Linux en Bad Hostname

Pagina: 1
Acties:

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Ik had dit topic ook al onder advanced server networking gedaan maar kreeg geen reactie. Zit echt in zeer grote nood.

Het gaat om het volgende. Ik heb een linux bak op een p3 650 met 128 mb geheugen. Hij krijgt via het bedrijfsnetwerk een ip adres toegewezen. Na drie weken tijd had de server opeens het probleem dat de hostname niet meer bestond. Ik denk simpelweg een reboot moet helpen. Bleek dus niet na 2 reboots zelfde probleem nog steeds. Ik heb al meerdere hostnames geprobeerd dns en alles is goed ingesteld. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen.

Bij voorbaat dank :)

Stay hungry, Stay foolish

Verwijderd

als je idd geen ipnr krijgt kan dat ook problemen opleveren met de hostname. Ik kreeg nog meer problemen met sendmail als ik mijn hostname niet goed had.
Wat fout ging waren namen als home.chello.nl waarbij home de naam van de PC is. Wat wel goed gaat is home.utrecht.chello.nl als voorbeeld.
Wellicht zijn er nog andere mogelijke foutbronnen: kijk bijv je netwerkkaart eens na of die nog goed is. Stel bijv effe de PC in op een vast Ip los van het netwerk en check met route en ifconfig of alles goed staat. Met cat /proc/ioports en cat /proc/interrupts kun je eerst nog kijken of de kaart so wie so er nog is in de configuratie.

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Nee de netwerk kaart functioneert gewoon goed en mischien zei ik het niet duidelijk genoeg. Ik krijg dus ook wel een ip adres toegewezen van de bedrijfs DHCP server. Denk er nu sterk over om de bak maar weer met Mandrake te installen ipv Red Hat 7.2. Mandrake heeft hiervoor goed gefunctioneerd maar de baas wou zo graag Red Hat 7.2 snap die baas ook af en toe niet :)

Stay hungry, Stay foolish