:56 schreef gladiool het volgende:

dan moet je er wel 2 * duron 1000 of 1100 op poten. die zijn het beste.

• maratropa
  • Niet online
ja 1 of 1.1 was mijn plan.

maar abbadon heeft gelijk ik denk dat ik het gewoon met XP's moet proberen. Raak ik anders toch wel kwijt.

abbadon: waar heb je ze gekocht? en wat voor voeding heb je?

*edit: oh vrap een enermax ik zie het al. 330 voldende?"

specs

• Abbadon
Op maandag 12 november 2001 14:33 schreef gladiool het volgende:
ja 1 of 1.1 was mijn plan.

maar abbadon heeft gelijk ik denk dat ik het gewoon met XP's moet proberen. Raak ik anders toch wel kwijt.

abbadon: waar heb je ze gekocht? en wat voor voeding heb je?

*edit: oh vrap een enermax ik zie het al. 330 voldende?"
Heb XP's 1700+ à 470,- (zie pricewatch, na een dag al geleverd) en die 330W is enigszins tot mijn eigen verbazing voldoende :) : heb geen gekke dingen meegemaakt, maar denk dat ik niet veel meer disken e.d. er aan moet gaan hangen.
Ik zie dat een Duron 1100 299,- kost, voor 90 piek meer heb je een XP1600+, voor die 180 piek heb je wel beduidend meer power :P

Pagina: 1