Toon posts:

Eerst ging alles perfect....... en nu :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het opbouwen en instaleren van mijn nieuwe systeem ben ik eens gaan kijken hoever ik het kon overklocken. Nu ging eigenlijk alles perfect. Elke keer CPU klein beetje overklocken en dan de videokaart een klein beetje overklocken. Uiteindelijk heb ik mijn videokaart gezet op Engine 200 @ 216 en Memory 400 @ 430 (dit lijkt mij niet uitermate veel!)

Ik heel de tijd 3DMark 2001 gedraait om te testen kom ik uiteindelijk op 4107! Daar ben ik heel erg tevreden mee dus bsluit om te stoppen. Nou vond ik het tweak programmaatje van Asus niet echt informatief dus heb ik Powerstrip geïnstaleerd. Vanaf dat moment is het fout gegaan :'(

In 3Dmark 2001 word ik er nu na test 2,3,4 of 5 gewoon uitgegooid? Hoe kan dit?

p.s. heb computer opnieuw geïnstaleerd en toen weer geprobeerd. Hielp niks. Heb videokaart teruggeklocked. Hielp niks. Wat kan hier nou het probleem zijn? :?

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 11:31

Twhomp

Stayin' Alive

Haha, moet je maar met zo'n systeem niet overclocken |:(

Nee serieus, balen man :'(. Maar lijkt mij niet aan overklokken te liggen als "normaal" het probleem zich ook voordoet. Wel leukt systeempje btw...

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Hummm.. installeer 3dmark es opnieuw. Steeds als ik aan het oc-en ben en hij crasht in 3dmark moet ik em opnieuw installeren omdat ie andere helemaal niet meer wil doorlopen.

Mijn Athlon XP 1600+ (1,4Ghz) doet ook 4100 2001 3dmarks. Volgens mij moet jij er met 800mhz meer toch echt een paar extra puntjes uit kunnen sleuren.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het opnieuw geïnstaleerd. Werkt tot een na laatste test goed maar dan zegt hij: hicell0001.Iwo is corupted.

Weet iemand wat dit betekent?

Verwijderd

hicell0001.Iwo is corupted.
Waarschijnlijk dat hicell001.Iwo corrupt is ;)

Gewoon weer opnieuw installeren..

Oh, en Overclocken doen we allemaal, maar let wel op de temperatuur van je CPU em GPU !!!

Zie het vaak zat dat wanneer een GPU te heet wordt alles vastloopt. Doe dit te vaak, en je kan een nieuwe Videokaart kopen. (Ik heb dit opgelost door een gat in de zijkant van de kast met daar in zo'n ding dat normaal de mist uit de badkamer wegtrekt) *D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 13:17 schreef V2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dat hicell001.Iwo corrupt is ;)

Gewoon weer opnieuw installeren..

Oh, en Overclocken doen we allemaal, maar let wel op de temperatuur van je CPU em GPU !!!

Zie het vaak zat dat wanneer een GPU te heet wordt alles vastloopt. Doe dit te vaak, en je kan een nieuwe Videokaart kopen. (Ik heb dit opgelost door een gat in de zijkant van de kast met daar in zo'n ding dat normaal de mist uit de badkamer wegtrekt) *D
Wat is zo'n beetje een TE WARME temperatuur voor een geforce 2 GTS?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Het lijkt me zo dat de 3dmark score vanaf een proc snelheid van 1000 Mhz het meest afhankelijk is van de grafische kaart. Ter illustratie ik heb een TB 1.4 Ghz en een GF3 en haal een score van 6435 (3dmark2001)

Ik denk als ik nu een Athlon 1800+ koop, dat de score niet echt veel omhoog gaat.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb de videokaart effe uitgeschakeld en driver verwijderd. Daarna alles opnieuw geïnstaleerd inclusief 3Dmark. Alles werkt nu perfect.

Mijn score is nu 4559 :9~ .......... Kan ik daar een beetje trots op zijn of valt dat wel mee?

Weet trouwens ook wel dat die score natuurlijk niet alles zegd!

Waar ik wel nog benieuwd naar ben is hoe warm mijn videokaart nu eigenlijk mag worden? Wat is zo'n beetje het maximum?

Verwijderd

[probleem]
in je sig :
Pentium 4
[/probleem]

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:30
Op maandag 05 november 2001 16:20 schreef floooo het volgende:
Nou heb de videokaart effe uitgeschakeld en driver verwijderd. Daarna alles opnieuw geïnstaleerd inclusief 3Dmark. Alles werkt nu perfect.

Mijn score is nu 4559! Ben ik best wel tevreden mee al zegd dat natuurlijk niet alles!

Waar ik wel nog benieuwd naar ben is hoe warm mijn videokaart nu eigenlijk mag worden? Wat is zo'n beetje het maximum?
Als je je vinger op de heatsink legt en ontstaat een blaar , dan is hij te heet :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 16:25 schreef nlchandler het volgende:
[probleem]
in je sig :
[..]

[/probleem]
Tja...... ben er anders wel echt super tevreden mee. Ga trouwens ook niet flamen ook. laat maar denk maar wat jij wil :r

edit:

Ben toch wel benieuwd wat nou echt te warm is voor een videokaart? mijne is namelijk na beetje intensief gebruik 60 graden. lijkt mij een beetje warm! of..........?

Verwijderd

Ik zou gewoon dat asus programmaatje ook effe terug zetten op een clean install. En dan opnieuw proberen. Video kaarten overleiden niet zo plotseleling, zeker niet met de manier waarop jij heb geoced, gewoon voorzichtig met kleine stapjes, dan kan het bijna niet fout gaan.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
Op maandag 05 november 2001 11:50 schreef nigelator het volgende:

Mijn Athlon XP 1600+ (1,4Ghz) doet ook 4100 2001 3dmarks. Volgens mij moet jij er met 800mhz meer toch echt een paar extra puntjes uit kunnen sleuren.
hmm, nou als jij met die fijne Athlon XP 1600+ 4100 3d marks scoort, terwijl ik met mijn magere p3 750@1000 en dezelfde Leadtek 3859 3dmarks haal (AGP2x ook nog eens), dan ziet het ernaar
uit dat de scores wat afvlakken omdat de videokaart de bottleneck aan het worden is, want van 750 naar 1000 mhz scheelde het nog 600 punten met dezelfde driver
dus dan is het niet zo gek dat een p4 2000 score niet idioot veel hoger is, bovendien is AMD sneller in 3Dmark dan Intel

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
o ja, ter vergelijking
onovergeklokt krijg ik dr 3611, nog steeds geen verschil dat in verhouding staat tot het verschil in performance van een p3 1000 en een Athlon 1600+
zo'n snelle proc. verdient gewoon een GF3 of een Radoen8500

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pentium 4 is nu toch wel een stukje hoger. maar 4 % overgeclocked en heeft nu steeds scores van 4631 Is toch wel een stukje hoger dan met die AMD. Als ik mijn scores vergelijk is hij precies zo hoog als een AMD XP 1800+.

Maar wat ik echt graag wil weten is.... wat de maximum temp van een videokaart is? Of tenminste dat het veilig blijft natuurlijk!

Thanks!
Pagina: 1