Popuplairste chipset moederborden?

Pagina: 1
Acties:

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
We hadden hier een beetje een vraagstuk: Welke chipset is nu het populairst voor moederborden?
Dat het vroeger Intel was is wel duidelijk, maar tegenwoordig? Via/Intel/of iets anders?
Zou iemand me hier ff wat uitleg over willen geven?
(De search wilde niet :'(, dus sorry als dit een veel voorkomende vraag is :7)

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Oeps, in topictitel moet eigenlijk iets over mobo's erbij staan...
Modje die het ff wil veranderen?
Bedankt he! :)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

de KT266A is op dit moment wel erg populair, ik weet er niet veel vanaf maar... moet je maar even bij MSI kijken, die hebben onlangs de MSI K7T266 PRO2 RU uitgebracht.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Tja, hangt er vanaf over welk platform je praat..

Bij intel-procs is een intel-chipset nog steeds polulair.. Bij AMD is via inderdaad populair..

Maar er zijn natuurlijk ook nog andere mogelijkheden (intel+via, AMD+sis, AMD+nforce, intel+sis, AMD+AMD enz.)

En verder is dat natuurlijk afhankelijk van de eisen die je stelt aan het bord! (bijvoorbeeld geheugen!)

Verwijderd

Bump !!

En je koopt toch geen Nieuw moederbord omdat het Populair is ????????

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 05 november 2001 13:34 schreef V2 het volgende:
Bump !!

En je koopt toch geen Nieuw moederbord omdat het Populair is ????????
Nope, maar het helpt wel inzicht krijgen in de sterke/zwakke kanten van een chipset.

Mijn faves (per platform)-

K7: SiS735 (al gaat dat allicht over op SiS745 over een paar weken- grotendeels omwille van de extreem goede prijs/prestatie verhouding en de stabiliteit; VIA is nu sneller, ja, maar je betaalt 25% meer voor 5% meer snelheid)
P3: BX. Punt. i815 kan misschien net iets sneller, maar die 512MB limiet is om te :r Hooguit een B-stepping om de Tuluatin te ondersteunen. Iig Intel.
P4: i850 tot de SiS/VIA concurrentie zich kan bewijzen. Neig echter wel naar de SiS645, alweer wegens veeeeeel betere prijs/prestatie verhouding/

* dion_b schrikt zich te pletter met de constatering dat SiS zo prominent aanwezig is in z'n eigen lijst. 6 maanden geleden ondenkbaar. Nachtmerries over de BXcel(=SiS620) komen weer bovendrijven...

Oslik blyat! Oslik!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Op maandag 05 november 2001 14:44 schreef dion_b het volgende:
Nachtmerries over de BXcel(=SiS620) komen weer bovendrijven...
Hmm.. Volgens mij is de BXCel in meerdere varianten verkocht, want ik had ook een bordje met de BXcel chipset, en dat was een ALi alladin pro chipset.. (oké, was ook bagger ;))

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 05 november 2001 14:47 schreef Twynn het volgende:

[..]

Hmm.. Volgens mij is de BXCel in meerdere varianten verkocht, want ik had ook een bordje met de BXcel chipset, en dat was een ALi alladin pro chipset.. (oké, was ook bagger ;))
Leve de tijd dat naast SiS ook PC-Chips/ECS totale bagger verkocht en het ook nog eigen namen moest geven. Bij mij was het op een M741LMR plankje :r . Maar goed, ben nu erg blij met m'n nieuwe ECS plank (zie specs)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Nou, de BX is (was..) erg gewild, Is altijd een super chipset geweest, snel, stabiel..

Tegenwoordig is het allemaal VIA...Niks mis met VIA natuurlijk, die maken ook prima spullen (Zoals de apollo pro 133a).

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 14:44 schreef dion_b het volgende:

[..]

Nope, maar het helpt wel inzicht krijgen in de sterke/zwakke kanten van een chipset.

Mijn faves (per platform)-

K7: SiS735 (al gaat dat allicht over op SiS745 over een paar weken- grotendeels omwille van de extreem goede prijs/prestatie verhouding en de stabiliteit; VIA is nu sneller, ja, maar je betaalt 25% meer voor 5% meer snelheid)

* dion_b schrikt zich te pletter met de constatering dat SiS zo prominent aanwezig is in z'n eigen lijst. 6 maanden geleden ondenkbaar. Nachtmerries over de BXcel(=SiS620) komen weer bovendrijven...
Aangezien er nog geen DDR333 geheugen op de markt kom (waarschijnlijk pas begin volgend jaar = eeuwenlang wachten :) ) hefet het niet veel zin om een mobo te kopen met de sis745 chipset

[topic=311276/1/25]
Pagina: 1