Iemand ervaring met Unex producten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 11:35
Heeft iemand ervaring met Unex producten ?
Ik ben van plan om m'n toekomstige netwerk volledig met Unex producten te bouwen.
Erg goede prijs, vb:

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/netwerkkaarten_hubs/Unex_8pUTP_Hub.gif
F 75.00,-
8 Poorts UTP HUB 10MBit
Met deze hub kunt 8 systemen onderling laten communiceren met een snelheid van maximaal 10Mbit per seconde.

Specificaties
- Hub voor STP netwerken
- Snelheid: 10MB, automatische detectie
- 8 leds voor status informatie
- Retail box
- Produkt formaat (hxwxd): 38x174x104mm
- Gewicht: 1,3 kg

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/netwerkkaarten_hubs/Unex_PCI_Combo.gif
F 35.00,-
UTP/BNC PCI Netwerkkaart 10Mbit
Deze netwerkkaart heeft naast een normale UTP aansluiting ook een COAX (BNC) aansluiting. Maximale doorvoer is 10Mbit per seconde.

Specificaties
- 10 MB Ethernet card voor gebruik in een PCI slot
- Geschikt voor BNC (coax), UTP en STP netwerken
- Jumperless, eenvoudige installatie voor alle netwerksystemen
- Inclusief drivers
- NE2000 compatible
- Windows 95 en 98 Plug & Play
- Windows 2000 voorbereid

Drivers ect. is dat allemaal een beetje geregelt ?
Als ik de prijs vergelijk met 3Com dan zit er namelijk een heeeel verschil in.

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 11:15
Ik heb die hub al 2,5 jaar. Heb ook een PCI kaartje en een PCMCIA kaart van Unex. Werkt prima hier.

Enige wat ik heb gemerkt is dat het eerste UTP poortje van de hub het na 1,5 jaar begaf. Maar dat kan ook van een alcoholische versnapering gekomen zijn die er overheen gevallen was :9

Qua drivers zit het ook wel goed. Ik heb ook een 3com kaart en merk zelf het verschil niet.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Geinig spul hoor, voor thuis.
Neem alleen in godsnaam wel 100Mbit!!!!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

en toch, als je nog moet beginnen met je netwerk zou ik voor een 100mbits netwerk gaan, kost weinig meer. en is toch wat flexibeler.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• M@NIC
Op maandag 05 november 2001 12:07 schreef nigelator het volgende:
Geinig spul hoor, voor thuis.
Neem alleen in godsnaam wel 100Mbit!!!!
Hoezo zit er zo'n groot verschil in dan ?
Beetje internet delen, FTP servertje, soms een spelletje, spul beetje overprakken van de leechbak naar m'n eigen.
Moet kunnen leek me :{

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Op maandag 05 november 2001 12:09 schreef Manic het volgende:
Hoezo zit er zo'n groot verschil in dan ?
Dat het 10x zo snel is :?

• M@NIC
Op maandag 05 november 2001 12:12 schreef Carloz het volgende:

[..]

Dat het 10x zo snel is :?
AHUM!
Tot zover het basisrekenen.
maar ff serieus, dat heb ik toch niet nodig lijkt me...
• Inet gaat niet sneller dan 512kb.
• Games kunnen zat met 10Mbit.
• Beetje overprakken is ook wel aardig snel met 10 MB per sec.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

10Mbit was leuk in de oude DOS tijd toen we met Netware lite spulletjes gingen kopiëren tijdens een LAN weekend. 100Mbit kaartjes en hubs kosten niks meer en tijd veel sneller.

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Op maandag 05 november 2001 12:15 schreef Manic het volgende:

• Beetje overprakken is ook wel aardig snel met 10 MB per sec.
Ligt er natuurlijk aan hoe groot die 'over te prakken' bestanden zijn.. Paar MB dan voldoet 10Mbit wel ja...
Wil je heel iso overpompen had ik toch liever een 100Mbit gehad.. (houdt niet van wachten)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op maandag 05 november 2001 12:15 schreef Manic het volgende:

[..]

AHUM!
Tot zover het basisrekenen.
maar ff serieus, dat heb ik toch niet nodig lijkt me...
• Inet gaat niet sneller dan 512kb.
• Games kunnen zat met 10Mbit.<li>Beetje overprakken is ook wel aardig snel met 10 MB per sec.
</li>

Het is 10 Megabit per seconde. Dat komt in de praktijk neer op 1000-500KB/s. Dat is gewoon erg traag als je een paar gigabyte heen en weer wilt pompen.

Die Unix kaartjes (o.a. fabrikant van Sitecom spul) zijn trouwens gewoon een Realtek reference design. Realtek kaartjes kun je op iedere hoek van de straat voor bedragen vanaf 30 piek kopen. Tegenwoordig zijn die dingen wel redelijk snel, alleen de processorbelasting is vrij hoog in vergelijking met de duurdere kaartjes van 3Com en Intel.

Verwijderd

Kijk hier maar eens voor de prijs van een 100 mbit unex kaart
www.aragorn.nl

• M@NIC
Op maandag 05 november 2001 12:19 schreef Femme het volgende:

[..]

</li>

Het is 10 Megabit per seconde. Dat komt in de praktijk neer op 1000-500KB/s. Dat is gewoon erg traag als je een paar gigabyte heen en weer wilt pompen.

Die Unix kaartjes (o.a. fabrikant van Sitecom spul) zijn trouwens gewoon een Realtek reference design. Realtek kaartjes kun je op iedere hoek van de straat voor bedragen vanaf 30 piek kopen. Tegenwoordig zijn die dingen wel redelijk snel, alleen de processorbelasting is vrij hoog in vergelijking met de duurdere kaartjes van 3Com en Intel.
Damn moet toch meer opletten op school |:(

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Je kan idd beter een 100 mbit netwerk aanleggen het is namelijk zo dat als je er meer dan twee pc's aan hangt bij 10 mbit dan deel je de bandbreedte niet door X (waar X is het aantal computers) maar door X*2 dit omdat de pc's allemaal kris kras doormekaar heen lullen. hierdoor krijg je veel collisions en daalt de snelheid.... :(

ik heb zelf 100 mbit ook van unex BTW mooi spul en lekker compatible... alleen als je een profesioneel netwerk wil aanleggen dan zou ik voor 3COM of Xircom gaan...

Succes..... :P

• M@NIC
Ik heb ff rond gekeken en de kaartjes zijn idd maar een tientje duurder. Maar de 100Mbit hubs zijn véél duurder dan de 10Mbit hubs. (Volgens mij zijn er niet zoveel kleine 100Mbit hubs ;()

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Prop je hubbie ff ergens in een hoekje. Dan maakt de grootte toch niet zoveel uit? Overigens: over een jaartje (of 2) zal je balen dat je geen 100mbit hebt genomen :) Voor die 3 tientjes (?) zou ik zeker weten een 100mbit nemen...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb laatst anders nog voor 35 piek een 100 mbit kaartje gekocht met realtek chipset, was ook van unex meen ik

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• M@NIC
Op maandag 05 november 2001 12:37 schreef Cizzerd het volgende:
Prop je hubbie ff ergens in een hoekje. Dan maakt de grootte toch niet zoveel uit? Overigens: over een jaartje (of 2) zal je balen dat je geen 100mbit hebt genomen :) Voor die 3 tientjes (?) zou ik zeker weten een 100mbit nemen...
Wie heeft het over de grote :?

Maar euh jah we hebben het er hier ff over gehad en het beste leek ons toch maar een 8 poorts Switch van Unex voor F225,- 100Mbit.

En die 100Mbit kaartjes zijn maar 10piek duurder dan 10Mbit... :z

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Op maandag 05 november 2001 12:32 schreef Manic het volgende:
Ik heb ff rond gekeken en de kaartjes zijn idd maar een tientje duurder. Maar de 100Mbit hubs zijn véél duurder dan de 10Mbit hubs. (Volgens mij zijn er niet zoveel kleine 100Mbit hubs ;()
Wie heeft het hier over kleine 100mbit hubs? :?
:P

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:25

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb hier ook alles op UNEX lopen, 4 Pc's via 10/100 mbit. Windows naar windowsbak gaat ongeveer 5500 kb/s hiero.

btw wat laden die plaatjes sloom van die Norrod site.

/dev/null

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik heb ook die Unex hub met nog eens 3 Unex 10/100 Mbit netwerkkaarten en het bevalt mij erg goed :) Nog geen defect spul gehad.

Ook geen driverproblemen. Ik hou het voorlopig lekker bij Unex. :)
Pagina: 1